مشخصات خودروها

هیوندای کوپه

مشخصات فنی جنسیس کوپه
خودرو
نام خودرو هیوندای جنسیس کوپه
کشور سازنده کره جنوبی
سال طراحی 2013
مشخصات فنی
موتور 6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور 3778 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل عقب
حداکثر قدرت 306 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 360 نیوتن متر در 4700 دور در دقیقه
جعبه دنده 8 دنده خودکار شیفت ترونیک
شتاب 0 تا 100 5.9 ثانیه
حداکثر سرعت 240 کیلومتر در ساعت
وزن 1580 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4630 طول - 1864 عرض - 1384 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2819 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 14.7 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 12.4 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 65 لیتر
استاندارد آلایندگی-
میزان تولید CO2-
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ESC - TSC - ABS - EBD - BA - EBA - SCS
کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو - کیسه هوای جانبی - کیسه هوای پرده‌ای
سیستم صوتی سیستم صوتی اینفینیتی با 10 اسپیکر - آمپلی‌فایر 360 واتی - قابلیت پخش CD و MP3 - خروجی USB - بلوتوث
دیگر تجهیزات انتقال نیرو به چرخ‌های عقب - نشان‌دهنده باد لاستیک - بال عقب - چراغ‌های زنون - تنظیم صندلی راننده در 6 جهت و صندلی کمک راننده در 4 جهت - روکش چرمی صندلی‌ها، دنده و فرمان - صندلی‌های عقب تاشو - آینه‌های برقی - گرمکن آینه‌ها - کروز کنترل - قابلیت تنظیم سیستم صوتی و کروز کنترل از روی فرمان - فیلتر هوای داخل - قطب‌نما - دماسنج - کامپیوتر سفری - سیستم تهویه مطبوع خودکار - تجهیزات قابل سفارش: نویگیشن - سنسور عقب - سیستم ورود بدون کلید - سیستم استارت بدون کلید - سانروف

تصاویر هیوندای کوپه

هیوندای کوپه COUPE 22

۹

بررسی هیوندای کوپه

هیوندای کوپه یا هیوندای تیبورن یک خودرو اسپرت است که از سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۰۸ و در دو نسل تولید شد. نسل اول هیوندای کوپه در سال ۱۹۹۶ معرفی شد و تولید آن تا سال ۲۰۰۱ ادامه پیدا کرد. در سال ۲۰۰۲ هیوندای نسل دوم آن را با بهبودهایی معرفی نمود که تولید آن نهایتا در سال ۲۰۰۸ خاتمه یافت.

هیوندای کوپه در برخی بازارها با نام‌های تیبورن و توسکانی هم شناخته می‌شود اما عمده کشورها آن را با همان نام هیوندای کوپه می‌شناسند. هیوندای کوپه از سال ۲۰۰۷ توسط آسان موتور در بازار کشورمان عرضه شد و عرضه آن تا سال ۲۰۰۸ و خاتمه تولید آن توسط کره‌ای‌ها، ادامه یافت. کوپه در همین مدت زمان حضور اندک، به دلیل نایاب بودن خودروهای اسپرت ارزان قیمت، فروش نسبتا خوبی را تجربه کرد.

نکات مثبت هیوندای کوپه

طراحی داخلی جذاب و اسپرت هیوندای کوپه، فضای داخلی جادار با توجه به ابعاد و فرم بدنه ، بالا بودن لذت رانندگی به دلیل ارتفاع پایین ، عملکرد خوب و متناسب با توان ترمزهای خودرو ، هندلینگ بسیار خوب خودرو هیوندای کوپه، جذاب بودن صدای پیشرانه به ویژه در دوره های پایین تر از حد مجاز

نکات منفی هیوندای کوپه

استهلاک بالا -هزینه نگهداری بالا-بازار دست دوم ضعیف-

امنیت هیوندای کوپه

خودرو هیوندای کوپه که فیس لیفت نسل سوم می باشد را میتوان اولین خودروی اسپرت وارد شده به ایران بعد از مدت ها دانست. این خودرو از موسسه NHTSA 5 ستاره ایمنی دریافت کرده است.

نقد کارشناسی هیوندای کوپه

هیوندای کوپه یک خودرو اسپرت است که در سال ۱۹۹۶ معرفی شد و کره‌ای‌ها تا سال ۲۰۰۸ آن را در نسل دوم به تولید رساندند. ما در اینجا کاری به نسل اول آن نداریم و درباره نسل دومی صحبت می‌کنیم که در سال ۲۰۰۲ برای نخستین بار به معرض دید عموم درآمد و اتفاقا از سال ۲۰۰۷ هم در بازار کشورمان حضور پیدا کرد.

هیوندای کوپه اولین تلاش هیوندای برای عرضه یک خودرو اسپرت نبوده بلکه پیش از معرفی اولین مدل آن، هیوندای یک خودرو اسپرت دیگر به نام اسکوپ را در سبد محصولات خود داشت. حتی پس از به پایان رسیدن تولید آن، باز هم هیوندای دست از تولید خودروهای اسپرت برنداشت و علاوه بر معرفی جنسیس کوپه، هیوندای ولوستر را هم به عنوان جایگزین کوپه عرضه نمود.

هیوندای کوپه از سال ۲۰۰۷ توسط آسان موتور وارد بازار ایران شد و از آنجا که یکی از معدود خودروهای اسپرت در بازار به شمار می‌رفت و در محدوده قیمتی خود تقریبا هیچ رقیبی نداشت، به فروش نسبتا خوبی دست پیدا کرد تا اینکه عرضه آن در کشور همزمان با توقف تولید در بازارهای جهانی، خاتمه پیدا کرد.

هیوندای کوپه از نظر ظاهری در مقایسه با نسل اول، تغییرات زیادی را تجربه کرد و با حفظ حالت کلی خود، و بهبودهای اعمال شده، به خودرو بهتری تبدیل شد. شکل چراغ‌های جلو و عقب در کنار رینگ‌های اسپرت، حس اسپرت بودن را به بیننده القا می‌کند. البته هیوندای کوپه استعداد زیادی برای تبدیل شدن به یک خودرو اسپرت‌تر را دارد که برخی از مالکان با انجام تغییراتی، همین کار را انجام می‌دهند و نمای جذاب‌تری را در هیوندای کوپه ایجاد می‌کنند.

هیوندای کوپه طراحی کابین ساده‌ای دارد و با ورود به داخل کابین، حس سوار شدن به یک خودرو ارزان قیمت به شما دست خواهد داد. متریال به کار رفته در کابین عمدتا از پلاستیک تشکیل شده و به هیچ وجه کیفیت بالایی ندارد. البته این موضوع با روح ارزان بودن آن در تضاد نیست اما به هر حال حس سوار بودن بر یک خودرو اسپرت را القا نمی‌کند. هیوندای کوپه در واقع یک کوپه چهار نفره است اما صندلی‌های عقب کوچک هستند و برای نشستن سرنشینان بزرگسال، فضای کافی ندارند.

هیوندای کوپه از نظر آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی هم عملکرد مطلوبی ندارد و از ویژگی‌های آن تنها می‌توانیم به ۲ عدد کیسه هوا، سیستم کنترل کشش یا همان ESP، تنظیم اتوماتیک چراغ‌های جلو، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک با سیستم کنترل کیفیت هوا، کروز کنتزل، آینه‌های بغل تاشو برقی مجهز به گرمکن، آینه وسط الکتروکرومیک و سانروف اشاره کنیم.

هیوندای کوپه در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود که در ایران همراه با یکی از قدرتمندترین موتورها وارد شد. این مدل از یک موتور ۲٫۷ لیتری ۶ سیلندر بهره می‌برد که قادر است ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض به صورت دستی و یا ۶ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

عملکرد جعبه دنده در هر دو مدل دستی و اتوماتیک خوب است و هماهنگی مناسبی بین موتور و جعبه دنده دیده می‌شود. سیستم کنترل کشش و یا ESP هم عملکرد خوبی دارد اما باید بگوییم ترمزها هرگز قوی نیستند. هیوندای این نواقص را در محصولات بعدی خود هم رفع نکرد و خودرویی همچون جنسیس کوپه از همین مشکل ترمز رنج می‌برد. از آنجا که هیوندای کوپه قدرت آنچنان بالایی ندارد، می‌تواند گزینه خوبی برای رانندگان جوانی که به دنبال یک خودرو اسپرت هستند باشد.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا