مشخصات خودروها

چری تیگو ۷

مشخصات فنی چری تیگو 7
خودرو
نام خودرو تیگو 7
کشور سازنده چین
سال طراحی 2017
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1498 سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه
شتاب 0 تا 100 10.9 ثانیه
حداکثر سرعت 185 کیلومتر در ساعت
وزن 1440 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4432 طول - 1837 عرض - 1670 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2650 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر-
مصرف سوخت خارج از شهر-
مصرف سوخت ترکیبی 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 57 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
میزان تولید CO2-
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ABS – EBD – TCS – HHC – DTC – EBA – ASR
کیسه هوا کیسه هوا برای سرنشینان جلو – کیسه هوای جانبی – کیسه هوای پرده ای – مجموعاً 6 کیسه هوا
سیستم صوتی صفحه نمایش 9 اینچی – ورودی USB – بلوتوث – 6 بلندگو
دیگر تجهیزات رینگ 18 اینچی – سقف پانوراما – دوربین 360 درجه – دوربین عقبت و جلو به صورت دینامیک – سنسور پارک در جلو و عقب – کروز کنترل – سیستم رانندگی ECO – سنسور نور – فرمان برقی – کنترل سیستم باد لاستیک ها TPMS – گرمکن صندلی های جلو – سیستم ورود بدون کلید – تهویه مطبوع دوگانه

تصاویر چری تیگو ۷

چری تیگو 7 Tiggo 7 5

بررسی چری تیگو ۷

چری تیگو ۷ پرچمدار شاسی بلندهای کمپانی چری است و بالاتر از کراس اوور تیگو ۵ قرار می‌گیرد. این خودرو چینی مدتی است توسط مدیران خودرو به بازار ایران عرضه می‌شود. تیگو ۷ را باید زیباترین محصول تاریخ کمپانی چری بدانیم و باید بگوییم که چری با طراحی این خودرو یک جهش بزرگ را در بخش طراحی تجربه کرده است.

تیگو ۷ را باید در میان رقبای چینی هم یکی از زیباترین گزینه‌ها بدانیم و اگر بخواهیم میان هایما S7 توربو، تیگو ۷ و ام جی GS یک کدام را به عنوان زیباترین خودرو انتخاب کنیم، تیگو ۷ در بالاترین جایگاه قرار می‌گیرد.

تیگو ۷ در کنار طراحی زیبای خارجی، در داخل هم طراحی مطلوبی دارد هرچند استفاده از قطعات پلاستیکی در داشبورد و بخش‌های دیگر کابین، حس سوار شدن بر یک خودرو باکیفیت را از بین خواهد برد. طراحی کابین تیگو ۷ ساده است و تنها کلیدهای انگشت شماری در کابین دیده می‌شود.

تیگو ۷ با بهره گیری از یک موتور ۱٫۵ لیتری توربو قدرتی برابر با ۱۴۷ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۱۰ نیوتن متر تولید می‌کند.

نکات مثبت چری تیگو ۷

لیست کاملی از تجهیزات رفاهی – طراحی قابل قبول

نکات منفی چری تیگو ۷

پیشرانه ضعیف با توجه به ابعاد و وزن خودرو، قیمت بالا ، کیفیت نسبتا پایین متریال کابین و قطعات – خدمات پس از فروش ضعیف

امنیت چری تیگو ۷

چری تیگو ۷ موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه CNCAP چین شده است.

نقد کارشناسی چری تیگو ۷

چری تیگو ۷ یکی از بارزترین محصولات کمپانی چری است و به عنوان پرچمدار شاسی بلندهای این کمپانی چینی شناخته می‌شود. البته چری به تازگی یک شاسی بلند بزرگتر به نام تیگو ۸ هم معرفی کرده که جایگاه پرچمداری را از تیگو ۷ خواهد گرفت اما هنوز وارد بازار نشده است.

تیگو ۷ طراحی خارجی فریبنده‌ای دارد و در نگاه اول هرگز حس نگاه کردن به یک خودرو چینی را نخواهید داشت. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که چری در طراحی تیگو ۷ از محصولات کمپانی‌های کره‌ای همچون کیا و هیوندای الهام گرفته و این موضوع به خوبی در بدنه مشهود است. اما بدون شک نتیجه تلاش مهندسان کمپانی چری یک محصول زیبا بوده که یک سروگردن از رقبای هم وطن خود بالاتر است. طراحی تیزگوشه چراغ‌های جلو و عقب، خطوط شکسته فراوان بر روی بدنه و کاپوت و نیز ابعاد متناسب چرخ‌ها در برابر بدنه باعث شده‌اند تا تیگو ۷ را خودرو زیبایی بدانیم.

چری در طراحی کابین تیگو ۷ هم عملکرد خوبی داشته اما نه به خوبی بیرون. کابین این خودرو ساده است و اثری از کلیدهای فراوان دیده نمی‌شود و داشبورد شلوغ نیست. یک نمایشگر ۹ اینچی لمسی در مرکز داشبورد وجود دارد که با ۶ بلندگو برای سیستم صوتی همراه می‌شود. کیفیت متریال به کار رفته در تیگو ۷ بالا نیست و باید انتظارتان را از این خودرو تاحدودی پایین بیاورید. البته در بخش‌هایی هم از چرم استفاده شده که نکته مثبت کابین به شمار می‌رود.

چری تیگو ۷ سطح قابل قبولی از آپشن‌ها را ارائه می‌دهد و از جمله مهم‌ترین آپشن‌های آن می‌توانیم به ۶ ایربگ، صفحه نمایش ۹ اینچی لمسی، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سقف پانوراما، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، تهویه مطبوع دوگانه و گرمکن صندلی‌های جلو اشاره کنیم.

موتور به کار رفته در تیگو ۷ حجمی برابر با ۱٫۵ لیتر دارد و با پرخوران توربوشارژر تغذیه می‌شود. این موتور می‌تواند در بهترین حالت ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این قدرت باتوجه به وزن ۱۴۴۰ کیلوگرمی خودرو چندان زیاد به نظر نمی‌رسد و نباید از آن انتظار یک شتاب فوق‌العاده را داشته باشید که برای یک خودرو چینی امری طبیعی است. یکی از نکات مثبت تیگو ۷، در اختیار گذاشتن حالت رانندگی Eco است که مصرف سوخت خودرو را پایین می‌آورد.

اگر به دنبال خرید خودرویی در این رنج قیمتی هستید، بد نیست به سراغ گزینه‌های دیگری از جمله رنو کپچر، پژو ۲۰۰۸ و سانگ یانگ تیوولی بروید. تیگو ۷ خودرو چندان قابل اعتمادی نیست و هنگام فروش افت قیمت زیادی را تجربه خواهد کرد. به علاوه اینکه نمی‌توان به خدمات پس از فروش شرکت ارائه دهنده اعتماد کرد.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا