اخبار خودرو

تکلیف کارت سوخت در فرایند خرید و فروش خودرو چه می شود؟

تکلیف کارت‌سوخت در فرایند خرید و فروش خودرو چه می شود؟

پس از ماهها کشمکش، سرانجام استفاده از کارت سوخت اجباری و به خودروها سهمیه سوخت ماهیانه داده شد. بنابراین باید از کارت سوخت شخصی در پمپ بنزین ها استفاده شود و با صدور تمام کارت سوخت های ثبت نامی، استفاده از کارت سوخت جایگاه ها نیز ممنوع می شود.

نقش اثر گذار و غیرقابل انکار بنزین در زندگی و معیشت مردم سبب شده است تا قیمت و میزان مصرف آن در کشور یکی از مهم ترین و اساسی ترین موضوعات اقتصادی خانوارها و دولت ها محسوب شود. افزایش نرخ دلار، تفاوت فاحش نرخ سوخت در ایران نسبت به کشورهای همسایه، افزایش قاچاق و مصرف بنزین از جمله مواردی به شمار می رود که دولت و مجلس را برای سهمیه بندی بنزین ترغیب کرده است.

قیمت بنزین

تکلیف کارت‌سوخت در فرایند خرید و فروش خودرو چه می شود؟

فاطمه کاهی با بیان اینکه هر کارت‌سوخت متعلق به یک خودرو است، اظهار کرد: «در صورتی که فروشنده کارت سوخت را در اختیار خریدار قرار ندهد، خریدار می تواند با در اختیار داشتن مدارک لازم نسبت به دریافت المثنی کارت سوخت خود اقدام کند و در این میان کارت سوختی که در اختیار مالک سابق قرار دارد باطل خواهد شد.»

وی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی برای دریافت کارت‌سوخت جدید وجود ندارد، تصریح کرد: «تمام مدارک سندی خودرو می‌بایست به مالک جدید منتقل شود که کارت سوخت نیز شامل همین مدارک است، اگر شخصی این مساله را رعایت نکرد مالک جدید خودرو با مدارک کامل می‌تواند با مراجعه به پلیس +۱۰ این مساله را پیگیری و کارت سوخت خود را دریافت کند.»

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با بیان اینکه کارت‌سوخت به نام خودرو است و فردی که صرفا نام آن روی کارت درج شده نمی‌تواند کارت را باطل کند، گفت: «اولین شخصی که برای خودرو مذکور درخواست کارت سوخت داده است نام آن فرد روی کارت درج می‌شود اما این مساله به این معنا نیست که این فرد بتواند کارت‌سوخت را باطل کند.»

 

منبع

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا