مشخصات خودروها

هیوندای جنسیس

مشخصات فنی هیوندای جنسیس
خودرو
نام خودرو هیوندای جنسیس
کشور سازنده کره جنوبی
سال طراحی 2009
مشخصات فنی
موتور 6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور 3778 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل عقب
حداکثر قدرت 285 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 358 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 دنده خودکار شیف ترونیک
شتاب 0 تا 100 7 ثانیه
حداکثر سرعت 260 کیلومتر در ساعت
وزن 1912 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4975 طول - 1890 عرض - 1485 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2936 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 13.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 8.7 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 10.5 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 73 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 3
میزان تولید CO2 235 گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ESC - AFLS - TCS - ABS - EBD - ESP
کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - پرده ای - مجموعا 8 کیسه هوا
سیستم صوتی بلوتوث - سیستم صوتی Lexicon با شش DVD چنجر و 17 اسپیکر - صفحه نمایش LCD لمسی- ورودی iPod و USB
دیگر تجهیزات دوربین عقب و جلو - کنترل های سیستم صوتی و تنظیمات صندلی ها روی کنسول عقب- پرده عقب برقی - سیستم فرمان تطبیقی هوشمند - دکمه استارتر- سیستم ورود بدون کلید (Keyless Go)- برف پاک کن حساس به باران- چراغهای اتوماتیک جلو - 2 حافظه برای صندلی راننده و آینه های جانبی و فرمان - درب صندوق عقب و باک برقی - آینه جانبی برقی تاشو- سیستم بخار ضدایی اتوماتیک شیشه ها - خروجی تهویه روی ستون ها- شیشه جلو و عقب ضد اشعه - صداگیر شیشه جلو - سنسور پارک عقب - پشت سری فعال صندلی ها- کمک فنرهای گازی با قابلیت تنظیم ارتفاع برقی- جک هیدرولیک درب موتور

تصاویر هیوندای جنسیس

هیوندای جنسیس GENESIS 3

بررسی هیوندای جنسیس

هیوندای جنسیس یک سدان کره‌ای است که نسل اول آن در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و از سال ۲۰۱۰ به بازار ایران راه پیدا کرد. تولید هیوندای جنسیس سدان تا سال ۲۰۱۳ ادامه پیدا کرد و در سال ۲۰۱۵، هیوندای نسل دوم آن را معرفی نمود. هیوندای جنسیس در بازار ایران شرایط خوبی را تجربه کرد و در کنار نسخه کوپه جنسیس، مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفتند.

هیوندای جنسیس سدان طراحی خارجی و داخلی مطلوبی دارد و با ورود به کابین آن، حس سوار شدن به یک خودرو لوکس به شما دست خواهد داد. اما باید بگوییم جنسیس در کنار لیست بلند آپشن‌ها و همه نکات مثبتی که دارد، در زمینه کیفیت سواری و هندلینگ در مقابل بسیاری از رقبا از جمله تویوتا آریون حرفی برای گفتن ندارد.

هیوندای جنسیس سدان از نظر فنی، با جنسیس کوپه مشترک است و از یک موتور ۳٫۸ لیتری ۶ سیلندر با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۸ نیوتن متر گشتاور در هر دو این خودروها استفاده شده. این قدرت با وجود وزن بسیار بالا، شتاب و سرعت خوبی را برای جنسیس به ارمغان می‌آورد.

نکات مثبت هیوندای جنسیس

فضای جادار، امکانات رفاهی فراوان، شتاب گیری خوب که بسیار نرم و بی صدا انجام می شود، فرمان پذیری و هندلینگ نسبتاً خوب، تقویت حس دیپلمات سواری با توجه به قیمت
نکات منفی هیوندای جنسیس

کیفیت پایین لوازم و مواد داخل خودرو، ظاهر معمولی داشبورد و کنسول جلو، سابقه داشتن خرابی کمک فنر، ترمزهای نسبتاً ضعیف، مصرف زیاد بنزین در داخل شهر، نداشتن تفاوت محسوسی بین حالت اسپرت و نرمال
امنیت هیوندای جنسیس

” جنسیس ” که از بدنه ای ساده و شکیل سود می برد اتومبیلی است که سازندگانش بیش از هر المانی بر روی لوکس بودن کار کرده اند. این لوکس بی کیفیت از موسسه NHTSA 5 ستاره ایمنی دریافت کرده است.
نقد کارشناسی هیوندای جنسیس

هیوندای جنسیس یک سدان کره‌ای است که نسل اول آن در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و تولید آن تا سال ۲۰۱۳ ادامه پیدا کرد. هیوندای در سال ۲۰۱۵ نسل دوم جنسیس سدان را معرفی کرد. اما تولید این مدل زمان زیادی طول نکشید و با جدا شدن برند جنسیس و فعالیت آن به عنوان یک برند مستقل، جنسیس محصولات جدیدی را به تولید رساند.

هیوندای جنسیس سدان از سال ۲۰۱۰ در بازار ایران عرضه شد و به همراه مدل کوپه، روزهای خوشی را در بازار تجربه کرد. جنسیس سدان ظاهر نسبتا جذابی دارد و ابعاد و وزن بزرگ خودرو، حکایت از لوکس بودن آن دارند. البته این طراحی شاید در بازار فعلی کمی قدیمی به نظر برسد و رقابت جالبی میان خودروهایی چون تویوتا آریون و هیوندای گرنجور و کیا کادنزا و هیوندای جنسیس وجود دارد.

در داخل کابین جنسیس اوضاع بهتر هم هست و در کنار طراحی داخلی جذاب، متریال باکیفیتی در آن به کار رفته است. به این مجموعه، آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی نسبتا زیاد را هم اضافه کنید و در نهایت باید بگوییم که کابین جنسیس یکی از نقاط قوت آن است. بسیاری از بخش‌ها با روکش چرم پوشیده شده‌اند و یک نورپردازی ملایم برای کابین در نظر گرفته شده است. به علاوه اینکه یک نمایشگر ۷ اینچی در مرکز داشبورد دیده می‌شود.

از مهم‌ترین آپشن‌های موجود در هیوندای جنسیس سدان می‌توانیم به نمایشگر ۷ اینچی، سیستم صوتی Lexicon با ۱۷ بلندگو، چنجر ۶ تایی، اتصال USB و ipod و AUX، دوربین دید جلو و عقب، ورود و استارت بدون کلید، چراغ‌های جلو اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی های جلو با گرم کن و سردکن و حافظه، سنسور باران، کروز کنترل و موارد دیگر اشاره کنیم.

موتور به کار رفته در هیوندای جنسیس سدان با جنسیس کوپه مشترک است و حجمی معادل ۳٫۸ لیتر و ۶ سیلندر دارد. قدرت این موتور برابر با ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور آن معادل ۳۵۸ نیوتن متر است. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های عقب، از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده شده و هیوندای جنسیس سدان را قادر می‌سازد در مدت زمانی کمتر از ۷ ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. به علاوه اینکه حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

هیوندای جنسیس سدان قدرت زیادی دارد و این قدرت، وزن بالای آن یعنی ۱۹۱۲ کیلوگرم را به نوعی پوشش می‌دهد. هرچند که این وزن بالا موجب شده تا کیفیت سواری و هندلینگ تاحدودی تحت تاثیر قرار بگیرد. به علاوه اینکه برخی از کاربران اشکال در سیستم تعلیق را گزارش داده‌اند. جلوبندی جنسیس سدان برای خودرویی در این کلاس چندان قدرتمند نیست و در صورت خرید نسخه دست دوم، از وضعیت خوب جلوبندی آن مطمئن شوید. جنسیس سدان رقبایی چون هیوندای آزرا گرنجور، تویوتا آریون، هوندا آکورد، تویوتا کمری و کیا کادنزا را در مقابل دارد که از این بین می‌توان ژاپنی‌ها را قابل اعتمادترین خودروها دانست. این نکته را هم در نظر بگیرید که جنسیس مصرف سوخت بسیار بالایی دارد و شاید لازم باشد در فواصل زمانی کوتاه به پمپ بنزین مراجعه کنید.

باتوجه به قیمت بالای کنونی هیوندای جنسیس سدان، خریداران می‌توانند به سراغ خودروهایی چون کیا اپتیما، هیوندای سوناتا، رنو تلیسمان و فولکس واگن پاسات در نسخه‌های صفر کیلومتر بروند که خرید آنها باتوجه به بازار خرید و فروش و خدمات پس از فروش، منطقی‌تر است. پیشنهاد ما این است که خرید فولکس واگن پاسات، هیوندای سوناتا هیبرید، کیا اپتیما و رنو تلیسمان را در اولویت قرار دهید.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا