مشخصات خودروها

ام وی ام ۱۱۰

مشخصات فنی ام‌وی‌ام 110
خودرو
نام خودرو چری MVM110
کشور سازندهچین
سال طراحی1388
مشخصات فنی
موتور 3 سیلندر 6 سوپاپه
حجم موتور 800 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 52 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 70 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100 17 ثانیه
حداکثر سرعت 130 کیلومتر در ساعت
وزن 880 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 3550 طول - 1495 عرض - 1485 ارتفاع
فاصله بین دو محور-
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر-
مصرف سوخت خارج از شهر-
مصرف سوخت ترکیبی 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 35 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 3
میزان تولید CO2-
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ABS
کیسه هوا-
سیستم صوتی پخش CD
دیگر تجهیزات شیشه بالابر عقب برقی

بررسی ام وی ام ۱۱۰

ام وی ام 110 MVM 110 1

بررسی ام وی ام ۱۱۰

در اواخر دهه‌ی ۷۰ خودروی بسیار کوچکی پا به بازار ایران گذاشت که توانست بازار قابل‌توجهی را به خود اختصاص دهد. خودرویی کم‌مصرف، کوچک و نسبتا باکیفیت که با طراحی تخم‌مرغی خود توانست خودش را در دل بسیاری جا کند. نام این خودرو دوو ماتیز است. بعد از توقف تولید ماتیز، چینی‌ها که توانایی و شهرت خاصی در کپی کردن محصولات مختلف از جاسوییچی گرفته تا خودرو را دارند از فرصت استفاده کرده و نمونه‌ی چینی ماتیز را تولید کردند.

شرکت مدیران خودرو نیز با مشاهده خلا بازار در رده‌ی قیمتی پایین، از این فرصت استفاده کرده و ام وی ام ۱۱۰ را وارد بازار ایران کرد. این خودرو در ابتدا چری QQ نام داشت و در دو نمونه‌ی ۳سیلندر و ۴سیلندر به بازار عرضه شد. با ورود MVM 110 به بازار ایران، تنها رقیبی که در کنار این خودرو خودنمایی می‌کرد، پراید خودمان بود. اما ام وی ام ۱۱۰ به سرعت نشان داد که حتی رقیب پراید هم نیست. نبود قطعات یدکی و بازار دست دوم بسیار بد ام وی ام ۱۱۰ باعث عقب ماندن آن از رقیبش پراید شد. نسخه ۳ سیلندر این خودرو با قدرت ۵۲ اسب بخار و جعبه دنده دستی و مدل ۴ سیلندر با قدرت ۶۸ اسب بخار و با دو جعبه دنده‌ی دستی و اتوماتیک تولید شده است. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به شیشه‌ بالابرهای برقی جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی و سیستم پخش MP3 با پورت USB و … اشاره کرد.

درست است که ابعاد جمع و جور و مصرف سوخت مناسب از مزایای ام وی ام ۱۱۰ است اما معایب آن بیشتر از محاسن آن بوده که می‌توان به طراحی کپی شده، نامناسب برای جاده، کابین کوچک و صفحه کلاچ و موتور ضعیف و قدرت کم آن اشاره کرد.

همچنین قابل ذکر است که تفاوت نسخه‌های مختلف این خودرو تنها در پبشرانه آن‌ها بوده و تفاوتی در گیربکس، ابعاد و امکانات آن وجود ندارد.

نکات مثبت ام وی ام ۱۱۰

پارک کردن راحت – مصرف سوخت مناسب

نکات منفی ام وی ام ۱۱۰

طراحی کپی شده و تکراری – غیر ایمن در رانندگی بیرون شهری – صفحه کلاچ ضعیف – کابین کوچک – پیشرانه ضعیف و کم بازده – امکانات بسیار پایین – بسیار کند.

نقد کارشناسی ام وی ام ۱۱۰

اگر به دنبال خودرویی شهری و کم مصرف می‌گردید، بهتر است به سراغ پراید خودمان بروید، زیرا بعد از مدت کوتاهی باید به دنبال قطعات یدکی آن در بازار بگردید که احتمال عدم موجود بودن آن‌ هم کم نیست و همچنین فروش دست دوم این خودرو نسبت به پراید است زیرا فضای بسیار اندک آن باعث شده تا نتواند مشتریان خانوار ایرانی را به خود جلب کند. در واقع باید گفت که از این کوچولوی چینی ام وی ام آبی گرم نمیشود!

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا