اخبار خودرو

نسل جدید فولکس واگن گلف واریانت و آل‌ترک معرفی شد

زومیت

گلف مشهورترین محصول فعلی فولکس واگن در دنیا و پرفروش‌ترین خودرو اروپا است. این هاچبک آلمانی امسال با نسل جدید و چهره‌ متفاوت معرفی شد. حالا تقاضا برای گلف فراتر از انتظار بوده است و در سال‌های آینده، نسخه‌های متنوعی از آن به تولید خواهد رسید. مدل واریانت از سال ۱۹۹۳ به سری گلف اضافه شد و فضای بیشتر برای صندوق عقب فراهم کرد. این محصول درکنار نسخه آل‌ترک مدنظر خانواده‌های پرجمعیت و علاقه‌مندان سفرهای بین‌شهری است؛ درحالی‌که ابعادی بین هاچبک معمولی و کراس‌اور اندازه‌متوسط را با قیمت منطقی ارائه می‌کند.

گلف واریانت علاوه‌بر افزایش طول بدنه درمقایسه‌با مدل استاندارد هاچبک، فاصله‌ی محورهای بیشتری دارد تا راحتی سرنشینان در عقب افزایش پیدا کند. واریانت ۲۰۲۱ درمقایسه‌با نسخه‌ی ۲۰۲۰ هم نزدیک به ۸ سانتی‌متر کشیده‌تر شده که میزان درخورملاحظه‌ای برای خودرویی ۴/۶۳ متری است. ارتفاع و پهنای این خودرو تفاوتی با هاچبک پنج‌در ۲۰۲۱ ندارد. حالا گلف واریانت ۶۰۵ لیتر فضای صندوق دارد که پس از جمع‌شدن صندلی‌های ردیف دوم، به ۱،۶۴۲ لیتر تا سقف می‌رسد. این قسمت از سیستم برقی و خودکار برای بازشدن درپوش صندوق و خروجی برق ۱۲ و ۲۲۰ ولت بهره‌مند خواهد بود.

Volkswagen Golf Alltrack 2021 گلف آل ترک  فضای داخلی

ازنظر ظاهری، تفاوت خاصی بین گلف واریانت و آل‌ترک دیده نمی‌شود. درواقع، مدل آل‌ترک با افزایش ارتفاع بدنه و تجهیزات دودیفرانسیل نسخه‌ای ارتقایافته و آپشنال از واریانت است که توانایی بهتری برای رانندگی خارج جاده و مسیرهای لغزنده دارد. نسخه‌ی پایه از گلف آل‌ترک سپر اسپرت و مه‌شکن‌های LED و حفاظ پلاستیکی سیاه‌رنگ در گل‌گیرها و رکاب‌ها خواهد داشت که البته برای مدل واریانت هم ‌قابل‌سفارش هستند.

در شروع تولید، پیشرانه‌های گلف واریانت و آل‌ترک مشابه نمونه‌های قابل‌سفارش برای گلف استاندارد هستند. با این اوصاف، قدرت ۱۱۰ اسب‌بخار با موتور یک‌لیتری توربوشارژ و ۱۵۰ اسب‌بخار از پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتر توربوشارژ فراهم خواهد شد که سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۹ تا ۱۱ ثانیه با میانگین مصرف سوخت حدود ۵ لیتر در ۱۰۰ ارائه می‌کنند. مدل‌های هیبرید و پلاگین هیبرید از گلف واریانت و آل‌ترک احتمالا برای سال ۲۰۲۲ تولید خواهند شد.

 گلف واریانت و آل‌ترک خودروهایی مخصوص بازار اروپا هستند که به‌ندرت وارد دیگر مناطق دنیا می‌شوند. هم‌اکنون، آستانه‌ی قیمت مدل ۲۰۲۰ واریانت در آلمان ۱۹ هزار یورو (معادل ۲۲ هزار دلار) است.

منبع

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا