اخبار خودرو

تسلا فاصله بسیار کمی با فناوری خودران سطح ۵ دارد

تسلا فاصله بسیار کمی با فناوری خودران سطح 5 دارد

ایلان ماسک طی یک گفتگوی ویدیویی که به مناسبت افتتاح کنفرانس سالانه هوش مصنوعی جهان (به اختصار WAIC) در شانگهای برگزار شده، به فناوری خودران و دستاوردهای شرکت تسلا در این زمینه پرداخته است.

آنطور که آقای ماسک در این ویدیو می‌گوید، تسلا به سطح پنجم از تکنولوژی رانندگی خودران «بسیار نزدیک» شده است. این گفته به معنای آن است که محصولات تسلا – شامل مدل‌های ۳/Y/S/X – در آینده نزدیک قادر خواهند بود بدون هیچ دخالتی از سوی راننده، در خیابان‌ها و جاده‌ها حرکت کنند.

فناوری خودران سطح 5

ایلان ماسک در این باره افزوده:

من شدیدا مطمئن هستم که سطح ۵ یا هدایت کاملا خودکار اتفاق خواهد افتاد و فکر می‌کنم که خیلی زود شاهد آن خواهیم بود. اطمینان دارم که ما امسال قابلیت‌های بنیادین سطح ۵ از فناوری خودران را در اختیار خواهیم داشت.

ایلان ماسک اضافه کرده در کنار عزم جدی برای دستیابی به فناوری کاملا خودران، شرکت تسلا در زمینه سیستم‌های ساطع‌کننده گرما و خنک‌سازی نیز سخت مشغول تحقیق و توسعه است تا بتواند از کامپیوترهای پیشرفته‌تری در محصولات خود استفاده کند.

فناوری خودران

با وجود صحبت‌های مدیرعامل تسلا، کارشناسان صنعت خودرو معتقد هستند اتومبیل‌های خودران برای جلب اعتماد عموم مردم هنوز به زمان زیادی نیاز دارند، به ویژه پس از سوانح اخیری که برای خودروهای ساخت تسلا در حالت اتوپایلوت رخ داده و برخی از آنها موجب مرگ راننده شده‌اند.

تسلا فاصله بسیار کمی با فناوری خودران سطح 5 دارد 1594542672 726 تسلا فاصله بسیار کمی با فناوری خودران سطح 5 دارد

علاوه‌بر این، کارشناسان در زمینه زیرساخت‌ها نیز با تردیدهایی مواجه هستند، زیرا عملکرد سیستم‌های خودران تا حد زیادی به شرایط جاده و علایم موجود وابسته است، حال آنکه در بسیاری از کشورها مسیرهای عمومی از لحاظ ناهمواری‌ها و علایم وضعیت مطلوبی ندارند.

در هر صورت باید منتظر ماند و دید که نتایج صحبت‌های آقای ماسک به چه شکلی در تولیدات این شرکت نمود پیدا خواهد کرد. آیا تسلا به اولین شرکتی تبدیل خواهد شد که اتومبیلی کاملا خودران توسعه می‌دهد یا این عنوان به رقبای سنتی که با قدرت تمام در حال تعقیب خودروساز کالیفرنیایی هستند، خواهد رسید؟

 

منبع

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا