مشخصات خودروها

ام وی ام X33

مشخصات فنی ام‌وی‌ام X33
خودرو
نام خودرو ام وی ام X33
کشور سازندهچین
سال طراحی1389
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1971 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 182 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100 15 ثانیه
حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت
وزن 1375 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4285 طول - 1765 عرض - 1705 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2510 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر-
مصرف سوخت خارج از شهر-
مصرف سوخت ترکیبی 9.5 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 57 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
میزان تولید CO2-
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ABS - EBD
کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو - مجموعا 2 کیسه هوا
سیستم صوتی سیستم پخش MP3 با پورت USB و مجهز به 4 بلندگوی استریو
دیگر تجهیزات سنسور دنده عقب - صندلی با روکش چرمی - سان روف برقی - کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان - کامپیوتر سفری - آینه های جانبی برقی - شیشه بالابر برقی برای 4 در

تصاویر ام وی ام X33

ام وی ام X33 MVM X33 Old 1

بررسی ام وی ام X33

کمپانی چینی چری در سال ۲۰۰۵ اقدام به معرفی خورویی به نام چری تیگو (Chery Tiggo) نمود که در دسته شاسی بلندهای کوچک جای می گرفت و ما در ایران آن را به اسم X33 می‌شناسیم.

زمان عرضه داخلی این محصول (توسط مدیران خودرو) در سال ۱۳۸۹، شرایط و محدودیت‌های بازار خودرویی کشور به گونه‌‎ای بود که باعث می‌شد نیاز به یک شاسی بلند ارزان قیمت در این سگمنت وجود داشته باشد. در این بین مدیران خودرو با معرفی ام‌وی‌ام X33 در بهترین زمان ممکن، فروش خوبی را تجربه کرد و علیرغم کیفیت پایین ساخت این خودرو، به علت نبود رقیب در این بازه قیمتی خریداران مجبور به انتخاب این قد بلند چینی بودند.پس از گذشت چند سال مدیران خودرو نمونه‌ای به مراتب زیباتر و مدرن‌تر را جایگزین این خودرو نمود.

نکات مثبت ام وی ام X33

قیمت مناسب – مصرف سوخت بهینه.

نکات منفی ام وی ام X33

کیفیت ساخت خیلی پایین – پیشرانه ضعیف – نفوذ صدا به داخل کابین.

امنیت ام وی ام X33

بر طبق اطلاعاتی که در سال ۲۰۱۱ توسط موسسه ANCAP (موسسه تست تصادف استرالیا) منتشر شده است این خودرو موفق به کسب تنها ۲ ستاره از ۵ ستاره ایمنی شده است.

نقد کارشناسی ام وی ام X33

MVM X33 – ام‌وی‌ام X33 یکی از اولین شاسی بلندهایی محسوب می‌شود که موفق به حضور در بازار ایران شد. از آنجایی مراحل طراحی و تولید این خودرو در سال ۲۰۰۵ انجام گرفته است، نمای کلی طراحی این خودرو کمی کسل کننده به نظر می‌رسد تا جایی که به هیچ وجه نمی‌توان از کلمه زیبا برای توصیف آن استفاده کرد. در بخش داخلی نیز شاهد استفاده از متریال بی‌کیفیت و طراحی ساده هستیم که ارگونومی بسیار ضعیفی دارد.

کمپانی چری در بخش فنی این خودرو نیزعملکرد موفقی نداشته و پیشرانه‌ ۲ لیتری و ۱۳۹ اسب بخاری که برای آن در نظر گرفته، از استهلاک بالایی برخوردار بوده و چالاکی بسیار کمی دارد که می‌تواند برای خریدارانی که به دنبال رانندگی هیجان انگیز هستند بسیار ناامید کننده باشد.

سیستم تعلیق از عملکرد نسبتا مناسبی برخوردار است و می‌تواند در کنار فرمان هیدرولیک نرم این خودرو تا حدودی شمارا راضی نگاه دارد.

در مجموع باید گفت که شاید نتوان به عملکردهای این خودرو نمره قابل قبولی داد، اما نباید فراموش کنیم که اگر قصد خرید خودرویی شاسی بلند در بازه قیمتی ۴۰ میلیون تومان را داشته باشید تنها خود‌رویی که میتواد تا حدی پاسخگوی نیاز شما باشد X33 است.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا