خودروهای الکتریکی و برقی

کارخانه‌ تسلا در شانگهای بازار خودروهای الکتریکی را تغییر می‌دهد

تسلا

پس از ۱۰ ماه کارخانه‌ تسلا در شانگهای احداث شد

بنابر گزارش روزنامه‌ی Beijing Daily، قرار بر این است که تسلا مدل ۳ تولید شده در شانگهای با قیمت پایه ۳۵۵,۸۰۰ یوآن (۵۰,۳۹۸ دلار) در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ عرضه شود. در این گزارش آمده است: “چین با اختلاف بسیار بزرگترین بازار برای سدان‌های سایز متوسط با کیفیت است.”

در این رابطه تسلا در گزارش‌های مالی فصلی خود بیان کرده است: “با وجود قیمت گذاری یکسان مدل ۳ تسلا با دیگر سدان‌های سایز متوسط بنزینی چینی، انتظار می‌رود که چین به بزرگترین بازار برای مدل ۳ تبدیل شود.”

نرم‌افزار تسلا

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشد

بنابر گزارشات تسلا، این کمپانی تعداد ۹۶,۱۵۵ دستگاه خودرو را از مدل ۳ در بازه‌ی سه چهارم سال تولید نموده است و تعداد ۹۷,۰۰۰ دستگاه را تحویل داده است. تولید و فروش خودروهای الکتریکی در ماه اکتبر به ترتیب به ۹۵,۰۰۰ و ۷۵,۰۰۰ دستگاه رسیده که ۳۵٫۴ و ۴۵٫۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

تسلا مدل 3

بر اساس گزارش Beijing Daily، در چهار ماه گذشته فروش خودروهای الکتریکی بین ۷۰,۰۰۰ تا ۸۰,۰۰۰ دستگاه بوده است. این به این معناست که این کمپانی نیاز دارد تا ۳۰۰,۰۰۰ دستگاه دیگر را تا پایان سال برای رسیدن به آمار فروش سال گذشته به فروش رساند.

تسلا مدل 3

آینده برای شرکت‌های بومی چینی نیز نامشخص است، به طور مثال کمپانی BYD در ماه اکتبر ۱۲,۶۰۰ دستگاه خودروی الکتریکی را به فروش رسانده است که ۵۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، همچنین فروش خودروهای تمام الکتریکی آنها ۴۱٫۵ درصد کاهش داشته و به ۷,۵۸۸ دستگاه رسیده است. فروش مدل BJEV در ماه اکتبر تعداد ۸,۶۰۱ دستگاه ثبت شده که ۶۹٫۲ درصد کاهش داشته است.

تسلا مدل 3

تاسیس کارخانه‌ی جدید تسلا در شانگهای ۱۰ ماه به طول انجامیده و آنگونه که پیش بینی می‌شود ۶۵ درصد از هزینه‌های تولید این شرکت نسبت به کارخانه‌ی مشابه در آمریکا می‌کاهد. همچنین بنابر گفته Elon Musk مدیر عامل کمپانی تسلا، تاسیس این کارخانه بر فروش مدل ۳ تسلا تاثیر گذار بوده و آن را افزایش خواهد داد.

تسلا مدل 3

همچنین بر اساس تحلیل کارشناسان، قیمت اولیه‌ی بالای مدل ۳ تولید شده در شانگهای نیز با توجه به سیاست گذاری‌های جدید اعمال شده و کمک هزینه‌های در نظر گرفته شده، موفقیت لازم را برای این کمپانی به عمل خواهد آورد.

دیگر تولیدکنندگان خودرو نیز ملزم هستند تا قیمت‌های خود را با تسلا هماهنگ نمایند. از این رو می‌توان گفت که تسلا در این رابطه به مرجعی برای قیمت گذاری و تعیین تکنولوژی بکار رفته در خودروها تبدیل شده است.

نرم‌افزار تسلا

اگرچه با توجه به محدودیت‌های در نظر گرفته شده، از اثرگذاری منفی تسلا‌های تولید شده در چین بر صنعت خودروسازی این کشور جلوگیری شده و همچنان کمپانی‌های دیگر فضای کافی را برای تولید محصولات خود دراختیار خواهند داشت.

منبع: china daily

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا