اخبار خودرو

فروش خودرو به قیمت کارخانه، شگرد جدید کلاهبرداران

فروش خودرو به قیمت کارخانه، شگرد جدید کلاهبرداران حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز، امروز در جمع خبرنگاران، گفت: در پی ارجاع گزارش درگیری از کلانتری ۲۴ کمالشهر به پلیس آگاهی، مبنی بر درگیری تعدادی از مال باختگان با خانواده فردی که متهم به کلاهبرداری است و ضرب و جرح تعدادی از مالباختگان در جریان این درگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار پلیس مبارزه با حمل و کلاهبرداری قرار گرفت.

متهم با راهنمایی یک باند کلاهبرداری حرفه ای که خود را از شرکای شرکت‌های خودروسازی و صاحب چندین نمایشگاه اتومبیل معرفی می‌کردند اقدام به کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد که همزمان با ثبت نام شرکت‌های خودروسازی برای قرعه کشی و تحویل خودرو به متقاضیان، فردی که از کارگران یکی از شرکت‌های خودروسازی است با توجه به ظاهر موجه، و جلب اعتماد همکاران خود با راهنمایی یک باند کلاهبرداری حرفه ای که خود را از شرکای شرکت‌های خودروسازی و صاحب چندین نمایشگاه اتومبیل معرفی می‌کردند، با ادعای این موضوع که می‌تواند از طریق این افراد خودرو به قیمت کارخانه خریداری کرده و ظرف یک ماه تحویل آن‌ها بدهد، اقدام به کلاهبرداری از کارگران و خانواده‌های آن‌ها کرده است.

این مقام مسؤول در ادامه یادآور شد: پس از گذشت مدتی که متهم موفق به انجام تعهدات خود نشد، مال باختگان به در منزل وی مراجعه و این موضوع منجر به درگیری دسته جمعی بین آن‌ها و خانواده متهم شد، در نهایت نامبرده دستگیر شد.

نادربیگی با اشاره به اینکه در ادامه بررسی پرونده و مواجهه حضوری با متهم وجوه دریافتی از مال باختگان ۳۵ میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: این مبلغ پس از کسر مبلغی به حساب یک دختر بچه هفت ساله که فرزند یکی از اعضای باند کلاهبرداری است واریز شده است.

وی یادآور شد: با هماهنگی مراجع قضایی سردسته باند کلاهبرداری که از مجرمان سابقه دار و تحت تعقیب مراجع قضایی است نیز با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری دستگیر و در بازجویی‌های انجام شده ضمن قبول اتهامات خود متهم ردیف اول از ۴۱ نفر از کارگران و خانواده‌های آن‌ها به مبلغ ۳۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و وجوه مورد نظر به منظور مشارکت در سرمایه گذاری به صورت پوششی به حساب دخترش وایز و از آن جا به حساب شخص دیگری انتقال یافته است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز تصریح کرد: تا کنون ۴ نفر از اعضای این باند کلاهبرداری دستگیر شده است. وی خطاب به مردم افزود: در صورتی که با چنین روشی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

نادربیگی در پایان با بیان اینکه ۲۴ نفر از شکایات این پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است، بیان کرد: متقضایان از مراجع رسمی اقدام به خرید خودرو کرده و فریب ظاهر افرادی که خود را صاحب نفوذ معرفی می‌کنند، نخورند.

منبع

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا