مشخصات خودروها

چری آریزو ۶

مشخصات فنی چری آریزو 6
خودرو
نام خودرو چری آریزو 6
کشور سازنده چین
سال طراحی2016
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1498 سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 147 اسب بخار در 0 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 200 نیوتن متر در 0 دور در دقیقه
جعبه دنده CVT
شتاب 0 تا 100 9.2 ثانیه
حداکثر سرعت-
وزن-
اندازه (میلیمتر) 4675 طول - 1814 عرض - 1493 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2650 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر-
مصرف سوخت خارج از شهر-
مصرف سوخت ترکیبی 6.2 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 55 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5 پلاس
میزان تولید CO2-
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ABS - EBD - ESP - EBA - TCS - HAC - BA
کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین - جانبی و پرده ای
سیستم صوتی سیستم صوتی و تصویری به همراه مانیتور نه اینچی و شش بلندگو
دیگر تجهیزات کروز کنترل – TPMS - آینه های جانبی برقی - پنل روشنایی روی درب – سانروف - مسیریاب ماهواره ای - سیستم ورود و استارت بدون کلید - چراغ های روشنایی در روز و سیستم تهویه مطبوع دیجیتال

تصاویر چری آریزو ۶

 

چری آریزو 6 Arrizo 6 2

بررسی چری آریزو ۶

چری آریزو۶ یک خودرو سدان چینی است که در یکی از نمایشگاه‌های خودرو چین در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد. آریزو ۶ در کشور چین با نام آریزو GX شناخته می‌شود و جدیدترین سدان از میان محصولات چری به شمار می‌رود.

چری آریزو ۶ همانند سایر محصولات چری در ایران توسط مدیران خودرو عرضه خواهد شد وبا قیمتی که مدیران خودرو برای چری آریزو ۶ در نظر گرفته باید از همین حال کار سختی را برای فروش این محصول تازه وارد مدیران خودرو پیش بینی کنیم . چری آریزو۶ از نظر طراحی پیشرفت‌های بسیاری را تجربه کرده و با حفظ کلیت زبان طراحی چری، تبدیل به خودرو مدرن‌تری شده است.

نکات مثبت چری آریزو ۶

طراحی جذاب – کابین مدرن – تجهیزات رفاهی خوب

نکات منفی چری آریزو ۶

قیمت بالا – افت قیمت در نسخه های دست دوم

نقد کارشناسی چری آریزو ۶

چری آریزو ۶ یا همان چری آریزو GX یک خودرو سدان چینی است که چندی پیش در کشور چین به معرض دید عموم درآمد. این خودرو جدیدترین محصول از برند آریزو است که به زیرشاخه خودروهای سدان چری مربوط می‌شود.

چری آریزو ۶ مدتی قبل هم با پوشش استتاری در خیابان‌های ایران در حال پشت سر گذاشتن آزمایشات مشاهده شده بود و اکنون نسخه نهایی آن به معرض دید عموم درآمده است.

اگر بخواهیم در مورد طراحی بدنه آریزو ۶ صحبت کنیم، باید بگوییم که زبان طراحی چری در آن مورد استفاده قرار گرفته که موجب شباهت آن با آریزو ۵ شده است. بر روی بدنه خطوط برجسته و شکسته زیادی دیده می‌شود و چینی‌ها سعی کرده‌اند تا شکل چراغ‌ها هم به همین شکل باشد.

در نمای جلو، یک جلو پنجره بزرگ و در داخل این جلو پنجره یک شبکه دیده می‌شود که چراغ‌های جلو به آن متصل شده‌اند. البته بخش زیادی از سپر جلو هم از ورودی‌های هوا تشکیل شده و فضای خالی زیادی دارد. در نمای عقب چراغ‌ها طراحی جدیدی دارند که به نظر می‌رسد به سبک خودروهای کره‌ای صورت گرفته باشد. چراغ‌ها کشیده هستند و یک نوار نقره‌ای رنگ این چراغ‌ها را به هم متصل کرده و این نوار تا داخل چراغ‌ها هم ادامه پیدا کرده است.

اما طراحی کابین آریزو ۶ هیچ شباهتی به آریزو ۵ ندارد و کاملا جدید است. چری طراحی آریزو ۶ را بر اساس استانداردهای روز دنیا انجام داده و کاملا مدرن به نظر می‌رسد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و در صفحه آمپر هم یک نمایشگر برای نمایش اطلاعات مربوط به رانندگی در نظر گرفته شده است. کنسول وسط کلیدهای لمسی برای سیستم تهویه مطبوع تعبیه شده ولی اکنون نمی‌توانیم در مورد عملکرد و عمر مفید آنها صحبت کنیم.

چری آریزو۶ به یک موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر توربو مجهز شده که در آریزو ۵ توربو هم مورد استفاده قرار گرفته است و می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد و آریزو ۶ را قادر می‌سازد در مدت ۴ ثانیه پس از حرکت از به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت و پس از ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. بد نیست بدانید این موتور پیش از این در شاسی بلند چری تیگو۷ مورد استفاده قرار گرفته بود که در ایران هم حضور دارد و قدرت آن برای یک خودرو شاسی بلند نسبتا سنگین چندان کافی نیست ولی برای آریزو ۶ می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد.

محصولات چری در ایران عملکرد چندان مناسبی نداشته‌اند و خودروهایی از جمله چری آریزو۵ ، چری آریزو۵ توربو و حتی تیگو۷ نتوانسته‌اند به فروش بالایی دست پیدا کنند.چری آریزو۶ طراحی قابل قبولی دارد و امکانات مناسبی را در اختیار شما قرار می‎‌دهد اما با قیمت عجیبی که مدیران خودرو برای چری آریزو۶ در نظر گرفت به هیچ عنوان استقبال خوبی از این خودرو در بازار ایران نشد.

دراین بازه قیمتی انتخاب یک خودرو کره‌ای دست دوم با برندهای معتبر و بازار خرید وفروش بهتر نسبت به چری آریزو۶ به طور حتم می تواند گزینه منطقی تری برای خرید باشد چراکه آریزو۶ علاوه بر بازار خرید و فروش ضعیف، خدمات پس از فروش خوبی هم ندارد و خرید آن را توصیه نمی‌کنیم.

در این بازه قیمتی پر فروش ترین گزینه های بازار پژو ۲۰۰۸ و نمونه های دست دوم کم کارکرد تیوولی هستند که بدون شک گزینه های جذاب تری نسبت به چری آریزو۶ مدیران خودرو به شمار می‌روند.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا