مشخصات خودروها

ام وی ام ۳۱۵

مشخصات فنی ام‌وی‌ام 315
خودرو
نام خودرو ام وی ام 315
کشور سازندهچین
سال طراحی 2008
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1497 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 109 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 140 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100 11 ثانیه
حداکثر سرعت 160 کیلومتر در ساعت
وزن 1275 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4139 طول - 1686 عرض - 1492 ارتفاع
فاصله بین دو محور-
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر-
مصرف سوخت خارج از شهر-
مصرف سوخت ترکیبی 4.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
میزان تولید CO2-
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ABS - سیستم ترمز دیسکی برای چرخهای جلو - کاسهای برای چرخهای عقب
کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 - پورت USB - مجهز به 4 بلندگو
دیگر تجهیزات گیربکس 5 دنده دستی - سیستم ضد سرقت ایموبلایزر - مه شکنهای جلو و عقب - چراغ ترمز سوم - سنسور دنده عقب - سیستم تهویه هوای دستی - تنظیم برقی آینه های جانبی - سیستم مدیریت پیمایش - شیشه های بالابر برقی - رینگهای آلومینیومی

تصاویر ام وی ام ۳۱۵

توقف mvm 315

بررسی ام وی ام ۳۱۵

در مورد خودروی ام وی ام ۳۱۵ سدان mvm، باید گفت این خودرو از بدو ورود به بازار، فروش خوبی را تجربه نکرده است. مهم ترین دلیل فروش ضعیف این خودرو پیشرانه ضعیف به همراه جعبه دنده ناکارآمد آن بوده است.

نکات مثبت ام وی ام ۳۱۵

طراحی قابل قبول – امکانات رفاهی مناسب – مصرف سوخت اقتصادی – نفوذ کمتر صدا به کابین در نمونه فیس لیفت جدید.

نکات منفی ام وی ام ۳۱۵

گیربکس ناهماهنگ با پیشرانه – کیفیت ساخت ضعیف – خدمات پس از فروش نامناسب.

نقد کارشناسی ام وی ام ۳۱۵

ام وی ام ۳۱۵ – MVM 315 که جزو پرفروش ترین ماشین های گروه صنعتی مدیران خودرو میباشد، یک ماشین هاچبک شهری است که بیش از هر چیز، چهره این ماشین به فروشش کمک کرده و در بقیه موارد ماشین چندان موفقی نیست. چراغ های جذاب که چهره ماشین را خشن نشان میدهد، خطوط تیز روی بدنه و برجستگی های خاص از مشخصات طراحی بدنه ام وی ام ۳۱۵ جدید میباشد؛ که ظاهر آن را تهاجمی و دلربا کرده است و ام وی ام ۳۱۵ را یک ماشین مدرن نشان می دهد.

طراحی درون کابین ام وی ام ۳۱۵ جدید هارمونی خوبی با طراحی خارجی داشته و همانند بدنه خشن و اسپرت شکل گرفته است و باید بگوییم در بحث طراحی ام وی ام ۳۱۵ داخل کابین ماشین حرف برای گفتن دارد. کیفیت ساخت و مونتاژ ام وی ام ۳۱۵ جدید چندان بالا نیست و در بلند مدت هم نشان داده شده است که چندان قابل اعتماد نبوده و کابین ماشین همانند مدل قبلی ام وی ام ۳۱۵ در طول زمان به سر و صدا می افتد که اصلا نکته خوبی نیست.

از نظر امکانات رفاهی با توجه به کلاس ام وی ام ۳۱۵ جدید، این ماشین خوب بوده و امکاناتی مانند دیگر ماشین های هم کلاس خود را دارد. ولی عایق بندی کابین ام وی ام ۳۱۵ جدید خصوصا در دور موتور بالای ۴۰۰۰ اصلا جالب نیست و نیاز به تجدید نظر دارد؛ در حقیقت این مساله باعث آزار سرنشینان می شود.کیفیت متریال به کار رفته درون کابین ام وی ام ۳۱۵ در سطح متوسط است. در بحث ابعاد، با توجه به سایز بدنه، ام وی ام ۳۱۵ یک ماشین جادار برای خانواده های کوچک به نظر میاید. پیشرانه به کار رفته در ام وی ام ۳۱۵ جدید ۴ سیلندر بوده و ۱۴۹۷ سی سی حجم دارد.

ام وی ام ۳۱۵ جدید قابلیت تولید ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد. شتاب این ماشین در نوع خود قابل قبول بوده و مانند گذشته هم دیگر در سربالایی ها کم نمی آورد. اما هنوز هم در شتابگیری با ضعف هایی مواجه است. در واقع هنوز رقبای چینی دیگر یا ماشین های هاچبک نامدار نسبت به ام وی ام ۳۱۵ کشش بهتری هنگام شتابگیری دارند. مصرف سوخت ام وی ام ۳۱۵ جدید هم چندان بد نیست، ولی خیلی هم اقتصادی نمی باشد و در سیکل ترکیبی تقریبا مصرف این ماشین ۲ لیتر از رقبای خود بیشتر است و به میانگین ۸ لیتر می رسد.

گیربکس ام وی ام ۳۱۵ جدید یک گیربکس ۵ سرعته دستی می باشد؛ که ضریب دنده هایش کوتاه است و حداکثر سرعت چندان بالایی هم برای آن رقم نمی زند. بنابراین در جاده ها و مسیرهای اتوبانی چندان بر روی این ماشین نمیتوان حساب باز کرد. ضمن اینکه در بعضی از نمونه های ۳۱۵ جدید، گیربکس بعد از مدتی به زوزه کشیدن دچار شده است و مالکان اقدام به تعویض گیربکس کرده اند؛ که نشان از پایین بودن سطح کیفی این ماشین دارد.

ولی با همه این اوصاف، درصد بسیاری از مالکان ام وی ام ۳۱۵ جدید از بخش فنی ماشین خود رضایت کامل دارند و این نشان از کاهش استهلاک و افزایش کیفیت میباشد. ولی این مدت کوتاه فقط برای بازه زمانی یک تا دو ساله ماشین را برای مصرف کننده قابل اعتماد نشان می دهد و باید ببینیم اگر مثلا ۵ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر با این ماشین طی کنیم، چه ایراداتی برای آن به وجود میاید. هندلینگ ام وی ام ۳۱۵ جدید خوب است و سواری اش نرم و خانوادگی می باشد. ولی از نظر فرمان پذیری چندان دقیق نبوده و در تقسیم وزن آن هم ضعف هایی مشاهده میشود. علاوه بر این، ترمزهای ۳۱۵ جدید هم دارای ضعف هستند. قدرت ترمزگیری ام وی ام ۳۱۵ مناسب است. اما در زیر پا پدال ترمز اصلا حساس نیست و به فشار تقریبا زیاد برای عملکرد مناسب نیاز دارد.

عملکرد سیستم تعلیق ام وی ام ۳۱۵ جدید برای این ماشین و استفاده شهری مناسب و جوابگو است. ام وی ام ۳۱۵ جدید در کل یک ماشین معمولی ولی مناسب برای شهر است که ظاهر بسیار خوب و جذابی دارد. ولی جدا از ایراداتی که وجود دارد و قابل رفع است، در کل اگر با آن مدارا کنید و به ماشین و سرویس هایش اهمیت دهید، ۳۱۵ جدید ماشین خوبی میباشد. اما هنوز این ماشین با بسیاری از استانداردها فاصله دارد. در کل پیشنهاد ما این است که اگر قصد خرید ام وی ام ۳۱۵ را دارید، یک بار دیگر تجدید نظر کنید تا خودروی بهتری بیابید.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا