اخبار خودرو

معرفی لامبورگینی Essenza SCV12

معرفی لامبورگینی Essenza SCV12؛ ابرخودرو 819 اسب بخاری مخصوص پیست و مسابقه

ابرخودرو ۸۱۹ اسب بخاری مخصوص پیست و مسابقه

لامبورگینی این گاو خشمگین ساکن سنت آگاتا ایتالیا محصول ویژه مخصوص پیست‌های اتومبیل رانی خود با نام کامل لامبورگینی Essenza SCV12 را رونمایی کرد. این ابرخودرو مجهز به موتور V12 شرکت لامبورگینی با حجم ۶٫۵ لیتر است که توانایی تولید حداکثر قدرت ۸۱۹ اسب بخار را دارد.

لامبورگینی Essenza SCV12

این مدل در حدود ۱۱ اسب بخار از مدل هیبریدی شرکت لامبورگینی یعنی سیان که قابلیت استفاده شهری را نیز دارد قدرتمندتر است. لامبورگینی قصد دارد تنها ۴۰ نسخه از این ابرخودرو را تولید کند. پیش از این لامبورگینی عکس‌هایی از این مدل با پوشش مخفی شونده منتشر کرده بود.

SCV12 به طور اختصاصی توسط بخش کوادرا کورس شرکت لامبورگینی که مخصوص مدل های مسابقه‌ای این شرکت است طراحی و توسعه داده است. این مدل هرچند برپایه لامبورگینی آونتادور توسعه داده شده اما در تمامی بخش‌ها تغییرات اساسی را تجربه کرده است و می‌توان گفت که تنها وجه اشتراک این دو خودرو پلت‌فرم آن‌ها است. پیش از این لامبورگینی اعلام کرده بود که قصد ورود به بخش جدید مسابقات لمانز در سال ۲۰۲۱ با نام کلاس هایپرکارها دارد و به نظر می‌رسد این مدل زمینه ساز این اتفاق مهم خواهد بود.

همچنین لامبورگینی در بخش آیرودینامیک این مدل از دیگر خودروی مسابقه‌ای خود یعنی هوارکان GT3 الهام گرفته است. پکیج آیرودینامیک به کار برده شده در این خودرو شامل ورودی هوای دوتایی روی کاپوت، یک اسکوپ هوا در سقف خودرو، اسپیلیتر بزرگ در جلوی و بال‌های کوچک در دو طرف خودرو است. به واسطه این پکیج هوای ورودی به سمت شکاف هوای کناری فرستاده می‌شود و در واقع پکیج مذکور در نقش خنک کننده موتور و گیربکس ظاهر می‌شوذ

معرفی لامبورگینی Essenza SCV12 1596627894 348 معرفی لامبورگینی Essenza SCV12؛ ابرخودرو 819 اسب بخاری مخصوص پیست

با کمک یک بال بزرگ عقب که قابلیت تنظیم دارد SCV12 در حدود ۱۲۰۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت تولید می‌کند که در حدود ۴۰۰ کیلوگرم بیشتر از مک لارن سنا در همین سرعت است.

لامبورگینی از سیستم اگزوز جدید دو تایی در کنار گیربکس مسابقه‌ای سکوئنشال ۶ سرعته ساخت شرکت Xtrac بهره می‌برد.

سیستم تعلیق نیز از نوع مسابقه‌ای پوش راد است که به طور مستقیم به گیربکس خودرو وصل شده است و چرخ‌ها نیز از نوع منیزیومی به ابعاد ۱۹ و ۲۰ اینچ هستند که با همراهی لاستیک‌های اسلیک ساخت شرکت پیرلی بر روی خودرو قرار گرفته‌اند. همچنین سیستم ترمز نیز توسط شرکت برمبو ایتالیا ساخته شده است.

معرفی لامبورگینی Essenza SCV12 1596627894 932 معرفی لامبورگینی Essenza SCV12؛ ابرخودرو 819 اسب بخاری مخصوص پیست

به طور کلی بدنه از ۳ قسمت بزرگ ساخته شده تا امکان تعویض سریع آن در حین توقف‌های بین مسابقه در صورت آسیب فراهم شود و لامبورگینی اعلام کرده است که از مدل‌های پرتوتایپ دهه ۷۰ این شرکت برای طراحی SCV12 الهام گرفته است.

نسبت وزن به قدرت این لامبورگینی کیلوگرم ۱ کیلوگرم به ازای هر ۲ اسب بخار است در نتیجه حداکثر وزن SCV12 در حدود ۱۶۰۰ کیلوگرم است.

لامبورگینی از طرح‌های ۶ وجهی استفاده زیادی در این مدل کرده است. به طور مثال چراغ‌های جلو خودرو که در دو طرف سپر جلو قرار دارند به صورت ۶ وجهی طراحی شده‌اند.

معرفی لامبورگینی Essenza SCV12 1596627894 48 معرفی لامبورگینی Essenza SCV12؛ ابرخودرو 819 اسب بخاری مخصوص پیست

صندلی راننده و سرنشین نیز توسط یک کنسول تمام فیبرکربنی پوشیده شده از چرم آلکانتارا از یکدیگر جدا شده‌اند.

صاحبان SCV12 می‌توانند با این ابرخودرو خود در برنامه‌های اختصاصی کلوپ شرکت لامبورگینی شرکت کنند و پس از آن این لامبورگینی به مقر شرکت در سنت آگاتا انتقال داده خواهد شد تا برای برنامه بعدی شرکت آماده سازی شود. همچنین تیم مهندسی کوادرا کورس نیز وظیفه تامین و نگه داری و فراهم کردن شرایط برای این ۴۰ مالک خوش شانس را خواهد داشت.

منبع

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا