مشخصات خودروها

بی وای دی F3

مشخصات فنی بی وای دی F3
خودرو
نام خودرو بی وای دی F3 دنده ای
کشور سازنده چین
سال طراحی 2014
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1500 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 107 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 145 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 سرعته دستی
شتاب 0 تا 100 14.1 ثانیه
حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت
وزن 1210 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4617 طول - 1716 عرض - 1480 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2615 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر-
مصرف سوخت خارج از شهر-
مصرف سوخت ترکیبی 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
میزان تولید CO2-
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ترمز جلو دیسکی خنک شونده، عقب دیسکی - جلو مک فرسون و عقب ثابت با فنر پیچشی - سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)- قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت با صدای هشدار و کلید هوشمند (PIC)
کیسه هوا دارای 2 کیسه هوای ایمنی (راننده و سرنشین)
سیستم صوتی کنترل سیستم صوتی، پاسخگوئی به تماس ها و دوربین جانبی روی غربیلک فرمان – سیستم صوتی با 4 بلندگو و 2 تیوتر، سیستم عامل اندروید - صفحه نمایش چند منظوره لمسی 8 اینچ - ورودی های USB، AUX، SD Card و بلوتوث - امکان ارتباط با تلفن همراه و پاسخگوئی تماس ها - امکان نصب نرم افزار GPS
دیگر تجهیزات هیدرولیک ( HPS ) با قابلیت تنظیم ارتفاع و جذب ضربه در تصادفات - دوربین دید جانبی زیر آینه سمت راست و دوربین دید عقب - سیستم ورود بدون کلید با دکمه روی درب های جلو و صندوق عقب - استارت دکمه ای - تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت و سرنشین در 4 جهت - سیستم تهویه مطبوع برقی - چراغ های جلوی روشنایی در روز (Daylight) - روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو و چراغ بدرقه - رینگ اسپرت آلیاژی با لاستیک سایز 195/60R15 با تایر زاپاس سایز اصلی با رینگ آهنی - سانروف دو حالته - صفحه نمایش چند منظوره (نمایش ساعت، هشدار کمربند و سنسور دنده عقب) - سیستم نمایش پیمایش و مصرف سوخت (Trip Computer) - چراغ های هالوژن جلو - چراغ LED عقب و چراغ مه شکن جلو و عقب - تنظیم ارتفاع چراغ های جلو - صندلی ها با روکش چرم - آئینه‌های جانبی برقی، تاشو با راهنما و چراغ خوش آمدگویی - شیشه های برقی - شیشه عقب دارای سیستم یخ زدا - قفل درب صندوق عقب برقی - چراغ مطالعه جلو و عقب LED - تزئینات کروم بدنه و داخل کابین - کنسول وسط با دو جالیوانی - خروجی 12 ولت سمت سرنشین جلو - آنتن کوسه ای - فعال شدن اتوماتیک دوربین جانبی در هنگام شروع حرکت از دنده عقب جهت افزایش دید - 4 عدد سنسور پارک بر روی سپر عقب - صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس (Isofix)

تصاویر بی وای دی F3

بی وای دی F3 BYD F3 8

بررسی بی وای دی F3

بی وای دی F3 بعد از کراس اوور S6 دومین نماینده این برند در داخل ایران است که قرار است تا با سدان های چینی هم‌رده خود رقابت کند. بی وای دی F3 بر روی پلتفرم نسل نهم تویوتا کرولا ساخته شده و طراحی آن هم شباهت با نسل قبلی تویوتا کرولا دارد که باعث شده است تا بی وای دی F3 چهره اسپرت و حجیم و خشنی داشته باشد که به مذاق سلیقه ایرانی خوش می آید.

طراحی بی وای دی F3 امتیاز خوبی دریافت می کند و جذاب ترین قسمت آن نمای جلو ماشین است که با خطوط تیز که امتداد آن روی سپر کشیده شده اند، جلو پنجره مشبک که زاویه آن متناسب با چراغ ها است و طراحی سپر با تکه های برجسته بی وای دی F3 را دلربا و زیبا و نشان می دهند. دیگر قسمت های ماشین هم جذاب است اما سادگی بیشتری دارند و اوج سادگی در نمای عقب بی وای دی F3 است.

جذابیت ظاهری بی وای دی F3 در داخل کابین هم دیده می شود و کیفیت ساخت خوبی دارد اما استفاده از متریال با کیفیت بهتر در ساخت داشبورد مقدور بوده است و یکی از نکات مثبت در این رنج قیمت لیست تهیزات کامل بی وای دی اف ۳ است.

ابعاد تنها نماینده بی وای دی در سگمنت ماشین های سدان برای خانواده کافی است و ۴ سرنشین بلند قد درون کابین احساس راحتی می‌کنند. قلب تپنده بی وای دی F3 مانند هم قطارهای چینی خودش از نوع ۱٫۵ لیتری است که ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و این نیرو توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته دو کلاچه به چرخ ها انتقال پیدا می‌کند که در حال حاضر شرکت کارمانیا تنها نمونه دنده دستی را به فروش می رساند.

با توجه به پلتفرم تویوتا کرولا و آرایش ساده سیستم تعلیق بی وای دی F3 سواری نرم و راحتی دارد و سطح هندلینگ ماشین هم قابل قبول است و به لطف قدرت مطمئن ترمزگیری و وجود سیستم های ایمنی مختلف حرکت با بی وای دی F3 با آرامش و اطمینان همراه است.

نکات مثبت بی وای دی F3

آپشن های کامل با توجه به قیمت ، ارگونومی خوب صندلی ها ، طراحی مناسب ، مصرف سوخت کاملا اقتصادی

نکات منفی بی وای دی F3

پیشرانه ضعیف ، کیفیت متوسط متریال- گیربکس دستی

نقد کارشناسی بی وای دی F3

در بازه قیمتی که بی وای دی F3 در آن قرار دارد، تنوع زیادی برای خرید ماشین سدان های سدان وجود دارد که به جز دنا پلاس همه آنها ساخت چین هستند و این موضوع کمی کار را برای بی وای دی F3 دشوار می کند اما آپشن های خوب و طراحی مناسب و از طرفی مصرف سوخت کم ویژگی های مثبت هستند که نظر شما را در مورد خرید بی وای دی f3 جلب می کند.

بی وای دی F3 رقبای زیادی در بازار دارد از جمله بسترن B30، رنو ساندرو استپ وی، ام جی ۳۶۰ و چری آریزو ۵ که همه آنها زودتر از محصول بی وای دی به بازار راه پیدا کرده‌اند و تاحدودی شناخته شده هستند و همین موضوع می‌تواند کار را برای محصول بی وای دی سخت می‌کند. البته بی وای دی F3 قرار بود زودتر از اینها وارد بازار شود ولی به دلایل نامشخص این اتفاق رخ نداد و عرضه آن برای مدت نسبتا طولانی به تاخیر افتاد.

بی وای دی یکی از کمپانی‌های خوشنام چینی است و محصولات باکیفیتی هم تولید می‌کند اما در ایران شرایط مناسبی برای آن وجود ندارد و در فروش و خدمات پس از فروش آن مشکلات زیادی به چشم می‌خورد. بزرگ ترین مشکل بی وای دی F3 در بازار ایران نداشتن گیربکس اتوماتیک آن است که باعث میشود این خودرو در مقابل رقبا حرفی برای گفتن نداشته باشد. در این بازه قیمتی خرید خودروهایی مانند بسترن B30، جک j4 و ساندرو به مراتب گزینه هایی منطقی تر نسبت به بی وای دی F3 به نظر میرسند.

البته در این بازه قیمتی خودروهایی همچون رنو ساندرو و تندر پلاس هم دیده می‌شود که بدون شک کیفیت بسیار بالاتری دارند و در اولویت خرید قرار می‌گیرند.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا