اخبار عمومی

دانگ فنگ بخشی از سهام خود در PSA را می‌فروشد

دانگ فنگ بخشی از سهام خود در PSA را می‌فروشد

بنابر گزارش‌ها دانگ فنگ برنامه دارد تا قسمتی از سهام PSA خود را به فروش رساند

بر اساس گفته‌ی افراد مرتبط، دانگ فنگ موتور چین قصد دارد تا سهام خود را در گروه PSA (گروه خودروسازی که محصولات خود را تحت برندهای پژو، سیتروئن، دی‌اس، اوپل و واکسول تولید می‌نماید) کاهش دهد. این عمل ادغام گروه PSA را با کمپانی فیات-کرایسلر آسان‌تر می‌سازد.

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشد

دانگ فنگ مالک ۱۲٫۲ درصد از سهام PSA می‌باشد و پس از ادغام این کمپانی با فیات-کرایسلر سهام آن به نیمی از رقم ذکر شده در شرکت جدید تقلیل خواهد یافت. همچنین لازم به ذکر است که ادغام این دو شرکت موجب بوجود آمدن چهارمین خودروساز بزرگ جهان می‌شود.

احتمالا کوچک شدن دانگ فنگ نیز به معامله و قرارداد آنها با آمریکا با توجه به تنش‌های موجود میان واشنگتن و پکن کمک خواهد کرد. مسئله‌ای که پس از اعلام ادغام فیات-کرایسلر و PSA سوالات بسیاری را درباره‌ی قدم بعدی این خودروساز چینی بوجود آورده بود.

بنابر گزارشات موجود، دانگ فنگ که شریک طولانی مدت گروه PSA محسوب می‌شود درخواستی را به بانک‌های گوناگون مبنی بر بررسی گزینه‌های این کمپانی برای فروش سهام خود در این گروه ارسال کرده است. همچنین این کمپانی قصد دارد تا برنامه‌ی خود را در این باره برای هیئت مدیره‌ی خود در روزهای آینده اعلام نماید.

دانگ فنگ بخشی از سهام خود در PSA را می‌فروشد

گروه PSA در این باره از اظهار نظر خودداری کرده است، این در حالی است که دانگ فنگ نیز به سرعت پاسخگوی‌ سوالات مطرح شده نبوده. ۳ نفر از افرادی که به این ماجرا و پروسه نزدیک هستند بیان کرده‌اند که دانگ فنگ قصد دارد تا سهام خود را به میزانی که از نظر کمیته‌ی تصمیم‌گیری سرمایه گذاری خارجی آمریکا مناسب است کاهش دهد.

کمیته‌ی تصمیم‌گیری سرمایه گذاری خارجی آمریکا، قراردادهای خارجی را زیر نظر دارد و آنها را از نظر خطرات احتمالی برای امنیت ملی بررسی می‌نماید. این کمیته از زمانی که جنگ اقتصادی میان چین و آمریکا شدت گرفته است بر روی قراردادهایی که یک طرف آنها کشور چین است سخت‌گیری و نظارت بیشتری دارد.

داشتن سهامی بیش از ۵ درصد در کمپانی حاصل از ادغام PSA و فیات کرایسلر این امکان را برای دانگ فنگ فراهم می‌نماید که جایگاهی در هیئت مدیره‌ی آن داشته باشد. بر اساس مذاکرات انجام شده، پس از ادغام این دو شرکت، Carlos Tavares مدیر عامل PSA مدیریت این کمپانی جدید و John Elkann از شرکت فیات-کرایسلر نیز مدیریت هیئت مدیره را بر عهده می‌گیرد.

دانگ فنگ در سال ۲۰۱۴ هنگامی که PSA مشکلاتی را در زمینه‌ی مالی تجربه می‌کرد بخشی از سهام این شرکت را خریداری نمود. همچنین این دو کمپانی محصولی مشترک در چین تولید کرده‌اند که طی ۱۰ ماه گذشته ۱۰۰,۰۰۰ دستگاه فروش داشته که تولید آن نسبت به سال قبل ۵۵ درصد کاهش یافته است.

منبع: auto news

 

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا