اخبار عمومی

ادامه کشمکش‌ها بر سر قیمت‌گذاری خودرو بین شوراى رقابت و ستاد تنظیم بازار

شرط شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو

آیا ستاد تنظیم بازار همچنان مرجع قیمت‌گذاری باقی می‌ماند؟

یک منبع آگاه گفت: همچنان کشمکش بر سر قیمت‌گذاری خودرو بین شوراى رقابت و ستاد تنظیم بازار وجود دارد اما به احتمال زیاد ستاد تنظیم بازار همچنان مرجع تعیین قیمت خودرو باقى خواهد ماند.

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشد

به گزارش اقتصادآنلاین، در حالی که امروز جلسه کمیته خودرو براى تعیین قیمت خودرو در سال جارى برگزار خواهد شد، یک منبع آگاه اظهار کرد: با توجه به اینکه هفته گذشته در جلسه کمیته خودرو تصمیم‌گیری بر سر قیمت خودرو در سال٩٩ به نتیجه‌ای نرسید، قرار شد این هفته مجددا این موضوع بررسى شود که امروز این جلسه برگزار خواهد شد.

او افزود: همچنان کشمکش بر سر مرجع قیمت‌گذاری خودرو بین شوراى رقابت و ستاد تنظیم بازار ادامه دارد اما به احتمال زیاد امسال نیز مرجع قیمت‌گذاری، ستاد تنظیم بازار خواهد بود؛ همچنین قرار است درصدى بر قیمت خودرو افزوده شود که فعلا عدد و رقم آن مشخص نیست.
شرط شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو

بر این اساس، با توجه به اینکه هر خودرو ٢٣درصد زیر قیمت واقعى عرضه مى‌شود و خودروسازان به خاطر قیمت‌گذاری دستوری در سال٩٨ با زیان هنگفتى مواجه شدند، به نظر مى رسد که اگر قرار باشد امسال هم ستاد تنظیم بازار مرجع تعیین قیمت خودرو باشد، عرضه خودرو با قیمت‌هاى سال گذشته نتیجه‌اى جز نابودى کامل خودروسازان نخواهد داشت. لذا شنیده‌ها حاکى از آن است که این ستاد با افزایش ٢٠درصدى قیمت خودرو در سال٩٩ موافقت کرده اما اینکه خودروسازان به این درصد افزایش راضى باشند یا خیر هنوز مشخص نیست.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا