مشخصات خودروها

چری تیگو ۵

مشخصات فنی چری تیگو 5
خودرو
نام خودرو تیگو 5
کشور سازنده چین
سال طراحی2014
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1971 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 182 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه
جعبه دنده CVT با 7 دنده در حالت دستی
شتاب 0 تا 100 13 ثانیه
حداکثر سرعت 165 کیلومتر در ساعت
وزن 1537 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4506 طول - 1841 عرض - 1740 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2610 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر-
مصرف سوخت خارج از شهر-
مصرف سوخت ترکیبی 8.9 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 55 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
میزان تولید CO2-
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ترمز دیسکی در جلو و عقب – ABS – EBD – ESP – ASR – DTC – HHC – EBA
کیسه هوا کیسه هوا برای سرنشینان جلو – مجموعاً 4 کیسه هوا
سیستم صوتی کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان – USB – صفحه نمایش 7 اینچی لمسی
دیگر تجهیزات رینگ 17 اینچی – غربیلک فرمان با روکش چرمی – سیستم استارت بدون دکمه – سیستم تهویه خودکار – کروز کنترل – سانروف – آینه وسط الکتروکرومیک – سنسور پارک – دوربین عقب – روکش چرمی صندلی ها – چراغ های مخصوص روز

تصاویر چری تیگو ۵

چری تیگو 5 Tiggo 5 9

بررسی چری تیگو ۵

چری تیگو ۵ یک کراس اوور چینی است که از سال ۱۳۹۵ توسط مدیران خودرو در ایران تولید و عرضه می‌شود. این کراس اوور نخستین بار در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه خودرو گوانژو معرفی شد. چری تیگو ۵ فروش موفقی را در بازار ایران تجربه کرد و همچنان بر روی خط تولید قرار دارد.

البته تیگو ۵ چندی قبل، یک به‌روزرسانی جزئی را دریافت کرد که موجب ایجاد تغییراتی در چراغ‌ها شد ولی در ویژگی‌های فنی و امکانات تغییری به وجود نیامد. تیگو ۵ طراحی خارجی مطلوبی دارد ولی از نظر توانایی‌های فنی، حرفی برای گفتن ندارد چراکه موتور به کار رفته در این خودرو ۲٫۰ لیتر حجم دارد و می‌تواند ۱۳۹ اسب بخار قدرت تولید کند که به هیچ وجه برای خودرویی با این ابعاد کافی نیست.

تیگو ۵ در حال حاضر در تیپ‌های IE و LE توسط مدیران خودرو به فروش می‌رسد. از مهم‌ترین رقبای آن در بازار ایران می‌توانیم جک S5، بی وای دی S6، هاوال H2، هن تنگ X5، بیسو T3 و هایما S7 توربو را نام ببریم.

نکات مثبت چری تیگو ۵

طراحی به روز-خدمات پس از فروش مناسب – امکانات قابل قبول

نکات منفی چری تیگو ۵

کیفیت ساخت پایین-موتور و گیربکس ناهماهنگ-بازار خرید و فروش ضعیف تر نسبت به جک اس ۵ – قدرت پایین موتور

امنیت چری تیگو ۵

این خودرو موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه سی انکپ کشور چین شده است

نقد کارشناسی چری تیگو ۵

چری تیگو ۵ یک کراس اوور چینی است که توسط مدیران خودرو در ایران تولید و عرضه می‌شود. تیگو ۵ نخستین بار در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه خودرو گوانژو معرفی شد و با فاصله زمانی کوتاه وارد کشورمان شد. چری تیگو ۵ در بدو ورود به بازار ایران به دلیل طراحی قابل قبول و آپشن‌های نسبتا زیاد مورد استقبال کاربران قرار گرفت اما با گذر زمان، این خودرو بازار خود را از دست داد چراکه در دراز مدت کیفیت خوبی از خود نشان نمی‌دهد و افت قیمت نسبتا بالایی دارد. به علاوه اینکه وجود رقبایی با کیفیت بالاتر کار را برای آن سخت کرده است.

تیگو ۵ طراحی خارجی مطلوبی دارد و هماهنگی متوسطی میان اجزای بدنه دیده می‌شود. البته در سال ۱۳۹۷، مدیران خودرو تغییرات اندکی را در ظاهر آن به وجود آورد و موجب تغییر چراغ‌های جلو شد. البته این تغییرات به حدی نیست که بخواهیم بیشتر از این درباره آن سخن بگوییم. چری معمولا در طراحی خودروهای خود از محصولات کمپانی‌های مطرح جهان الگوبرداری می‌کند و به نظر می‌رسد برای چری تیگو ۵ هم از برخی محصولات تویوتا الهام بگیرد.

طراحی چری تیگو ۵ در نمای جلو ترکیبی از قطعات مستطیلی شکل است که شکل شلوغی را به وجود آورده‌اند. در زیر سپر یک قطعه پلاستیکی مشکی رنگ دیده می‌شود که البته این قطعه پلاستیکی در اطراف خودرو کشیده شده و در رکاب‌های جانبی و زیر سپر عقب هم وجود دارد. به نظر می‌رسد طراحان چینی در نمای جانبی کمی بهتر عمل کرده‌اند و شکل کلی تیگو ۵ به همراه خطوطی که بر روی بدنه دیده می‌شوند، وضعیت خوبی را برای نمای جانبی ایجاد کرده‌اند. اما در نمای عقب شکل چراغ‌ها کمی بزرگ و ناهماهنگ است و طراحی این بخش از خودرو احتمالا با ذائقه بسیاری از مشتریان هماهنگ نیست.

در داخل کابین چری تیگو ۵ هم طراحی کلی مطلوب است اما نمی‌توان شباهت آن را با برخی محصولات کره‌ای انکار کرد. به علاوه اینکه کیفیت متریال به کار رفته در کابین بالا نیست و همانند بسیاری از خودروهای چینی، در دراز مدت افت محسوسی را تجربه می‌کند. همچنین چری تیگو ۵ کیفیت سواری بالایی ندارد و انتظار شما از خودرویی در این بازه قیمتی را برآورده نمی‌کند.

از مهم‌ترین آپشن‌های در نظر گرفته شده برای تیگو ۵ می‌توانیم به ۴ کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ABS، EBD، ESP، ASR، DTC و HHC، استارت بدون کلید، کروز کنترل، سانروف، آینه دید عقب الکتروکرومیک، سنسور دنده عقب، دیلایت و دوربین دنده عقب اشاره کنیم.

چری تیگو ۵ از یک موتور ۲٫۰ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند قدرت ۱۳۹ اسب بخاری و گشتاور ۱۸۲ نیوتن متری تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند و به این ترتیب تیگو ۵ براس دستیابی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون به زمانی بیشتر از ۱۳ ثانیه نیاز دارد.

از مهمترین مشکلات چری تیگو۵ می توان به خدمات پس از فروش ضعیف، گران بودن قطعات، افت قیمت نستبا زیاد، عدم هماهنگی میان موتور و جعبه دنده و قدرت نه چندان کافی موتور اشاره کرد. رقبای مهم تیگو ۵ را می‌توانیم جک S5، هایما S7 توربو، هن تنگ X5، بیسو T3، بی وای دی S6 و هاوال H2 بدانیم. البته اگر اصراری به خرید یک خودرو شاسی بلند ندارید، بد نیست نگاهی هم به خودروهایی چون مزدا ۳، هیوندای i20، هیوندای اکسنت و کیا سراتو داشته باشید که بدون شک خودروهای باکیفیت‌تری به شمار می‌روند.

بدون شک در این بازه قیمتی خرید هاوال H2 و جک S5 بسیار منطقی‌تر است چراکه کیفیت ساخت و کیفیت سواری بسیار بالاتری دارند و از نظر فنی به راحتی تیگو۵  را پشت سر می‌گذارند.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا