خودروهای الکتریکی و برقی

معرفی طبق برنامه پیش نرفته ایلان ماسک، مقایسه استحکام تسلا سایبرتراک و فولکس واگن گلف

بررسی استحکام تسلا سایبرتراک و فولکس واگن گلف، از شوآف تا واقعیت

با گذشت چند هفته از رونمایی تسلا سایبرتراک، اخبار و حواشی مربوط به این خودرو کماکان ادامه دارد. چنانچه پیگیر اخبار مربوط به این خودرو بوده باشید، حتما می دانید که بخشی از مراسم معرفی طبق برنامه ریزی های قبلی پیش نرفته و اتفاقی عجیب ایلان ماسک و افراد حاضر در سالن را در بهت و حیرت فرو برد.

در این بخش ایلان ماسک و مدیر دپارتمان طراحی شرکت تسلا قصد داشتند با پرتاب گوی فلزی به سمت یکی از شیشه های جانبی استحکام تسلا سایبرتراک را به رخ بکشند. اما در کمال ناباوری گوی پرتاب شده یک حفره بزرگ در شیشه ایجاد کرد تا مدیرعامل تسلا برای لحظاتی دچار شوک شود!

تسلا سایبرتراک

پس از گذشت حدود یک ماه، به نظر می رسد هنوز پس لرزه های این اتفاق ادامه داشته و قرار نیست به این زودی ها به دست فراموشی سپرده شود. اخیرا دست اندرکاران یکی از کانال های یوتیوبی برای اینکه نشان دهند این بخش از برنامه بیشتر یک شوآف بوده، آزمایش جالبی ترتیب داده اند.

استحکام تسلا سایبرتراک

در این آزمایش، آنها به سراغ یک دستگاه فولکس واگن گلف MK4 رفته و مقاومت شیشه جانبی آن را در سناریوهای مختلف بررسی کرده اند. در یکی از سناریوها، گوی بزرگی که ۵۰۷ گرم وزن دارد، چند بار و با سرعت هایی متفاوت به سمت شیشه عقب پرتاب می شود. نکته تامل برانگیز اینکه در این سناریو شیشه فولکس واگن گلف که گفته می شود از نوع استاندارد است، مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داده و برخلاف تسلا سایبرتراک حفره ای در آن ایجاد نمی شود.

استحکام تسلا سایبرتراک

در مرحله بعدی دست اندرکاران کانال مذکور با استفاده از چکشی که نزدیک به ۱٫۵ کیلوگرم وزن دارد، به جان شیشه فولکس واگن گلف می افتند. عجیب آنکه در این سناریو نیز شیشه کاملا مقاومت خود را حفظ کرده و در برابر ضربات بعضا سنگین نمی شکند.

استحکام تسلا سایبرتراک

پس از این مرحله، نوبت به یک چکش تقریبا ۵ کیلوگرمی می رسد. همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید، شیشه فولکس واگن گلف در برابر این چکش توانایی مقاومت نداشته و در همان ضربه اول خرد می شود.

استحکام تسلا سایبرتراک

در سناریوی پایانی، سازندگان ویدیو پا را فراتر نهاده و با اضافه کردن یک لایه محافظ به شیشه جانبی استاندارد، تیر خلاص را به سمت ایلان ماسک و تسلا سایبرتراک شلیک می کنند! با اضافه شدن این لایه محافظ، مقاومت شیشه فولکس واگن گلف چند برابر شده و ضربات سنگین پتک توان شکستن آن را پیدا نمی کنند. سنگینی ضربات به حدی است که گاها فرد را به عقب پرتاب نموده و خودرو تکان های شدیدی می خورد.

استحکام تسلا سایبرتراک

با تماشای این ویدیو حال سوالی که به ذهن خطور می کند این است چرا تسلا بجای فرایندهای پیچیده و گران قیمت از لایه های مشابه یا حتی شیشه های استاندارد استفاده نکرده است؟ البته با فرض اینکه کاسه ای زیر نیم کاسه این کانال یوتیوبی نباشد!

بد نیست اشاره کنیم ایلان ماسک شکستن شیشه تسلا سایبرتراک در برابر گوی فلزی را به ضربات پتکی که به درب خودرو وارد شد، نسبت داده است. به گفته وی این ضربات باعث ترک برداشتن بخش پایینی شیشه خودرو شده و مقاومت آن را تضعیف کرده بودند.

منبع: inside evs

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا