مشخصات خودروها

دانگ فنگ S30

مشخصات فنی دانگ فنگ S30
خودرو
نام خودرو دانگ فنگ S30
کشور سازندهچین
سال طراحی2011
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1600 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده 4 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100 12.5 ثانیه
حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت
وزن 1240 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4526 طول - 1740 عرض - 1465 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2610 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر-
مصرف سوخت خارج از شهر-
مصرف سوخت ترکیبی 7.04 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 51 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
میزان تولید CO2-
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك شونده، ترمز عقب ديسكي توپر، سيستم ترمز ضد قفل با سيستم توزيع الكترونيكي نيرو(ABS+EBD)
کیسه هوا راننده و سرنشين جلو
سیستم صوتی صفحه نمايشي لمسي 6.5 اينچي با قابليت پخش فايل هاي تصويري و داراي پورت AUX ،USB و GPS، كارت SD و بلوتوث، 4عدد بلندگو و 2عدد تيوتر
دیگر تجهیزات فرمان هيدروليكي، با قابليت تنظيم در 4 حالت و مجهز به كليد هاي كنترلي سيستم صوتي و بلوتوث (MFC ) - صندلي چرمي كرم، روكش چرمي غربيلك فرمان، تزئينات طرح متال، آيينه هاي جانبي و سپرهاي هم رنگ بدنه - رينگ اسپرت آلومينيومي 15 اینچی

تصاویر دانگ فنگ S30

دانگ فنگ S30 Dong Feng S30 1

بررسی دانگ فنگ S30

دانگ فنگ S30 یک سدان ساب کامپکت چینی است که نخستین بار در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و در سال ۲۰۱۳ یک فیس لیفت را تجربه کرد. به تازگی ایران خودرو این خودرو را برای بازار کشورمان در نظر گرفته است.

دانگ فنگ S30 شباهت زیادی به H30 کراس دارد که یک خودرو هاچبک است ولی در بخش‌هایی از بدنه و نیز ویژگی‌های فنی با هم اشتراکاتی دارند. دانگ فنگ S30 به یک موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر مجهز شده که قادر است ۱۰۵ اسب بخار قدرت تولید کند.

S30 را نمی‌توان خودرو زیبایی دانست و باید ببینیم که آیا می‌تواند فروش خوبی را در بازار کشورمان تجربه کند یا خیر.

نکات مثبت دانگ فنگ S30

تجهیزات رفاهی مناسب

نکات منفی دانگ فنگ S30

طراحی ضعیف – قیمت بسیار بالا

نقد کارشناسی دانگ فنگ S30

دانگ فنگ S30 یک سدان کوچک چینی است که نخستین بار در سال ۲۰۱۰ معرفی شده و تولید آن همچنان ادامه دارد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که S30 یک بار در سال ۲۰۱۳ فیس لیفت شد و تغییراتی را در ظاهر تجربه کرد. دانگ فنگ در سال ۲۰۱۶ یک نسخه پلاگین هیبرید از این خودرو را معرفی کرد که هیچ گاه وارد خط تولید نشد.

ایران خودرو به تازگی تصمیم گرفته تا دانگ فنگ S30 را برای بازار کشورمان عرضه کند و آن را بر روی خط تولید خود قرار دهد. S30 اشتراکات زیادی با H30 کراس دارد و می‌توان گفت تنها تفاوت آنها در اضافه شدن صندوق عقب در S30 است. البته این اضافه شدن صندوق در نظر سازنده هزینه زیادی داشته و ایران خودرو آن را با اختلاف قیمت چند ده میلیون تومانی نسبت به H30 کراس

دانگ فنگ S30 از پلتفرم مشترکی با پژو ۳۰۷ بهره می‌برد که توسط گروه پژو سیتروئن توسعه پیدا کرده و PF2 نام دارد. از این پلتفرم برای ساخت دانگ فنگ H30 کراس هم استفاده شده و شباهت بین این دو خودرو در ساختار فنی هم دیده می‌شود.

طراحی دانگ فنگ S30 بی شباهت به دانگ فنگ H30 کراس نیست به ویژه در نمای جلو. در نمای جلو یک جلو پنجره کشیده دیده می‌شود و در نمای عقب ناهماهنگی و عدم تقارن عجیبی وجود دارد و گویی خودرو از جلو به عقب یک شیب مثبت داشته است. در دانگ فنگ S30 قطعات پلاستیکی در مقایسه با H30 کراس حذف شده و خبری از آنها نیست.

در مورد طراحی کابین دانگ فنگ S30 باید بگوییم که کاملا شبیه به H30 کراس است و تفاوتی بین آنها دیده نمی‌شود. در مرکز داشبورد ورودی‌های هوا دیده می‌شوند. یکی از نقاط قوت دانگ فنگ S30 در تجهیزات رفاهی آن است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

دانگ فنگ S30 به امکانات و ویژگی‌هایی چون ۲ کیسه هوا، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر ۶٫۵ اینچی لمسی، سیستم صوتی مجهز به ۴ بلندگو و ۲ توئیتر، چراغ‌های جلو LED، چراغ مه شکن جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن، ایموبلایزر، سنسور و دوربین دنده عقب، ایزوفیکس صندلی عقب و سانروف برقی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

موتور به کار رفته در دانگ فنگ S30 همان موتور TU5 است که در H30 کراس هم به کار رفته و حجمی معادل ۱٫۶ لیتر و ۴ سیلندر دارد و می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت تولید کند و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. عملکرد این سیستم کاملا متوسط است و تنها برای مسیرهای شهری و معمولی کافی است.

در مجموع باید بگوییم که دانگ فنگ S30 یک نسخه سدان از H30 کراس است و اختلاف قیمت چند ده میلیونی بین این دو خودرو به هیچ وجه توجیه پذیر نیست و باید بگوییم دانگ فنگ S30 به هیچ وجه ارزش خرید ندارد و خرید آن را به شما توصیه نمی‌کنیم چراکه رقبای آن در این بازه قیمتی عملکرد بسیار بهتری دارند از جمله بسترن B30، رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک، جک J4، چری آریزو ۵، برلیانس H330 و حتی پژو ۲۰۷i اتوماتیک.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا