مشخصات خودروها

ام وی ام X22

مشخصات فنی ام‌وی‌ام X22
خودرو
نام خودرو ام وی ام X22
کشور سازندهچین
سال طراحی2016
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1497 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 105 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 135 نیوتن متر در 2750 دور در دقیقه
جعبه دنده 4 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100-
حداکثر سرعت 160 کیلومتر در ساعت
وزن 1245 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4200 طول - 1760 عرض - 1570 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2555 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر-
مصرف سوخت خارج از شهر-
مصرف سوخت ترکیبی 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
میزان تولید CO2-
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ترمز دیسکی در هر چهار چرخ – ABS – EBD
کیسه هوا کیسه هوا برای سرنشینان جلو
سیستم صوتی مانیتور 8 اینچی لمسی – ورودی USB – قابلیت پخش MP3 – بلوتوث – 4 بلندگو
دیگر تجهیزات کروز کنترل – سنسور پارک در عقب – دوربین عقب – سانروف – روکش چرمی صندلی ها – رینگ 16 اینچی آلومینیومی – تهویه الکتریکی – آینه های برقی جانبی

بررسی ام وی ام X22

ام وی ام X22 MVM X22 4

بررسی ام وی ام X22

ام وی ام X22 کوچک‌ترین محصول شاسی بلند کمپانی چری است که در ایران توسط مدیرن خودرو عرضه می‌شود. ام وی ام X22 نحستین بار در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۶ معرفی و پس از آن بلافاصله به بازار عرضه شد. X22 در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت و یا کراس‌اوورهای کوچک شهری قرار می‌گیرد. این خودرو طراحی جذابی دارد و چه در طراحی خارجی، و چه در طراحی داخلی، پیشرفت محسوسی را در مقایسه با سایر محصولات این کمپانی نشان می‌دهد. در نمای جلو ام وی ام X22، چراغ‌های زیبا در کنار ورودی‌های هوای نسبتا بزرگ، جلب توجه می‌کنند.

اما شاید نقطه قوت طراحی خارجی ام وی ام X22 را بتوان در نمای جانبی دانست. جایی که خطوط شکسته فراوان به همراه رینگ‌های ۵ پره، در کنار گلگیرهای برجسته، جلوه خوبی به خودرو بخشیده است. اما در عقب خودرو باید نگاهی به طراحی نه چندان مناسب چراغ‌ها و عدم تناسب آن با سایز اجزای بدنه داشته باشیم. یک اسپویلر نسبتا بزرگ متصل به سقف هم در این بخش دیده می‌شود. خودروهای چینی اگر چه از نظر طراحی پیشرفت خوبی را تجربه کرده‌اند، اما هنوز هم بسیاری از ضعف‌های مربوط به ساخت برطرف نشده. به طور مثال با قدم گذاشتن به داخل کابین ام وی ام X22 طراحی داخلی آن را تحسین میکنید؛ اما به راحتی متوجه می‌شوید که کیفیت ساخت و مونتاژ چندان بالا نیست و متریال استفاده شده داخل کابین ام وی ام X22 هم چندان کیفیت بالایی ندارند.

از نظر ابعاد با توجه به جمع و جور بودن ام وی ام X22، این ماشین فضایی برابر با یک ماشین هاچ بک مانند ام وی ام ۳۱۵ را در اختیار شما قرار می‌دهد ولی از نظر آپشن، حرف‌های زیادی دارد. ام وی ام X22 یک ماشین برای استفاده روزمره و مصارف شهری است به همین دلیل، ام وی ام از یک پیشرانه نه چندان فدرتمند برای آن استفاده کرده. پیشرانه به کار رفته در ام وی ام X22 حجمی معادل ۱۴۹۷ سی سی دارد و قادر است قدرتی معادل ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۳۵ نیوتن متر تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک، و یا ۵ دنده دستی با توجه به مدل انتخابی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

نکات مثبت ام وی ام X22

طراحی خارجی و داخلی به روز – مصرف سوخت مناسب – آپشن‌ها و امکانات ایمنی مطلوب

نکات منفی ام وی ام X22

شتابگیری ضعیف – کیفیت ساخت و متریال متوسط – ضعف در قدرت موتور – فضای داخلی متوسط

نقد کارشناسی ام وی ام X22

ام وی ام X22 ، یک کراس اوور کامپکت است که در ۶ تیپ مختلف توسط مدیران خودرو عرضه می‌شود. این تیپ‌ها شامل MT، MT Sport، MT Sport Excelent، AT، AT Sport و AT Sport Excellent می‌شود. در واقع تیپ‌های MT مربوط به مدل دستی و تیپ‌های AT مربوط به مدل اتوماتیک می‌شوند. ام وی ام X22 طراحی قابل قبولی دارد و به ویژه توجه زیادی برای طراحی کابین شده است.

با ورود به کابین ام وی ام X22 حس سوار شدن بر یک خودروی گران قیمت را دارید ولی کیفیت متریال به کار رفته در خودرو، چندان بالا نیست و در مدت زمان طولانی، کیفیت خود را از دست خواهد داد که این مورد برای یک خودرو چینی موضوع عجیبی نیست. باتوجه به بازار داغ کراس‌اوورها در ایران، استقبال نسبتا مناسبی از این خودرو به عمل آمد اما نمی‌توان نقاط ضعف آن را نادیده گرفت. مهم‌ترین نکته منفی در ام وی ام X22، ضعف در قدرت موتور است و به هیچ وجه نباید از آن انتظار یک عملکرد خوب در مسیرهای صعب العبور را داشت.

شاید از ام وی ام X22 انتظار شتاب گیری خوبی داشته باشید ولی در واقع چنین نیست و با فشردن پدال گاز ناامید خواهید شد. به ویژه در مدل‌های اتوماتیک این ضعف مشهودتر است. مصرف سوخت ام وی ام X22 به صورت ترکیبی بین ۸ تا ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. صدای ورودی به داخل این خودرو برخلاف بسیاری از خودروهای چینی، زیاد نیست و دید مناسب، یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت آن است. سنسور دنده عقب در کنار دوربین دنده عقب پارک کردن ام وی ام X22 را در محیط‌های شهری به کاری آسان تبدیل می‌کند. در مجموع باید بگوییم که ام وی ام X22 خودرویی مناسب سفرهای شهری برای خانواده‌های کم جمعیت به شمار می‌رود اما باید فکر استفاده از آن در مسیرهای صعب‌العبور را از سر خود بیرون کنید و به خیال سوار شدن بر یک شاسی بلند، انتظار یک عملکرد فوق‌العاده را نداشته باشید.

پیشنهاد ما این است که در این بازه قیمتی به سراغ خودروهایی چون رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک، جک S3 و بسترن B30 بروید.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا