مشخصات خودروها

ام وی ام X33 اسپرت

مشخصات فنی ام‌وی‌ام X33 اسپرت
خودرو
نام خودرو ام وی ام X33 اسپرت
کشور سازندهچین
سال طراحی 1393
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1971 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 182 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه
جعبه دنده CVT
شتاب 0 تا 100-
حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت
وزن 1412 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4390 طول - 1765 عرض - 1705 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2510 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر-
مصرف سوخت خارج از شهر-
مصرف سوخت ترکیبی-
حجم باک 57 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
میزان تولید CO2-
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ABS - EBD
کیسه هوا کیسه هوا برای سرنشینان جلو
سیستم صوتی کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان – قابلیت پخش MP3 – مجهز به 4 بلندگو
دیگر تجهیزات سیستم تهویه مطبوع خودکار – روکش چرمی صندلی ها – شیشه های برقی – سنسور پارک – کروز کنترل – سانروف – مه شکن جلو و عقب - آینه وسط مجهز به نمایشگر جغرافیایی و ارتفاع و فشار هوا – تنظیم صندلی راننده در چهار جهت و صندلی سرنشین جلو در 2 جهت – تنظیم برقی آینه های کناری – رینگ آلومینیومی

بررسی ام وی ام X33 اسپرت

ام وی ام X33 اسپرت MVM 315 S 9 3

بررسی ام وی ام X33 اسپرت

اواخر تابستان سال ۱۳۹۵ شرکت مدیران خودرو از سومین نسل از خودروهای X33 خود که پسوند S برای آن انتخاب شده بود رونمایی کرد. ام‌ وی‌ ام X33 اسپرت در حقیقت همان ماشین تیگو۳ است که در ایران با نام MVM X33 اسپرت به فروش می‌رسد. این خودرو پس از مدت کوتاهی توانست به لطف طراحی مدرن و خشن، قیمت مناسب، امکانات فراوان و… فروش نسبتا خوبی را تجربه کند و به یکی از پر طرفدارترین خودروهای ام‌وی‌ام تبدیل شود.

البته ناگفته نماند که البته که هیچگاه یک خودرو تک دیفرانسیل نمی‌تواند جایگزینی برای یک شاسی بلند تمام عیار باشد و بیشتر به خاطر قیمت مناسب و طراحی جوان پسند ام‌ وی‌ ام X33 است که مشتریان به سراغ آن می آیند.

نکات مثبت ام وی ام X33 اسپرت

صندوق بار جادار، طراحی جذاب‌تر نسبت به نسل قبل، امکانات رفاهی قابل قبول

نکات منفی ام وی ام X33 اسپرت

پیشرانه نه چندان قوی، نبود سیستم کنترل پایداری(ESP)، مصرف سوخت نسبتا زیاد، کیفیت ساخت نه چندان بالا

امنیت ام وی ام X33 اسپرت

بر طبق اطلاعاتی که در سال ۲۰۱۱ توسط موسسه ANCAP (موسسه تست تصادف استرالیا) منتشر شده است این خودرو موفق به کسب تنها ۲ ستاره از ۵ ستاره ایمنی شده است.

نقد کارشناسی ام وی ام X33 اسپرت

ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ اسپرت در واقع سومین نسل از خانواده X33 محسوب می‌گردد که به لطف رنگ جذاب بدنه، سپر جلو اسپرت و خروجی های اگزوز جدید نسبت به سایر برادران خود براحتی قابل تشخیص است. طبق ادعای شرکت سازنده، این خودرو براساس استانداردهای شماره ۲ کمپانی چری ساخته شده که در ۱۸۰ مورد و در ۱۲ قسمت نسبت به مدل قبلی بروزرسانی‌هایی را شاهد بوده است.

در یک نگاه کلی باید گفت که طراحی ظاهری و داخلی ام‌ وی‌ ام X33 نسبت به نسل قبل پیشرفت چشمگیری داشته؛ به طوری که به نظر می‌رسد زبان جدیدی برای طراحی‌های این خودرو به کار گرفته شده است. در نمای جلویی X33 S سقف و ستون‌های سیاه رنگ، جلو پنجره اسپرت و سپر حجیمی به‌ چشم می‌خورد که چهره‌ای خشن و جذاب را در ذهن هر بیننده‌ای تداعی می‌کند. بخش عقبی X33، تغییر زیادی نسبت به نسل گذشته نداشته و تنها به لطف استفاده از چراغ‌های طرح جدید و دیفیوز سیاه رنگ، کمی مدرن‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

فضای داخلی کابین ام‌ وی‌ ام X33 از لحاظ زیبایی و ارگونومی به‌ هیچ‌ وجه با نسل‌های گذشته قابل مقایسه نبوده و کیفیت متریال به کار رفته در آن نیز به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. رنگ قرمز اطراف دریچه‌های خروجی هوا و دوخت قرمز رنگ صندلی‌های چرمی این خودرو زیبایی و هارمونی خاصی را برای x33 اسپرت به ارمغان آورده است.

متاسفانه همچون دو نسل گذشته، برای ام‌ وی‌ ام X33 نیز از یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر استفاده شده است که قدرت کافی برای تجربه یک رانندگی هیجان انگیز را در اختیار راننده قرار نمی‌دهد. این شاسی بلند کوچک برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۱۴ ثانیه زمان نیاز دارد که چندان عدد جالبی به نظر نمی‌آید. گیربکس در نظر گرفته شده برای ام‌ وی‌ ام X33 اسپرت از نوع هفت سرعته CVT بوده که علاوه بر استهلاک کمتر، تعویض دنده های دقیق‌تری را برای این خودرو به ارمغان آورده است. ناگفته نماند که عایق بندی کابین این خودرو نسبت به گذشته کارآمدتر بوده و صدای وارد شده به کابین آن به میزان ۶ دسیبل کاهش یافته است.

در آخر باید گفت که ام‌ وی‌ ام X33S خودرویی نسبتا جذاب با امکانات رفاهی قابل قبول در رنج قیمتی خود بوده که می‌تواند برای خانواده‌ای کوچک که بودجه محدودی برای تهیه یک خودروی شاسی بلند دارند گزینه مناسبی باشد؛ البته در این رنج قیمتی خودروهای دیگری همچون لیفان x60 و چانگان cs35 هم حضور دارند که می توانند با ایکس۳۳ اسپرت مبارزه کنند که البته در این رقابت، ام وی ام X33 اسپرت برتری محسوسی نسبت به رقبای هموطن خود دارد.

مهمترین رقیب ام وی ام X33 اسپرت در ایران جک s3 است که اگر ام وی ام x33 اسپرت را با جک s3 مقایسه کنیم، محصول ام وی ام قیمت بسیار بالاتری دارد و اگر این اختلاف قیمت را در نظر داشته باشیم، جک S3 ارزش خرید بالاتری دارد.

ام وی ام X33 یکی از موفق‌ترین محصولات مدیران خودرو در بازار ایران از نظر کیفیتی به شمار می‌رود اما از جهت فروش همانند سایر خودروهای این شرکت بازار خرید و فروش خوبی ندارد و خدمات پس از فروش مناسبی هم برای آن عرضه نمی‌شود. پیشنهاد ما این است که در این بازه قیمتی، به سراغ نمونه‌های دست دوم جک S5 و حتی چری تیگو ۵ بروید که بدون شک کیفیت بالاتر و ارزش خرید بالاتری دارند.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا