مشخصات خودروها

ام جی ۵۵۰

مشخصات فنی ام جی 550
خودرو
نام خودروام جی 550
کشور سازنده چین
سال طراحی 2010
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1800 سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 160 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 215 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک با امکان تعویض از روی فرمان
شتاب 0 تا 100 11 ثانیه
حداکثر سرعت 205 کیلومتر در ساعت
وزن 1861 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4624 طول - 1827 عرض - 1483 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2705 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 11.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 62 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
میزان تولید CO2-
استاندارد امنیت5 ستاره
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ABS - FBD - DSC - EBA - CBC - BDC
کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - پرده ای - مجموعا 6 کیسه هوا
سیستم صوتی HiFi و 8 عدد بلندگو به همراه LCD 6.5 اینچی - DVD - MP3 - USB
دیگر تجهیزات پدال F1 (دنده پشت فرمان) - سیستم تهویه هوای دو طرفه - کروز کنترل - GPS - بلوتوث برای ارتباط تلفنی - سنسور پارک عقب - سنسور پارک عقب - سنسور باران - تیغه های برف پاک کن مدرن - تنظیم جداگانه سیستم تهویه سرنشینان عقب - یخچال

بررسی ام جی ۵۵۰

ام جی 550 MG550 8

بررسی ام جی ۵۵۰

ام جی ۵۵۰ – MG 550 یک سدان چینی است که توسط کمپانی سایک به تولید می‌رسید. ام جی ۵۵۰ نخستین بار در سال ۲۰۰۸ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد و به دلیل طراحی قابل قبول مورد استقبال قرار گرفت. ام جی ۵۵۰ در ایران توسط مدیا موتورز عرضه می‌شد و عرضه آن چند سال قبل پس از توقف تولید در بازارهای جهانی متوقف شد.

ام جی ۵۵۰ در ایران به عنوان یک خودرو چینی شناخته می‌شد اما به دلیل عدم وجود خودرویی در این رده قیمتی، و به دلیل توانایی‌های فنی بالا مورد استقبال قرار گرفت اما این استقبال رفته رفته به دلیل خدمات پس از فروش ضعیف، بازار دست دوم ضعیف و افت قیمت زیاد کمرنگ شد.

سدان ساخت ام جی، از موتور قدرتمندی بهره می‌برد که ۱٫۸ لیتر حجم دارد و به توربوشارژر مجهز شده است. قدرت این موتور به ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۲۱۵ نیوتن متر می‌رسد. این قدرت نسبتا زیادی به نظر می‌رسد اما وقتی به بدنه ۱۴۸۶ کیلوگرمی آن نگاه کنیم، نمی‌توانیم انتظار شتاب فوق‌العاده‌ای را داشته باشیم.

ام جی ۵۵۰ در حال حاضر تنها به صورت دست دوم در بازار به فروش می‌رسد.

نکات مثبت ام جی ۵۵۰

طراحی متفاوت در زمان خود نسبت به رقبا ، شتاب قابل قبول ، طراحی داخلی مناسب

نکات منفی ام جی ۵۵۰

کیفیت پایین مواد به کار رفته خودرو ، سر و صدای بالای خودرو ، جلوبندی ضعیف ، افت قیمت زیاد ، خدمات پس از فروش ضعیف

امنیت ام جی ۵۵۰

خودرو ام جی ۵۵۰ موفق شده از موسسه C NCAP ، ۵ ستاره ایمنی دریافت کند

نقد کارشناسی ام جی ۵۵۰

ام جی ۵۵۰ یک سدان چینی است که توسط مدیا موتورز به بازار ایران عرضه شد. این خودرو به دلیل طراحی ظاهری و داخلی مطلوب و نیز توانایی‌های فنی بالا مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گرفت.

ام جی ۵۵۰ طراحی ظاهری مطلوبی دارد و باوجود اینکه چندین سال از زمان طراحی آن می‎‌گذرد همچنان خودرو قابل قبولی به نظر می‌رسد. تناسب خوبی میان اجزا بدنه این خودرو دیده می‌شود. چراغ‌های جلو و عقب، شکل مطلوبی دارند و استفاده از رینگ‌های بزرگ ۱۷ اینچی ظاهر اسپرتی به خودرو بخشیده است.

طراحی داخلی این سدان چینی هم قابل قبول است و حس سوار شدن به یک خودرو لوکس را القا می‌کند. اما متاسفانه کیفیت متریال به کار رفته در کابین چندان بالا نیست و در دراز مدت عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهد. از مهم‌ترین آپشن‌های به کار رفته در ام جی ۵۵۰ می‌توانیم به ۶ ایربگ، سیستم صوتی HiFi به همراه نمایشگر ۶٫۵ اینچی و ۸ بلندگو، تهویه مطبوع دو کاناله، سنسور پارک عقب و کروز کنترل اشاره کنیم.

ام جی ۵۵۰ از یک موتور ۱٫۸ لیتری توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرت ۱۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۱۵ نیوتن متری تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک با امکان تعویض دستی دنده با پدال شیفتر پشت فرمان به چرخ‌هی جلو انتقال پیدا می‌کند و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون به ۱۱ ثانیه زمان نیاز دارد.

ام جی ۵۵۰ در حال حاضر تنها به صورت دست دوم در بازار قابل خریداری است اما به دلیل خدمات پس از فروش ضعیف و کمیاب بودن قطعات، و نیز بازار فروش دست دوم ضعیف، بهتر است قبل از خرید به سراغ خودروهایی چون کیا سراتو و حتی رنو مگان و نیسان ماکسیما بروید. این نکته را هم در نظر بگیرید که ام جی ۵۵۰ در دراز مدت کیفیت خوب خود را حفظ نمی‌کند و دچار افت کیفیت می‌شود.

به علاوه اینکه در کنار خدمات پس از فروش ضعیف، بازار خوبی هم برای ام جی ۵۵۰ وجود ندارد و در هنگام فروش هم کمی مالک را به دردسر می‌اندازد. در نهایت تاکید می‌کنیم که خرید این خودرو منطقی نیست و بهتر است خودروهای دیگر ذکر شده را در اولویت خرید قرار دهید.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا