اخبار عمومی

سهمیه بنزین نوروز در هاله‌ای از ابهام

اجباری شدن استفاده از کارت سوخت

فعلا خبری از سهمیه بنزین برای سفرهای  نوروزی نیست

زمزمه‌هایی مبنی بر تخصیص بنزین سفر به مالکان خودرو از دو ماه پیش وجود دارد؛ اما هنوز مصوبه‌ی قانونی برای آن ابلاغ نشده است. چهار روز پیش (چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸) نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه از تخصیص ۶۰ لیتر سهمیه بنزین نوروز به خودروها خبر داد؛ اما تاکنون هنوز مصوبه‌ای به شرکت پخش فراورده های نفتی ابلاغ نشده و این مساله همچنان در بلاتکلیفی است.

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشد

اجباری شدن استفاده از کارت سوخت

پیش از این سخنگوی دولت و وزیر نفت بار مالی اختصاص سهمیه بنزین نوروز را ۳ هزار میلیارد تومان بر منابع یارانه عنوان کرده بودند و همچنین باتوجه به شرایط فعلی کشور و تاکید وزارت بهداشت مبنی بر خودداری مردم از انجام سفر، اجرای این طرح در این شرایط منطقی نیست. فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در این باره به خبرنگاران گفت:

تا این لحظه به ما چیزی ابلاغ نشده است و ما منتظر مصوبه هیات دولت در این رابطه هستیم.اگر این موضوع مصوب شود به تمام خودروها ۶۰ لیتر به جز سهمیه ماهانه تعلق می گیرد. زمانی که این موضوع مشخص شود قطعا اطلاع رسانی خواهیم کرد؛ اما هنوز تکلیف بنزین سفر مشخص نیست.

از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان، بنزین سهمیه‌بندی شد. کاهش مصرف سوخت کشور، افزایش توان صادرات، مبارزه با قاچاق سوخت و اختصاص منابع حاصل از مدیریت مصرف به اقشار ضعیف و کم‌درآمد، کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهرها، مهم‌ترین اهداف اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین اعلام شده‌اند.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا