توصیه ها

علم بهترین روش برای یافتن جای پارک را مشخص کرد!

در این روش از ریاضیات هم برای یافتن بهترین جای پارک استفاده شده است

همگی می‌دانیم که یافتن جای پارک در مکان‌های شلوغ و پر تردد مانند فروشگاه‌ها بسیار دشوار است. معمولا افراد روش‌های گوناگونی را برای پیدا کردن جای پارک مناسب دارند، ممکن است به زمان بندی و یا شانس شما بستگی داشته باشد، و یا حتی شاید مجبور به چند دقیقه صبر برای پیدا کردن جای پارک باشید. اما اگر علم تمامی محاسبات را برای شما انجام داده باشد و کارآمدترین راه را برای یافتن جای پارک مناسب در اختیار شما قرار دهد چطور؟

 

در ویدیو بالا که توسط موسسه‌ی سانتافه تولید شده است، Paul Krapivsky و Sidny Redner مقاله ای را در رابطه با بهترین استراتژی ممکن برای یافتن جای پارک منتشر کرده‌اند. ایده‌ی پشت آن نیز یافتن بهترین استراتژی ممکن برای پیدا کردن جای پارک در مکان‌های شلوغ و پر جمعیت بود. کاملا واضح است که تمامی افراد به دنبال نزدیک‌ترین جای پارک به ورودی و خروجی پارکینگ هستند و می‌خواهند تا زمان کمتری را در آن سپری نمایند. این دو نفر در نهایت سه نوع پارک کننده را معرفی می‌نمایند که هر کدام از آنها روش مخصوص به خود را برای فائق آمدن به این مشکل قدیمی به کار می‌گیرند.

گروهی اولین پارکینگ سر راه خود را انتخاب کرده و در آن پارک می‌کنند و به فاصله‌ای که این نقطه تا خروجی پارکینگ دارد توجهی ندارند، تنها هدف آنها پارک خودرو و برطرف کردن صورت مسئله است. گروه دوم افرادی هستند که به اولین پارکینگ در دسترس توجه نمی‌کنند اما در عین حال ریسک از دست دادن آن را برای یافتن نقطه‌ای نزدیک به خروجی به جان می‌خرند. گروه سوم نیز تنها به دنبال پارکینگ‌های نزدیک هستند و زمان زیادی را برای یافتن جای پارک مناسب سپری می‌کنند و مدام در حال پرسه زدن در محوطه‌ی پارکینگ‌‌ها هستند. در حالی که روش آخر بهترین نتیجه را در پی دارد اما در مواقع پرتردد و شلوغ بسیار دشوار خواهد بود.

منبع: motor1

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا