مشخصات خودروها

گریت وال C30

مشخصات فنی گریت وال ولیکس C30 Elite
خودرو
نام خودروگریت وال ولیکسC30 Elite
کشور سازنده چین
سال طراحی2010
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1497 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 104 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 138 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100 12.9 ثانیه
حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت
وزن 1145 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4452 طول - 1705 عرض - 1480 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2610 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر-
مصرف سوخت خارج از شهر-
مصرف سوخت ترکیبی 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 40 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
میزان تولید CO2-
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ترمز جلو دیسکی دوجداره خنک‌شونده - ترمز عقب دیسکی - ABS - EBD
کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 به همراه 6 بلندگو
دیگر تجهیزات گیربکس دستی - کولر - چراغ مه شکن جلو و عقب - چراغ ترمز سوم - آینه جانبی برقی و همرنگ بدنه - آینه‌های جانبی مجهز به چراغ راهنما - مجهز به شیشه بالابر جلو و عقب برقی - سنسور دنده عقب - قابلیت تنظیم 6 طرفه صندلیهای جلو - كمربندهای جلو سه نقطه ای پیش كشنده و عقب سه نقطه ای - قابلیت تنظیم ارتفاع چراغهای جلو - صندلی عقب مجهز به ابزار صندلی كودك - سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) - ریموت كنترل قفل مركزی همراه با سوییچ تاشونده - استاندارد آلایندگی یورو4 - رینگ اسپرت آلومینیومی (زاپاس با رینگ آلومینیومی) - مدیریت پیمایش (Trip Computer) - فرمان هیدرولیکی با قابلیت تنظیم تلسکوپی - آنتن روی شیشه - اخطار دهنده بازبودن کمربند ایمنی - قابلیت بازکردن درب صندوق از ریموت کنترل - گرمکن شیشه عقب - چراغ مطالعه جلو - سیستم تهویه مطبوع خودکار با نمایشگر دیجیتال - ریموت کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان - روکش چرمی برای صندلی‌ها و فرمان - آینه‌های تاشو برقی

تصاویر گریت وال C30

گریت وال C30 Great Wall C30 2

بررسی گریت وال C30

گریت وال C30 یک خودرو کوچک چینی است که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و در سال ۱۳۹۳ توسط راین خودرو به بازار ایران راه پیدا کرد. این خودرو با نام ولیکس C30 هم شناخته می‌شود و در تعداد محدودی در ایران عرضه شد.

گریت وال C30 از نظر طراحی چه در بدنه و چه در داخل وضعیت نسبتا مطلوبی دارد و کیفیت بالاتری در مقایسه با بسیاری از چینی‌ها ارائه می‌دهد اما در زمان ورود خود به دلیل قیمت گذاری نه چندان درست، فروش خوبی را تجربه نکرد. البته عملکرد نامطلوب شرکت واردکننده در ارائه خدمات پس از فروش هم دلیل دیگری بر فروش ضعیف این خودرو بود.

ولیکس C30 در حال حاضر با قیمت ۵۰ تا ۶۵ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

نکات مثبت گریت وال C30

گریت وال C30 یکی از با کیفیت ترین ماشین های چینی داخل بازار خودروی ایران است و از لحاظ کیفی از رقبای چینی خود در سطح بالاتری قرار دارد ، گریت وال C30 مصرف سوخت قابل قبولی هم دارد .

نکات منفی گریت وال C30

امکانات رفاهی پایین تر نسبت به رقبا

امنیت گریت وال C30

گریت وال C30 موفق شده در آزمون‌های ایمنی کشور چین و موسسه C-NCAP، ۵ ستاره ایمنی را دریافت کند. البته نمی‌توان به امتیازات این موسسه اعتماد کرد چراکه بیشتر خودروهای چینی در آن تمامی ستاره‌های ایمنی را دریافت می‌کنند.

نقد کارشناسی گریت وال C30

گریت وال C30 یک سدان کوچک است که معرفی آن به سال ۲۰۱۰ بازمی‌گردد و کمپانی چینی گریت وال تولید آن را تا سال ۲۰۱۶ ادامه داد. این خودرو چینی در سال ۱۳۹۳ توسط راین خودرو وارد بازار کشورمان شد و باوجود تبلیغات نسبتا زیاد، نتوانست فروش بالایی را تجربه کند.

گریت وال یکی از کمپانی‌های با سابقه و خوشنام در کشور چین محسوب می‌شود و برند هاوال هم یکی از زیرمجموعه‌های آن به شمار می‌رود. ولیکس C30 در بسیاری از کشورهای جهان به فروش رسید و فروش نسبتا خوبی را هم تجربه کرد اما اوضاع در ایران کاملا متفاوت بود و عملا به یک پروژه شکست خورده تبدیل شد.

گریت وال ولیکس C30 توسط دیار خودرو وارد ایران شد و به هیچ وجه موفق نشد به فروش خوبی دست پیدا کند. طراحی ظاهری نه چندان خوب، قیمت بالا و خدمات پس از فروش نامناسب از مهم‌ترین دلایل این اتفاق بودند. تولید ولیکس C30 در سال ۲۰۱۶ در تمام جهان متوقف شد. البته گریت وال بیشتر تمرکز خود را بر روی تولید خودروهای شاسی بلند گذاشته و کمتر به خودروهای سدان توجه می‌کند.

در مورد طراحی گریت وال C30 باید بگوییم که درست است از برخی خودروهای چینی در زمان خود عملکرد بهتری داشت، اما باز هم نمی‌توان به چشم یک خودرو زیبا به آن نگاه کرد. ناهماهنگی‌های زیادی در بدنه وجود دارد از جمله در ابعاد چرخ‌ها، شکل چراغ‌های عقب و نیز خطوط موجود بر روی بدنه.

اما طراحی کابین گریت وال C30 کمی بهتر صورت پذیرفته و باتوجه به سال طراحی، تاحدودی مدرن به نظر می‌رسد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود که به همراه صفحه آمپر در زیر یک برآمدگی قرار گرفته‌اند. بر روی فرمان و در برخی بخش‌های دیگر کابین از قطعات پلاستیکی نقره‌ای رنگ استفاده شده و بیشتر متریال به کار رفته در کابین از جنس پلاستیک خشک است که برای یک خودرو چینی در این بازه قیمتی اتفاق عجیبی هم نیست.

گریت وال C30 تجهیزات رفاهی نسبتا خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توانیم به سیتسم صوتی مجهز به ۶ بلندگو، ایموبلایزر، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های جانبی تاشو برقی و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

گریت وال ولیکس C30 به یک موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر مجهز شده که قادر است ۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این قدرت چندان زیادی نیست اما برای به حرکت درآوردن این خودرو نسبتا کافی به نظر می‌رسد.

ولیکس C30 در حال حاضر با قیمت ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان در مدل دستی و ۵۵ تا ۶۵ میلیون تومان در مدل اتومات در نسخه‌های دست دوم به فروش می‌رسد. باتوجه به اینکه گریت وال C30 به هیچ وجه بازار دست دوم مناسبی ندارد و خدمات پس از فروشی هم برای آن ارائه نمی‌شود، توصیه ما این است که برای خرید خودرویی در این بازه قیمتی به سراغ سایر موارد موجود بروید. از جمله پژو ۲۰۶، دنا و تندر ۹۰.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا