رونمایی و جاسوسی

رونمایی از برلیانس SWM G01 ، محصول احتمالی برای ایران

SWM G01

برلیانس با رگ و ریشه ایتالیایی

خودروی برلیانس شاینری SWM G01 در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۱۸ یعنی ۵ روز پیش در کشور ایتالیا رونمایی شد. اما چرا ایتالیا؟ خودروی چینی کجا و ایتالیا کجا؟ این انتخاب به نوبه خود قابل توجه است. وقتی علت انتخاب ایتالیا به عنوان محل رونمایی برلیانس SWM G01 را جویا می شویم به پاسخ جالبی می رسیم و آن این است که زادگاه برند SWM ایتالیا است.

SWM G01

ابتدا باید اشاره کرد این خودرو حاصل همکاری برلیانس و شاینری (Shineray) است. کمپانی Shineray یکی از بزرگ ترین موتورسیکلت سازهای کشور چین و متعلق به کمپانی برلیانس است. در این خلال در سال ۲۰۱۴ شاهد ظهور برند SWM به عنوان یک برند جدید تحت محصولات برلیانس بودیم. اما SWM از کجا آمد؟ این کمپانی شاینری بود که شرکت و برند ایتالیایی SWM که یک موتورسیکلت ساز است را خریداری نمود. از این جا است که ریشه ایتالیایی برلیانس جدید SWM G01 مشخص می شود. ادعای برلیانس بر این است که طراحی این خودرو در بخش ایتالیا این شرکت یعنی همان محل شرکت SWM صورت گرفته است. برخی ادعا می کنند که رد پای کشور فرانسه را نیز می توان در این میان مشاهده کرد. چراکه به طرز محسوسی چراغ های جلو و جلوپنجره شش ضلعی SWM G01 به خودروی فرانسوی DS7 شباهت دارد.

SWM G01

طبق اعلام کمپانی برلیانس و زیر مجموعه های آن یعنی شاینری و SWM ، حرف G نماد پلت فرم جدید بوده که برای خودروهای نوین در نظر گرفته شده است. SWM تصمیم دارد که بطور جهانی و برای مخاطب بین المللی خودروی G01 را ارائه نماید. همین موضوع احتمال ورود این خودرو به کشور ایران تحت برند برلیانس به جای SWM را قوی تر می کند. مثل خودروی داستر که رگ و ریشه رومانیایی (برند داچیا – Dacia) دارد و در اصل متعلق به کمپانی رنو است و با برند رنو به کشور ایران وارد می شود. کارشناسان بر این باورند که برلیانس-شاینری و SWM ابر کمپانی جیلی (Geely) را به عنوان الگوی وطنی خود قرار داده اند. جیلی بزرگ بود و در حال بزرگ تر شدن است. این سوپرکمپانی هم اکنون بخش قابل توجهی از دایملر (مالک برند مرسدس بنز) را خریداری نموده و هم اکنون حوالی BMW پرسه می زند و قصد خرید سهام شرکت BMW را دارد. مسئولین برلیانس خودروی جدید خود یعنی SWM G01 را اینگونه توصیف کرده اند، “سواره نظام لوکس” که صدای تاختن آن به زودی شنیده خواهد شد.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا