مشخصات خودروها

ام وی ام ۳۱۵ جدید

مشخصات فنی ام‌وی‌ام 315 جدید
خودرو
نام خودرو ام وی ام 315 جدید
کشور سازندهچین
سال طراحی2013
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1497 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 140 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100-
حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت
وزن 1210 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4188 طول - 1686 عرض - 1480 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2527 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر-
مصرف سوخت خارج از شهر-
مصرف سوخت ترکیبی 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
میزان تولید CO2 165 گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه ای – ABS - EBD
کیسه هوا کیسه هوا برای سرنشینان جلو
سیستم صوتی قابلیت پخش MP3 – ورودی USB و AUX – مجهز به 6 بلندگو
دیگر تجهیزات چراغ های مه شکن جلو و عقب – چراغ سوم ترمز – تنظیم صندلی جلو در 4 جهت – رینگ آلومینیومی – سنسور پارک – تنظیم برقی آینه های جانبی – شیشه های بالابر برقی برای 4 درب

تصاویر ام وی ام ۳۱۵ جدید

ام وی ام 315 جدید MVM 315 N 3

بررسی ام وی ام ۳۱۵ جدید

ام وی ام ۳۱۵ جدید نخستین بار در سال ۲۰۱۲ و با نام چری A16 معرفی و عرضه شد. این هاچبک با هدف رقابت با خودروهایی همچون پژو ۲۰۶ وارد بازار ایران شد و تاکنون توسط شرکت مدیران خودرو در مدل اسپرت اکسلنت (Sport Excellent) به فروش می‌رسد.

ام وی ام ۳۱۵ به دلیل طراحی به‌روزتر و آپشن‌های بیشتر در مقایسه با رقیب فرانسوی خود یعنی پژو ۲۰۶، توانست نظر عده‌ای از مشتریان را جلب کند. موتور به کار رفته در این خودرو، حجمی معادل ۱٫۵ لیتر دارد و قادر است قدرتی معادل ۱۰۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۰ نیوتن متر تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.

نکات مثبت ام وی ام ۳۱۵ جدید

طراحی قابل قبول – طراحی داخلی به‌روز – امکانات رفاهی و ایمنی مناسب – مصرف سوخت اقتصادی – فضای مناسب برای سرنشینان

نکات منفی ام وی ام ۳۱۵ جدید

گیربکس ناهماهنگ با پیشرانه – کیفیت ساخت نه چندان مطلوب – قیمت بالا در مقایسه با رقبا – نفوذ صدا به کابین به ویژه در دور موتور بالا

نقد کارشناسی ام وی ام ۳۱۵ جدید

ام وی ام ۳۱۵ – MVM 315 یکی از پرفروش‌ترین محصولات گروه صنعتی مدیران خودرو است،. ۳۱۵H یک ماشین هاچبک شهری است که چهره نسبتا جذابی دارد و به ویژه در داخل کابین، رقبا را به چالش می‌کشد. کیفیت ساخت و مونتاژ وی ام ۳۱۵ جدید چندان بالا نیست و در مدت زمان استفاده طولانی، با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود از جمله ایجاد صداهای ناخوشایند و ورود صدا به داخل کابین.

ام وی ام ۳۱۵ جدید، از نظر آپشن‌های رفاهی و امکانات ایمنی در جایگاه متوسطی قرار می‌گیرد ولی در مقایسه با رقبای ایرانی، عملکرد بهتری دارد. کیفیت متریال به کار رفته درون کابین ام وی ام ۳۱۵ چندان بالا نیست. این هاچبک با وجود ابعاد نه چندان بزرگ، فضای داخلی مناسبی را ارائه می‌دهد و حتی برای یک خانواده کم‌جمعیت گزینه مناسبی به شمار می‌رود. پیشرانه به کار رفته در ام وی ام ۳۱۵ جدید ۴ سیلندر است و ۱۴۹۷ سی سی حجم دارد. قدرت این موتور به ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۴۰ نیوتن متر می‌رسد. شتاب این ماشین در نوع خود قابل قبول است و ضعف آن در عبور از مسیرهای شیب‌دار تاحدودی برطرف شده است. ۳۱۵H در مقایسه با رقبای هم‌وطن و نیز محصولات داخلی، عملکرد قابل قبولی دارد.

مصرف سوخت ام وی ام ۳۱۵ جدید نسبتا مناسب است و به صورت ترکیبی، ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. ام وی ام ۳۱۵ از یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی بهره می‌برد که ضریب دنده‌های نسبتا کوتاهی دارد و برای شتاب گیری، راننده را به دردسر نمی‌اندازد. طبق اعلام مدیران خودر، حداکثر سرعت این خودرو برابر با ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است.

ضمن اینکه در بعضی از نمونه‌های ام وی ام ۳۱۵ جدید، جعبه دنده بعد از مدتی به زوزه کشیدن دچار می‌شود. و مالکان گاهی مجبور به تعویض جعبه دنده شده‌اند که نشان از پایین بودن کیفیت تولید این ماشین دارد. البته این یک اتفاق فراگیر نیست و بسیاری از مالکان، از عملکرد خودرو خود در مدت زمان استفاده طولانی رضایت دارند. از مهم‌ترین نقاط ضعف ام وی ام ۳۱۵ جدید، می‌توانیم به توزیع نامناسب وزن و ترمزگیری نه چندان مطلوب اشاره کنیم.

ام وی ام ۳۱۵ جدید چند نقطه ضعف بزرگ دارد. یکی طراحی که البته ممکن است برخی از طرفداران، به آن علاقه‌مند باشند. دوم اینکه افت قیمت فاحشی دارد و خدمات پس از فروش مناسبی هم برای آن عرضه نمی‌شود. ام وی ام ۳۱۵ فروش خود را بیشتر مرهون شرایط فروشی است که مدیران خودرو برای آن در نظر می‌گیرد اما قیمت آن در نسخه صفر کیلومتر کاملا غیرمنطقی است. در این بازه قیمتی، پژو ۲۰۶ در نمونه های صفر کیلومتر و کم کارکرد و پژو ۲۰۷ با جعبه دنده دستی انتخاب‌های به مراتب بهتری محسوب می‌شوند.

از دیگر رقبای ام وی ام ۳۱۵ جدید هم می‌توانیم به برلیانس H320، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ دستی، برلیانس H220 اتوماتیک اشاره کنیم که بدون شک پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ باتوجه به بازار خرید و فروش بهتر در اولویت خرید قرار دارند.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا