اخبار خودرو

مدل بازسازی شده فراری ۲۵۰ GT با قیمت یک میلیون دلاری معرفی شد

زومیت

فراری ۲۵۰ GT SWB Berlinetta Competizione مدل ۱۹۶۰ یکی از نمادین‌ترین خودروهای مسابقه‌ای به شمار می‌رود که تاکنون ساخته شده است و سر استرلینگ ماس فقید از آن به‌عنوان «بهترین خودرو GT در جهان» یاد می‌کند. 

نمای جلو خودرو GTO Engineering 250 SWB Revival شبیه مدل فراری برلینتا کامپتیزیون قرمز رنگ

فراری ۲۵۰ جی‌تی SWB برلینتا کامپتیزیون همچنین یکی از گران‌ترین خودروهای جهان است، بنابراین تعجبی ندارد که هرگز این خودرو را در جاده مشاهده نکنید. خوشبختانه متخصصان شرکت GTO اینجینیرینگ با عرضه ۲۵۰ SWB Revival، رویای دیدن روزانه آن را به واقعیت تبدیل کرده‌اند.

همان‌طور که از نام آن پیدا است، این خودروی اصلی فراری ۲۵۰ GT SWB برلینتا کامپتیزیون نیست اما شباهت بسیار زیادی به آن دارد. شباهت بسیار زیاد آن‌ها به این دلیل است که مهندسان تیم طراحی و تولید GTO اینجینیرینگ برای ساختن ۲۵۰ SWB Revival از نقشه‌ها، اندازه‌گیری‌ها و دانش فنی مدل اصلی استفاده کرده‌اند. ۲۵۰ SWB Revival در زیر بدنه آلومینیومی خود از قاب لوله‌ای دست‌ساز استفاده می‌کند.

نمای جانبی خودرو GTO Engineering 250 SWB Revival شبیه مدل فراری برلینتا کامپتیزیون قرمز رنگ

شرکت سازنده از طراحی ترمز دیسکی سنتی متعلق به دهه ۱۹۶۰ میلادی برای این خودرو استفاده کرده است، هرچند مشتریان می‌توانند ترمزهای آلومینیومی سبک‌تر و بهینه‌تر را به‌صورت آپشن انتخاب کنند. رینگ‌ها در اندازه‌های ۱۶ اینچی استاندارد یا ۱۵ اینچ اختیاری با پولیش یا پرداخت معمولی دردسترس هستند.

برای مدرن‌تر کردن ۲۵۰ SWB Revival در بخش هندلینگ، این تیم از سیستم تعلیق سفارشی و تنظیماتی استفاده کرد که گفته می‌شود در مقایسه با خودرو اصلی چسبندگی، ثبات، راحتی و قابلیت استفاده را افزایش می‌دهد. غربیلک فرمان کوچک‌تری نیز درکنار نسبت فرمان سریع‌تر ۱۷:۱ به‌عنوان آپشن دردسترس است.

نمای عقب خودرو GTO Engineering 250 SWB Revival شبیه مدل فراری برلینتا کامپتیزیون قرمز رنگ

زیبایی محصول ساخته‌شده این است که دقیقاً شبیه فراری ۲۵۰ GT SWB برلینتا کامپتیزیون اصلی به‌نظر می‌رسد درحالی‌که قابلیت رانندگی بیشتری دارد و استفاده روزانه از آن راحت‌تر است. مشتریان می‌توانند ۲۵۰ SWB Revival را بدون ضربه‌گیر (به‌عنوان گزینه استاندارد در مدل اصلی) یا با سپرهای کرومی سفارشی خریداری کنند.

در داخل کابین این خودروی بازسازی‌شده به‌صورت استاندارد از صندلی‌های کاملا چرمی و پشت‌سری‌های چرمی آپشنال، کمربند ایمنی یا مهار (دارای میله مهار اختیاری) و یک هدلاینر از جنس موارد اصلی خودروی دهه ۱۹۶۰ استفاده شده است. سایر موارد اختیاری شامل سیستم تهویه مطبوع با فن‌های نصب‌شده در پشت سر راننده، شارژر USB در زیر داشبورد، قابلیت ناوبری ماهواره‌ای و استریو یکپارچه می‌شود.

داخل کابین و فرمان و داشبورد خودرو GTO Engineering 250 SWB Revival شبیه مدل فراری برلینتا کامپتیزیون

شرکت GTO اینجینیرینگ تا به امروز بیش از ۳۰ دستگاه فروخته است که بسته به مشخصات ساخت، تولید هر مدل حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه به طول می‌انجامد. ۲۵۰ SWB Revival قیمتی بیش از ۱ میلیون دلار دارد اما این هزینه در مقایسه با مبلغ ۱۳ تا ۱۴ میلیون دلاری که معمولاً برای تهیه نسخه اصلی باید پرداخت کرد، خیلی زیاد نیست و چنین معامله‌ای واقعا منصفانه به‌نظر می‌رسد.

منبع

کاریرا را در اینستاگرام دنبال کنید
carera.ir @
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا