اخبار خودرو

تویوتا GR سوپرا لیبرتی واک معرفی شد

زومیت

لیبرتی واک، یکی از مشهورترین شرکت‌های دنیا در زمینه تیونینگ ظاهری خودرو است. این برند ژاپنی، ۲۶ سال پیش در ناگویا آغاز به کار کرد و امروزه، دارای سبک ویژه در طراحی کیت بدنه محسوب می‌شود. تا امروز، بسیاری از خودروهای کلاسیک ژاپن، مدل‌های عضلانی امریکا و سوپراسپرت‌های مدرن اروپایی، شامل انواع بی‌ام‌و، فراری و لامبورگینی با تجهیزات لیبرتی واک تولید شده‌اند.

مطابق انتظار و اخباری که پیش‌تر منتشر شده بود، لیبرتی واک از نسخه ویژه تویوتا GR سوپرا رونمایی کرد. این محصول، کیت بدنه فیبرکربن، بال عقب، اگزوز اختصاصی و کاهش ارتفاع فراهم می‌کند تا فراتر از مدل استاندارد، چشمگیر و قدرتمند جلوه کند.

Liberty Walk Toyota GR Supra تویوتا سوپرا لیبرتی واک نمای پشت

کیت بدنه فایبرگلس لیبرتی واک برای سوپرا، حدود ۱۵ هزار دلار قیمت دارد؛ درحالی‌که نسخه فیبرکربن با قیمت ۱۶ هزار دلار فروخته خواهد شد. جالب‌تر اینکه، نصب هواکش روی کاپوت برای این خودرو، قیمت کیبت بدنه را به ۱۸ هزار دلار می‌رساند. خریدار می‌تواند بعضی قطعات ساخت لیبرتی واک را جداگانه نصب کند. مثلا سپر جلو، ۲۷۵۰ دلار، پوشش روی موتور ۳ هزار دلار، سپر پشت ۳,۳۰۰ دلار و بال عقب، ۳,۸۵۰ قیمت دارد.

لیبرتی واک و شرکت‌های همکار آن، هنوز تغییری در پیشرانه و قدرت خروجی سوپرا ایجاد نکرده‌اند؛ اما سیستم تعلیق ویژه با فنرهای بادی ساخت AirRex با قیمت ۷۹۰۰ دلار را برای این خودرو، آماده کرده‌اند. در تصاویر منتشر شده، اگزوزهای اختصاصی و رینگ‌های اسپرت سیاه‌رنگ نیز دیده می‌شوند که قیمت آن‌ها مشخص نیست.

نسخه استاندارد GR سوپرا، آستانه قیمت ۴۳ هزار دلار دارد. مدل ۲۰۲۱ با پیشرانه توربوشارژ ۳ لیتر، ۳۸۲ اسب‌بخار قدرت و ۴۹۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند تا سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۴ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۷/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر فراهم شود. این خودرو با موتور توربوشارژ ۲ لیتر، قدرت ۲۵۵ اسب‌بخار، گشتاور و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۵ ثانیه نیز تولید می‌شود.

منبع

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا