اخبار خودرو

ولوو ۲/۲ میلیون دستگاه خودرو را به دلیل نقص کمربند ایمنی فراخواند

زومیت

ولوو شهرت خود را در صنعت خودروسازی پیرامون اصل ایمنی بنا کرده است و همیشه اطمینان حاصل می‌کند که خودروهایش ایمن‌ترین وسایل نقلیه روی کره زمین هستند. طی دهه‌های گذشته اوضاع چنین بوده و نوآوری خودروساز سوئدی طی سالیان متمادی به‌طور پیوسته روی ایمنی خودرو متمرکز شده است.

یکی از بزرگ‌ترین نوآوری‌های ولوو، اختراع کمربند ایمنی سه نقطه‌ای در سال ۱۹۵۸ بود. این اختراع، به‌معنی واقعی کلمه شرایط را در دنیای خودرو تغییر داد. ولوو تخمین می‌زند که این نوع کمربند ایمنی، طی چهار دهه جان بیش از یک میلیون انسان را نجات داده است.

خودرو ولوو / volvo قرمز رنگ با لوگو شرکت در جلوپنجره

جالب است بدانید ولوو بزرگ‌ترین فراخوان خودرو خود را برای مشکلی اعلام کرده که تاکنون شهرت خود را بیش از هر چیزی روی آن بنا کرده است. بله، کمربند ایمنی خودروهای ولوو دچار مشکل هستند. براساس گزارش رویترز، این خودروساز اعلام کرد برای رفع مشکل کابل فولادی که کمربندهای جلو را به خودرو متصل می‌کند، حدود ۲/۲ میلیون دستگاه خودرو را در سراسر جهان فرا می‌خواند.

بااین‌حال، مسئله چندان جدی نیست. طبق اظهارات مسئولان ولوو در گزارش رویترز، کابل فولادی کمربند ایمنی ممکن است تحت شرایط خاص نادر و رفتارهای کاربر، با گذشت زمان دچار فرسودگی شود. این مشکل در نهایت می‌تواند باعث آسیب به کابل شود، درنتیجه عملکرد بازدارنده کمربند ایمنی کاهش می‌یابد.

با وجود تعداد زیاد خودروهای آسیب‌دیده فراخوانده شده در سراسر جهان، تاکنون هیچ‌گونه تصادف و صدماتی گزارش نشده است. طبق گزارش اتوموتیو نیوز، خودروهای آسیب‌دیده شامل ولوو S60 ،S60L ،S60CC ،V60 ،V60CC ،XC60 ،V70 ،XC70 ،S80 و S80L می‌شوند. مدل‌های تحت تأثیر از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹ ساخته شده‌اند.

خودرو ولوو s60 / volvo s60 قرمز رنگ در حال خروج از خط تولید

اتوموتیو نیوز همچنین گزارش داده است که ۴۱۲،۰۰۰ دستگاه خودرو در کشور سوئد تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، درحالی‌که حدود ۳۰۸،۰۰۰ دستگاه خودرو در این فهرست به ایالات متحده آمریکا تعلق دارند. تا به امروز هیچ کمپینی توسط NHTSA در رابطه با فراخوان خودرو ولوو منتشر نشده است؛ اما مسئولان ولوو گفتند که این کار را با دستورالعمل چگونگی حل مشکل به کمک فروشندگان محلی ولوو به مالکان خودروها اطلاع می‌دهد.

 

منبع

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا