اخبار خودرو

خودرو نایت ویژن R با الهام از شلبی کبرا معرفی شد

زومیت

نایت اینترنشنال بیشتر به خاطر فروش ابرخودروهای نادر و مدل‌های خاص معروف است، اما ظاهراً مسئولان آن تصمیم گرفته‌اند شانس خود را برای تولید خودرو امتحان کنند. اولین مدل تولیدی این شرکت نایت ویژن آر (Knight Vision R) نام دارد و هدف آن ترکیب ظاهر خودروهای کلاسیک مسابقه‌ای دهه ۱۹۶۰ با بالاترین استانداردهای روز جهانی است.

نمای جلو خودرو نایت ویژن آر / Knight Vision R با طراحی شلبی کبرا / shelby cobra سفید رنگ در پیست

طراحی ظاهری خودروی نایت ویژن R به‌شدت تحت تأثیر AC / شلبی کبری قرار دارد، اما از بدنه الیاف کربنی با سیستم مدرن محافظت در برابر غلتش بهره می‌برد. همچنین می‌توان اسپلیتر جلوی فیبر کربن، گل‌گیرهای جلوی مجهز به بادخور و ورودی‌های هوا را از چرخ‌های عقب مشاهده کرد. این شرکت همچنین اعلام کرد که مدل نایت ویژن R دارای اگزوز تیتانیومی، روکش بخش عقبی و رینگ‌های فیبر کربنی مجهز به قفل مرکزی است که توسط سیستم ترمز کربن سرامیکی پشتیبانی می‌شود.

نایت اینترنشنال تصاویر داخل کابین را منتشر نکرد، اما با مشاهده تصاویر می‌بینیم که نایت ویژن R دارای صندلی‌های اسپرت فیبر کربن Recaro، مجموعه کامل چندرسانه‌ای و قابلیت یکپارچه‌سازی کلاه ایمنی فیبر کربنی با نشانگر دیجیتال جلوداشبورد ازطریق فناوری واقعیت افزوده است. مورد آخری کمی گیج‌کننده است، اما به‌نظر می‌رسد که اطلاعات مربوط به خودرو در هنگام استفاده از این کلاه ایمنی خاص، در محدوده دید راننده نشان داده می‌شود.

نایت ویژن R از پیشرانه ۵/۲ لیتری خورجینی هشت سیلندر سوپرشارژ در زیر کاپوت بهره می‌برد که ۷۶۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و چرخ‌های عقب را می‌چرخاند. ظاهراً دو موتور الکتریکی با ۳۵۰ اسب‌بخار قدرت نیز وجود دارند که چرخ‌های جلو را حرکت می‌دهند. احتمالاً این امر به سیستم تمام چرخ محرک و خروجی ترکیبی ۱،۱۱۰ اسب‌بخار منجر می‌شود.

نمای عقب خودرو نایت ویژن آر / Knight Vision R با طراحی شلبی کبرا / shelby cobra سفید رنگ در پیست

هم‌اکنون اطلاعات چندان زیادی درباره‌ی این مدل وجود ندارد، اما قرار است بسته باتری لیتیوم یونی، سیستم تعلیق Ohlins قابل تنظیم و وزن خالص کمتر از ۹۰۷ کیلوگرم داشته باشد.

نمای بالا از خودرو نایت ویژن آر / Knight Vision R با طراحی شلبی کبرا / shelby cobra سفید رنگ در پیست

با فرض اینکه همه چیز به خوبی پیش برود، تولید نایت ویژن R به ۵۰۰ دستگاه محدود خواهد شد و قیمت آن ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود. بااین‌حال، هنوز هیچ صحبتی درباره‌ی زمان شروع تولید وجود ندارد و به‌نظر می‌رسد که شرکت نایت اینترنشنال هنوز به‌دنبال بررسی بازخوردها درباره این مدل خاص است.

منبع

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا