اخبار عمومی

چه تعداد خودرو درگمرک بلاتکلیف است؟

تعرفه واردات خودرو

سخنگوی گمرک گفت: یک هزار و ۱۰۰ خودرو بدون ثبت‌سفارش در گمرکات کشور باقی مانده است که در صورت عدم دریافت مجوز ترخیص، در اختیار اموال تملیکی قرار خواهند گرفت.

روح اله لطیفی با اشاره به تعیین مهلت سه ماهه از ۲۶ خردادماه برای ترخیص خودرو از گمرک اظهار کرد: در این مدت هزار و ۴۸ خودرو قابلیت ترخیص داشتند که در مهلت‌های پیشین، تمام فرآیندهای قانونی ترخیص خودرو را پشت‌سر گذاشته اما در زمان مشخص شده موفق به ترخیص خودرو نشده بودند که در این بازه زمانی اقدام به خروج خودروهای خود از گمرکات کشور کردند.

سخنگوی گمرک با اشاره به اینکه سه هزار خودرو پرونده قضایی دارند، تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت این افراد در هر زمانی که بتوانند از قوه‌قضائیه حکم برائت دریافت کنند پس از طی مراحل قانونی، مجوز ترخیص خودرو را دریافت خواهند کرد که ظن به قاچاق، عدم تطابق اسناد و توقیف اموال برای دین به دیگری از جمله علت‌های تشکیل پرونده در قوه‌قضائیه است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت حدود ۳۷۰ خودروکه با حکم قضایی ثبت‌سفارش آنها ابطال شده بود توانستند بعد از طی مراحل قانونی خودروی خود را از گمرک خارج کنند اما تعداد باقی مانده به دلیل مجوز نداشتن ثبت‌سفارش در گمرکات کشور باقی می‌ماند. به گفته لطیفی، خودروهای باقی مانده در گمرکات کشور به این دلیل که زمان زیادی از ورود آن می‌گذرد امکان بازگشت به مبدأ را ندارند و در صورت تمدید نشدن مهلت تعیین شده برای ترخیص باید در مزایده فروخته شوند یا در اختیار اموال تملیکی قرار بگیرند.

با توجه به اتمام مهلت ترخیص خودروها در ۲۶ شهریورماه حدود یک هزار و ۵۰۰ خودرو در مسیر تحویل به اموال تملیکی قرار خواهند گرفت که برخی از آنها مربوط به خودروهایی است که نتوانستند حکم برائت از قوه‌قضائیه دریافت کنند.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا