اخبار خودرو

تحویل قطعات مطابق زمانبندی به خودرو‌سازان

تحویل قطعات

عملکرد کروز در داخلی‌سازی از مهندسی معکوس به طراحی قطعات ارتقا پیدا کرده است. مجتبی نظری، مدیر ارتباطات شرکت صنایع تولیدی کروز با اشاره به اجرای ۳۲ پروژه داخلی‌سازی مجموعه‌های قطعات در این شرکت گفت: شرکت صنایع تولیدی کروز در اوج شرایط سخت تحریمی و افزوده شدن مشکلات پیرامون ویروس کرونا ضمن اشتغا‌ل‌زایی هزار نیروی متخصص، پروژه‌های متعددی را با محوریت ساخت داخل و خودکفایی در کلاس کیفی و استانداردهای روز دنیا به انجام رساند که در این زمینه فعالیت خود را با مهندسی معکوس آغاز کرد و در گذر زمان با ارتقای تحقیق و توسعه در این مجموعه، توانست ۳هزار قطعه را همگام با دانش و تکنولوژی روز دنیا طراحی و بومی‌سازی کند.

وی افزود: در سه ماه نخست سال جهش تولید، به‌رغم همه مشکلات ایجادشده از ناحیه ویروس کرونا و کمبود نقدینگی، هر آنچه در توان شرکت کروز بوده، به کار گرفته شده است تا در تحویل قطعات طبق جدول زمانی به خودروسازی‌های داخلی خللی پیش نیاید.

نظری تاکید کرد که خودروسازان داخلی در تامین قطعات هیچ‌گاه یک سورس نداشته‌اند و معمولا از منابع متفاوت از جمله تولیدکنندگان و همچنین از واردات استفاده می‌کنند و فقط افزایش میزان عمق ساخت داخل در کروز سبب سهم بیشتر این مجموعه در تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان شده است.

نظری با اشاره به اینکه کروز در طراحی ساخت داخل قطعات هزینه‌های زیادی را پرداخته است، تصریح کرد: هم اکنون توان ساخت روزانه ۳۵۰۰ عدد ECU با طراحی کامل نرم افزاری و داخلی‌سازی ۷۰ درصدی سخت‌افزاری داریم و هر آنچه خودروسازان سفارش‌های معمول داشته باشند، تهیه و ارائه می‌کنیم.  

مدیر ارتباطات کروز در ادامه خاطرنشان کرد: این شرکت در سه ماه نخست سال ۹۹ بیش از ۱۰ میلیون قطعه برای رفع نیاز خودروسازان تامین کرد و به‌رغم اینکه در دریافت مطالبات خود به دلیل کمبود نقدینگی خودروسازان دچار مشکل جدی بوده، با این حال پاسخ نیازها و افزایش تولید در خودروسازان را همراهی کرده است.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات اصلی قطعه‌سازان هم اکنون تهیه مواد اولیه داخلی است تا آنجا که برای تامین مس، فولاد و آلومینیوم در داخل کشور علاوه بر پرداخت قیمت بر اساس افزایش قیمت جهانی و مبنای دلار آزاد باید به‌صورت پیش پرداخت یا نقد این مواد را تهیه کنند و هیچ‌گونه تسهیلاتی در این زمینه برای تولیدکنندگان داخلی وجود ندارد.

نظری با تاکید بر اینکه به داخلی‌سازی و ارتقای سطح کمی و کیفی صنعت قطعه بیش از گذشته ادامه خواهیم داد تا در تحقق شعار جهش تولید نقش داشته باشیم افزود: کروز یک تولیدکننده داخلی است و در بعد کیفیت همواره برترین تولیدات را در سطح کشور و بازار جهانی ارائه کرده است.

منبع

کاریرا را در اینستاگرام دنبال کنید
carera.ir @
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا