اخبار خودرو

لامبورگینی سیان رودستر قدرتمندترین سوپر اسپرت سقف تاشو جهان

اطلاعات نهایی از لامبورگینی سیان رودستر؛ قدرتمندترین سوپر اسپرت سقف تاشو جهان

اطلاعات نهایی از لامبورگینی سیان رودستر

لامبورگینی اخیرا به طور رسمی از مدل رودستر لامبورگینی سیان به عنوان قدرتمندترین سوپرخودرو سقف تاشو جهان پرده برداری کرده است. لامبورگینی سیان رودستر با قدرت نهایی ۸۰۸ اسب بخار به راحتی مدل تولید انبوه شرکت فراری یعنی ۸۱۲ GTS با حداکثر قدرت ۷۸۰ اسب بخار را جا می‌گذارد.

لامبورگینی سیان

با این وجود برخلاف فراری، لامبورگینی تنها ۱۹ عدد از سیان رودستر را تولید خواهد کرد که همین حالا و پیش از رونمایی رسمی تمامی این خودروها به فروش رفته اند. همچنین قیمت لامبورگینی سیان رودستر نیز در حدود ۳ برابر بیشتر از فراری است.

موتور V12 با حجم ۶٫۵ لیتر که از مدل آونتادور S به عاریت گرفته شده توانایی تولید ۷۷۴ اسب بخار را دارد و باقی قدرت نیز از موتور الکتریکی ۴۸V که به جعبه دنده خودرو کوپل شده است گرفته می‌شود. این موتور الکتریکی توانایی تولید ۳۴ اسب بخار را دارد و قابلیت به حرکت در آوردن خودرو به صورت تمام برقی در سرعت‌های پایین را فراهم می‌کند.

لامبورگینی سیان رودستر قدرتمندترین سوپر اسپرت سقف تاشو جهان 1594629656 305 اطلاعات نهایی از لامبورگینی سیان رودستر؛ قدرتمندترین سوپر اسپرت سقف

این موتور الکتریکی شرایط شتاب گیری را برای موتور احتراق داخلی سهل تر می‌کند. در نتیجه این سوپرخودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از مدل آونتادور SVJ رودستر نیز سریع تر خواهد بود و حداکثر سرعت آن به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. وزن مدل مسقف در حدود ۱۶۵۰ کیلوگرم اعلام شده بود که به احتمال زیاد مدل سقف تاشو وزن بیشتری داشته باشد.

لامبورگینی سیان رودستر قدرتمندترین سوپر اسپرت سقف تاشو جهان 1594629656 195 اطلاعات نهایی از لامبورگینی سیان رودستر؛ قدرتمندترین سوپر اسپرت سقف

لامبورگینی انرژی الکتریکی را در “سوپرکپسیتور” ذخیره سازی می‌کند که در حدود ۱۰ برابر بیشتر از باتری‌های معمول لیتیوم یونی ظرفیت ذخیره سازی دارد. این ذخیره ساز امکان افزایش گشتاور را تا حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت ممکن می‌سازد.

این وسیله که نیرورسان استارت نیز است تنها ۳۴ کیلوگرم وزن دارد. نسبت قدرت به وزن برابر با ۱ اسب بخار به ازای هر ۱ کیلوگرم دارد.

لامبورگینی سیان رودستر قدرتمندترین سوپر اسپرت سقف تاشو جهان 1594629656 141 اطلاعات نهایی از لامبورگینی سیان رودستر؛ قدرتمندترین سوپر اسپرت سقف

جریان برق متقارن نیز در این موتور و ذخیره ساز رعایت شده است بدین معنا که به همان اندازه که انرژی در حین ترمز زدن بازیابی می‌شود به همان اندازه نیز توانایی آزاد کردن انرژی فراهم است.

در بخش ظاهری نیز شاهد غوغای طراحان لامبورگینی هستیم. این خودرو به صورت ترکیبی از گذشته محصولات شرکت لامبورگینی الهام گرفته است. این الهام را می توان در چراغ ترمز ۶ تایی لامبورگینی کونتاش و خروجی های اگزوز ۶ وجهی و چراغ جلو Y شکل مشاهده کرد.

لامبورگینی سیان رودستر قدرتمندترین سوپر اسپرت سقف تاشو جهان 1594629656 956 اطلاعات نهایی از لامبورگینی سیان رودستر؛ قدرتمندترین سوپر اسپرت سقف

لامبورگینی برای خنک سازی موتور نیز از ورودی‌های هوای متحرک استفاده کرده است. اسپویلر هم از نوع متحرک کار شده است که در زمان ایستادن خودرو یا خاموش بودن قوای محرکه به طور کامل در داخل بدنه خودرو قرار می‌گیرد.

طبق صحبت‌های استفانو دومیناکالی، مدیرعامل شرکت لامبورگینی، پروژه سیان آینده این شرکت را ترسیم می‌کند. لامبورگینی در آینده سوپرخودروهای مجهز به موتور تنفس طبیعی را عرضه خواهد کرد و با این کار این شرکت به راحتی از پس قوانین سخت گیرانه زیست محیطی بر خواهد آمد.

 

منبع

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا