مشخصات خودروها

ام وی ام ۱۱۰S

مشخصات فنی ام‌وی‌ام 110 جدید
خودرو
نام خودرو ام وی ام 110 جدید
کشور سازنده چین
سال طراحی 2013
مشخصات فنی
موتور 3 سیلندر 12 سوپاپه
حجم موتور 998 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 68 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 93 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100-
حداکثر سرعت 150 کیلومتر در ساعت
وزن 936 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 3564 طول - 1620 عرض - 1527 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2340 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر-
مصرف سوخت خارج از شهر-
مصرف سوخت ترکیبی 4.2 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 35 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
میزان تولید CO2-
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ABS – EBD – ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه ای
کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی 4 بلندگو
دیگر تجهیزات چراغ های مه شکن جلو و عقب – تعلیق جلو مک فرسون و عقب غیر مستقل
تجهیزات مدل Comfortable: قفل مرکزی – شیشه بالابر برقی برای هر 4 درب – فرمان هیدرولیک – بدنه و درب های تقویت شده – زیرپایی – چراغ رانندگی در روز – صفحه کیلومتر شمار دیجیتالی – رینگ فولادی

تجهیزات مدل Luxury: تمامی تجهیزات مدل Comfortable به علاوه آینه های جانبی برقی – سنسور پارک – رینگ آلومینیومی – گرمکن شیشه عقب – برف پاک کن شیشه عقب

تصاویر ام وی ام ۱۱۰S

ام وی ام 110S MVM 110S 1

بررسی ام وی ام ۱۱۰S

پس از عرضه نسخه اولیه ام وی ام ۱۱۰S معمولی و استقبال خوب از این خودرو، کمپانی ام وی ام تصمیم گرفت با همکاری کمپانی طراحی تورینو ایتالیا تغییراتی در بخش ظاهری انجام دهد و خودرویی بروزتر را به بازار معرفی کند. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، تغییرات اعمال شده مثبت بوده‌، اما ام وی ام ۱۱۰ اس همچنان خودرویی قدیمی، زشت و بی‌هویت با کپی برداری بی‌شرمانه از دوو ماتیز است.

ام وی ام ۱۱۰ اس از پیشرانه ضعیف سه سیلندر با ۶۸ اسب بخار قدرت و گشتاور ۹۳ نیوتن بر متر استفاده می‌کند که با توجه به وزن خالص ۹۳۶ کیلوگرمی تا حدودی مناسب به نظر می‌رسد. طراحی داخل خودرو با نسخه قبلی کمی متفاوت شده و ظاهر جذاب‌تری را به خود گرفته است اما قطعات استفاده شده از متریال بی‌کیفیت ساخته شده که نشانه بارز خودروهای چینی است. ایمنی خودرو اندکی بهبود یافته اما همچنان نمی توان ام وی ام ۱۱۰ اس را خودرویی ایمن نامید.

این خودرو دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارد که نسبت به خودروهای روز ایمنی کمتری دارد، ترمزهای جلو دیسکی و ترمزهای عقب کاسه‌ای هستند و از تکنولوژی ABS+EBD بهره می‌برند. این خودرو در دو تیپ Luxury و comfort به بازار ایران عرضه شده که در امکانات رفاهی با یکدیگر متفاوت‌اند.

در مدل Luxury که نمونه‌ی فول‌آپشن آن به حساب می‌آید، می‌توان به امکاناتی نظیر قفل مرکزی با ریموت، آینه‌های جانبی برقی، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 و ورودی USB و ۴ بلندگو، شیشه بالابر برقی برای ۴ در، فرمان هیدرولیک، صفحه‌ی کیلومتر دیجیتالی و نشانگر مصرف سوخت لحظه‌ای، سنسور پارک، رینگ اسپورت آلومینیومی، گرمکن و برف‌پاک‌کن شیشه‌ی عقب اشاره کرد. تفاوت این نسخه با تیپ کامفورت در آینه‌های جانبی برقی، سنسور پارک، گرمکن و شیشه پاک کن شیشه عقب است.

نکات مثبت ام وی ام ۱۱۰S

ابعاد جمع و جور – ظاهر به روز و هماهنگ – مصرف سوخت اقتصادی – شاسی تقویت شده

نکات منفی ام وی ام ۱۱۰S

ایمنی نسبتا پایین – داشبورد پلاستیکی – امکانات ناکافی – بازار دست دوم بد – پیشرانه ضعیف – پایداری کم

نقد کارشناسی ام وی ام ۱۱۰S

ام وی ام ۱۱۰S یک خودرو کوچک شهری است که در سال ۱۳۹۴ توسط مدیران خودرو وارد بازار کشورمان شد و در حال حاضر هم با قیمت ۴۲ میلیون تومان توسط این شرکت به فروش می‌رسد. ام وی ام ۱۱۰ در نسل اول، یک کپی کامل از دوو ماتیز بود که به کشور ما هم راه پیدا کرد و این کپی برداری بدون نیاز به توجه خاصی کاملا واضح است.

اما برای مدل جدید کمپانی چینی ام وی ام تصمیم گرفت تا تغییراتی را در ظاهر ۱۱۰ ایجاد کند و در نهایت مدل ۱۱۰S را معرفی و عرضه کرد. این خودرو تغییرات ظاهری را تجربه کرده از جمله اضافه شدن رنگ مشکی بر روی بخش‌هایی از بدنه و تغییر شکل چراغ‌ها بود.

طراحی کابین آن هم که تغییراتی را تجربه کرده، همچنان ساده و معمولی است و از نظر آپشن‌ها هم آن را بررسی نموده‌ایم.

ام وی ام ۱۱۰S اسپرت خودرویی برای مسیرهای شهری است و بیشتر خریداران خانم به خرید آن میل پیدا می‌کنند. کیفیت رانندگی آن به شکلی است که نمی‌توان به آن اعتماد کرد به ویژه در سرعت‌های بالا. به همین دلیل توصیه می‌شود از ام وی ام ۱۱۰S برای مسیرهای جاده‌ای استفاده نکنید.

موتور به کار رفته در ام وی ام ۱۱۰S حجمی معادل ۱٫۰ لیتر و ۳ سیلندر دارد و حداکثر ۶۷ اسب بخار قدرت و ۹۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

در مجموع باید بگوییم ام وی ام ۱۱۰S خودرویی مناسب برای استفاده در شهر است اما اگر به هیچ وجه ارزش پرداخت این مبلغ را ندارد. برای خرید خودرویی در این بازه قیمتی به سراغ مدل‌های دست دوم پژو ۲۰۶ و مدل‌های صفر کیلومتر پراید ۱۱۱ هاچبک و تیبا ۲ بروید که بدون شک باتوجه به بازار خرید و فروش و خدمات پس از فروش، ارزش خرید بالاتری دارند.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا