اخبار عمومی

پلیس تهران: خالکوبی مشهود مانع صدور گواهینامه می‌ شود

خالکوبی

ظاهرا این روزها موضوع گواهینامه به سوژه داغ کشور مبدل شده است. انواع خالکوبی‌ و تتو‌های مشهود و برخی زخم‌های مشکوک روی بدن حالا برای برخی افراد که می‌خواهند برای نخستین بار گواهینامه رانندگی دریافت کنند یا کسانی که متقاضی تمدید گواهینامه رانندگی‌شان هستند، مشکل ساز شده است. خالکوبی‌های مشهود و نامتعارف مانع از صدور گواهینامه برای فرد متقاضی می‌شود. تتو و خالکوبی‌های مشهود بیشتر در بین پسران دیده می‌شود اما بعضی از دختران نیز که خالکوبی‌ دارند برای گرفتن گواهینامه با مشکل روبه‌رو شده‌اند و به آنها اعلام می‌شود که باید به کمیسیون پزشکی مراجعه کنند تا رفتارهای آنها و شرایط روحی و روانی‌شان سنجیده شود.

سرهنگ موسوی‌ پناه درباره صدور گواهینامه برای افرادی که دارای خالکوبی هستند، گفت:

«چنانچه فردی دارای خالکوبی‌های مشهود و نامتعارف باشد، مانع از صدور گواهینامه برای فرد متقاضی می‌شود. این افراد از نظر برخی اختلالات احتمالی روانی تأثیرگذار در رانندگی مورد بررسی و ارزیابی روانشناسان قرار می‌گیرد.»

خالکوبی

بر اساس نظر یکی از حقوقدان ها، با توجه به متداول بودن خالکوبی به‌ ویژه بین جوانان و اینکه این اقدام لزوما بر اشکال روانی دلالت ندارد ارجاع اینگونه افراد به کمیسیون صرفا به این خاطر و نه به استناد ضوابط کلی مربوط به لزوم احراز سلامت جسمی و روانی، صحیح به نظر نمی‌رسد و اگر این اقدام مستند به دستورالعمل یا بخشنامه‌ای باشد، ذی‌نفع می‌تواند ابطال آن را از دیوان عدالت اداری بخواهد.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا