اخبار خودرو

تولید ۲۶۳.۵ هزار خودروی سواری در ۴ ماهه اول ۹۹

صنعت خودرو ایران

افزایش تیراژ خودروسازان در تیر ماه

بر اساس آمارهای ارائه شده، سه خودروساز بزرگ کشور از فروردین تا پایان تیرماه امسال موفق به رشد ۴.۳درصدی تولید شده‌اند به طوریکه مجموع تیراژ آن‌ها از ۲۵۲هزار و ۵۸۸ دستگاه در چهار ماهه ۹۸ به ۲۶۳هزار و ۵۲۷دستگاه خودرو در سال۹۹ رسیده است.

تولید ایران‌خودرو ۳۴ درصد مثبت شد

در این میان گروه صنعتی ایران‌خودرو طی چهار ماه ابتدایی امسال ۱۳۲هزار و ۳۲۶دستگاه خودرو را در خط تولید خود نهایی کرده که مقایسه آن با ۹۸هزار و ۵۷۳ خودروی تولید شده در مدت مشابه سال گذشته از رشد ۳۴.۲درصدی تیراژ این شرکت حکایت می‌کند.

آمارها نشان می‌دهد که این شرکت در مدت مذکور ۹۶۴۷۹دستگاه از محصولات گروه پژو، ۱۱۴۳۲دستگاه از محصولات گروه سمند، ۳۱۸۱دستگاه رانا، ۱۸۱۱۲دستگاه خودروی دنا، ۹۴دستگاه دانگ‌فنگ، ۱۵۲۵دستگاه هایما و ۱۳۴۵دستگاه وانت و سایر محصولات جدید تولید کرده است.

پژو ۲۰۰۸ همچنان در خط تولید

آمارها نشان می‌دهد که خط تولید پژو۲۰۰۸ همچنان در ایران‌خودرو برقرار است چراکه این شرکت طی چهار ماه گذشته ۱۵۸دستگاه از این محصول مونتاژی را تولید کرده که البته حجم تیراژ آن در مقایسه با ۳۱۸۰دستگاه پژو۲۰۰۸ تولید شده در چهار ماهه۹۸ افت چشمگیری داشته است.

همچنین گفتنی است که ایران‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه هیچ خودرویی از دو محصول سوزوکی و تندر۹۰ را تولید نکرده درحالیکه حجم تولیدات این دو خودرو در چهار ماهه ابتدایی پارسال به ترتیب ۱۲۰ و ۱۰۱۱دستگاه بوده است.

جزییات تولید و فروش ایران‌خودرو در تیر ماه ۹۹

طبق آمار‌های ارائه شده، این شرکت خودروسازی در تیر ماه امسال ۳۵هزار و ۸۳۶دستگاه از محصولات خود را در خط تولید نهایی کرده که نسبت به تولیدات مدت مشابه سال گذشته ۲۲.۹درصد رشد کرده است؛ از طرفی حجم فروش شرکت در ماه گذشته با ۲۸.۹درصد کاهش در مقایسه با فروش تیر ماه۹۸ به ۲۶۶۱۱دستگاه رسید.

عملکرد سایپا در ۴ ماهه ابتدایی سال ۹۹

آمار‌ها نشان می‌دهد که تولیدات تجمیعی سایپا (سایپا و پارس‌خودرو) در چهار ماهه ابتدایی امسال بالغ بر ۱۳۱هزار و ۲۰۱دستگاه بوده که نسبت به ۱۵۴هزار و ۱۵دستگاه تولید شده در سال۹۸ حدود ۱۵درصد افت کرده است.

در این میان شرکت سایپا از ابتدای سال تا پایان تیر ماه به تنهایی ۱۱۷هزار و ۸۰۴دستگاه خودرو تولید کرده، درحالیکه تیراژ این شرکت در چهارماهه۹۸ بالغ بر ۱۲۲هزار و ۵۶۸دستگاه بوده که به این ترتیب می‌توان گفت حجم تولیدات سایپا ۳.۸درصد کاهش یافته است.

تولید ۵۸.۸ هزار دستگاه پراید از ابتدای سال

این شرکت خودروسازی از ابتدای سال مجموعا ۵۸هزار و ۸۸۷دستگاه از محصولات خانواده پراید، ۵۸هزار و ۸۹۴دستگاه محصولات تیبا، ۱۰دستگاه سراتو و ۱۳دستگاه آریو تولید کرده اما در همین مدت موفق به تولید هیچ خودرویی از دو مدل چانگان و برلیانس نشده است.

عملکرد سایپا در تیر ماه

از طرفی سایپا طی ماه گذشته ۳۸هزار و ۲۸۴دستگاه خودروی سواری کرده که این حجم تولید نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۲۶درصد افزایش یافته است.

سایپا در این ماه ۱۸.۹هزار دستگاه پراید، ۱۹.۳هزار تیبا و یک دستگاه سراتو تولید کرده است.

افت ۵۷ درصدی تولیدات پارس خودرو در چهارماهه ۹۹

در این میان نگاهی به تولیدات پارس‌خودرو به صورت جداگانه نشان می‌دهد که این شرکت در سال۹۹ با افت تولید همراه بوده؛ پارس‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان تیرماه مجموعا ۱۳هزار و ۳۹۷دستگاه خودرو تولید کرده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۷.۳درصد کاهش یافته است.

اما نگاهی به آمار تولیدات این شرکت در تیر ماه حاکی از آن است که این شرکت خودروسازی طی ماه گذشته با ۴۴درصد رشد تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل موفق به ثبت تیراژ ۹۹۶۴دستگاه خودروی سواری شده است.

در این ماه پارس‌خودرو بالغ بر ۴۵دستگاه رنو، ۴۵۰خودروی برلیانس، ۶۸۹۳دستگاه خانوادهX۱۰۰ و ۲۴۰۹دستگاه گروه Q۲۰۰ و ۱۶۷دستگاه از محصولات گروه S۲۰۰ را در خط تولید خود نهایی کرده است.

منبع

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا