اخبار خودرو

قیمت خودروهای خارجی با دلار ۲۱ هزار تومانی

بازار خودرو

تاثیر دلار ۲۱ هزار تومانی بر نرخ وارداتی‌ها

بررسی میدانی وضعیت بازار خودروهای خارجی و تاثیر افزایش قیمت دلار بر قیمت آن‌ها، حاکی از آن است که طی یک‌ ماه گذشته این خودروها بیش از ۱۰۰ میلیون تومان گران شده‌‌اند و حتی در برخی مدل‌ها تا ۲۰۰میلون هم افزایش قیمت داشته‌ایم اما مسئله اینجاست که بازار خودروهای وارداتی نیز متاثر از نوسان نرخ ارز بلاتکلیف مانده و خریداران انتظار کاهش و فروشندگان افزایش بیشتر قیمت‌ها را دارند.

در این رابطه برخی از نمایشگاه‌داران معتقدند که حالا وقت فروش این خودروها نیست چراکه بازار آن‌ها محدود بوده و قیمتشان به شدت به دلار بستگی دارد و از آنجا که روند بازار ارز صعودی است بنابراین قیمت خودروهای خارجی هم در آینده گران‌تر خواهند شد؛ از طرفی به گفته برخی دیگر از نمایشگاه‌داران، در حال حاضر بازار این خودروها داغ شده و اگر خریدار با قیمت مناسب وجود دارد پیشنهاد ما این است که فروشندگان ریسک نکنند.

گفتنی است که قیمت‌های اعلام شده از طریق سایت‌های فروش اینترنتی به دست آمده و با توجه به ممنوعیت واردات، مدل این خودروها مربوط به سال ۲۰۱۸ است.

بر این اساس، قیمت هر دستگاه نیسان ایکس‌تریل در بازار امروز حدود یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان، جوک اسپرت (مدل ۲۰۱۷) ۸۳۰ میلیون، تیگوان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون، کولئوس یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون و تالیسمان یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است.

همچنین قیمت هر دستگاه پاسات یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون،النترا ۷۶۵ میلیون، سراتو وارداتی حدود ۷۶۰ میلیون، اپتیما یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون، راوفور بین یک میلیارد و ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان متغیر است.

 

منبع

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا