خودروهای الکتریکی و برقی

استارت‌‌آپ فرانسوی برای گسترش خودروی برقی ، با ۹۰۰۰ دلار ماشین‌ها را الکتریکی می‌کند

رنو توینگو

یک استارتاپ فرانسوی راهکار جدیدی برای گسترش خودروهای برقی ارائه داده است و در همین راستا خودروهای احتراق داخلی ارزان قیمت و کوچک را به باتری های ساخت تسلا با قیمت مناسب مجهز می‌کند.

 

این استارتاپ کار خود را با عرضه یک پرتوتایپ بر پایه رنو توینگو مدل ۲۰۰۹ آغاز کرده است. نمونه برقی شده این خودروی کوچک درون شهری برد حرکتی معادل ۱۸۰ کیلومتر دارد. حداکثر سرعت آن نیز به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

به طور ویژه تبدیل یک خودروی احتراق داخلی به مدل برقی با هزینه عموما قابل توجهی همراه است. حتی نمونه های اولیه اکثر شرکت های بزرگ خودروسازی نیز از همین قاعده پیروی کرده اند. امروزه تبدیل خودروهای کلاسیک و قدیمی به خودروهای برقی نیز طرفداران خاص خود را دارد.

رنو توینگو

این استارتاپ با خرید ماژول های باتری ساخت شرکت تسلا و قرار دادن سه ماژول در پرتوتایپ رنو توینگو، یکی در بخش جلو و دوتا دیگر در بخش عقب و محل قرار گیری باک بنزین، آن را به یک خودروی برقی تبدیل کرده است. وزن مجموع سیستم به کار رفته معادل ۱۲۰ کیلوگرم است.

این استارتاپ ادعا می کند که تا جای ممکن این کار را به سادگی هرچه تمام تر انجام می دهند و تعویض قوای محرکه بنزینی با برقی در عرض یک روز امکان پذیر است. بنیان گذار این استارتاپ به بلومبرگ گفته است: ما قصد عرضه خودروهای برقی ارزان قیمت به افرادی را داریم که توانایی پرداخت هزینه بالای این دسته از وسایل نقلیه را ندارند.

در حال حاضر این استارتاپ قابلیت تبدیل این مدل‌ها را در سرتاسر اروپا دارد: رنو توینگو II، فیات ۵۰۰، سیتروئن C1، پژو ۱۰۷، تویوتا آیگو و فولکس واگن پولو

خودروی الکتریکی

این شرکت برنامه تعویض تمامی بخش ها را با پرداخت ۸۵۰۰ یورو (۹۴۰۰ دلار) برای مالکان این خودروها ممکن ساخته است. گرچه در حال حاضر مشوق دولتی در کشور فرانسه محل قرار گیری این استارتاپ وجود دارد که هزینه نهایی را به تنها ۵۰۰۰ یورو (۵۵۰۰ دلار) کاهش می دهد. این استارتاپ که Transition-One نام دارد به دنبال ۶ میلیون یورو سرمایه گذاری است تا برنامه خود را به صورت انبوه دنبال کند. بنیان گذار شرکت امیدوار است که بتواند در سال ۲۰۲۰ در حدود ۴۰۰۰ خودرو را تبدیل کند.

با توجه به این که اکثر خودروهای نام برده شده دارای مدل برقی تولید شده توسط شرکت مادر هستند به نظر می رسد این کار با مشوق های دولتی و در خودروهای درون شهری ارزان قیمت، راهکار مناسبی باشد تا کمک هرچه بیشتری به کاهش آلودگی به خصوص در کلان شهر هایی همچون پاریس و … کند.

منبع: electrek

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا