مشخصات خودروها

ام وی ام ۵۵۰

مشخصات فنی ام‌وی‌ام 550
خودرو
نام خودرو ام وی ام 550 اتوماتیک
کشور سازنده چین
سال طراحی 2014
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1971 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 182 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه
جعبه دنده CVT
شتاب 0 تا 100-
حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت
وزن 1366 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4580 طول - 1760 عرض - 1483 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2600 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر-
مصرف سوخت خارج از شهر-
مصرف سوخت ترکیبی-
حجم باک 50 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
میزان تولید CO2-
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ABS – EBD – ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ
کیسه هوا کیسه هوا برای سرنشینان جلو
سیستم صوتی قابلیت پخش سی‌دی و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان – چهار عدد بلندگو
دیگر تجهیزات چراغ مه‌شکن جلو و عقب – سانروف – سنسور دنده عقب – روکش چرمی صندلی‌ها – رینگ‌های آلومینیومی – تنظیم برقی آینه‌های جانبی

تصاویر ام وی ام ۵۵۰

ام وی ام 550 MVM 550 3

بررسی ام وی ام ۵۵۰

ام وی ام ۵۵۰ – MVM 550 برادر کوچکتر ۵۳۰ است، که در سال ۹۳ در سبد محصولات مدیران خودرو قرار گرفت. این خودرو در کلاس سدان متوسط شهری دسته بندی می‌شود. طراحی ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5، مربوط به سال ۲۰۱۳ میلادی بوده و برای اولین بار در بازار چین عرضه شد. این خودرو جانشین چری A5 و یا همان ام‌وی‌ام ۵۳۰ بوده و برمبنای همان خودرو ساخته شده است.

خودروی ام‌ وی‌ ام ۵۳۰ در سال ۲۰۰۶ میلادی به بازار معرفی شد و علاوه بر چین، در کشورهایی همچون ایران، روسیه و مصر هم به فروش رسید. ام وی ام ۵۵۰ در سگمنت سدان متوسط شهری جای می‌گیرد. این خودرو دارای ابعاد بزرگ بوده و مناسب طرفداران خودروهای سدان لوکس است که بودجه کافی برای خرید خودروهای گرانقیمت را ندارند. امکانات خودرو به انداره کافی زیاد بوده و وجود سانروف حس لذت بخشی را در هنگام سواری به سرنشینان القا می‌کند.

طراحی بیرونی ام وی ام ۵۵۰ تا حدی مناسب سلیقه آسیای شرقی انجام شده و چنگی به دل نمی‌زند. در طراحی داخلی آن نیز سعی شده تا با بهره‌گیری از نمونه‌های لوکس موجود در بازار اروپا، فضایی دل‌انگیز را برای سرنشینان ایجاد کند. داشبورد خودرو دورنگ طراحی شده و در بخشی از آن از پلاستیک بی‌کیفیت استفاده شده که حس چینی بودن را القا می‌کند.

ام وی ام ۵۵۰ از پیشرانه ۲ لیتری با توان ۱۳۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۰ نیوتن متر بهره می برد که نیروی آن از طریق گیربکس CVT به چرخهای جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۰/۸ ثانیه است که در مقایسه با وزن ۱۴۱۰ کیلوگرمی آن قابل قبول است.

سیستم مالتی‌مدیا با نمایشگر لمسی ۷ اینچی و رهیاب و نقشه‌خوان از جمله ویژگی‌های خوب ام وی ام ۵۵۰ است. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سنسور پارک، سانروف، گیربکس تیپ‌ترونیک، بلوتوث، صندلی‌های چرمی و … نام برد. اما نباید این نکته را از یاد برد که وجود آپشن‌های بیشتر در خودروهای چینی به معنای دردسر بیشتر برای صاحبان است.

نکات مثبت ام وی ام ۵۵۰

فضای مناسب سرنشینان خودرو – پیشرانه توانمند – امکانات رفاهی مناسب

نکات منفی ام وی ام ۵۵۰

کیفیت ساخت پایین – هندلینگ نامناسب – استهلاک بالا – لوازم یدکی گران قیمت – فرمان پلاستیکی

نقد کارشناسی ام وی ام ۵۵۰

هرچند ام وی ام ۵۵۰ خودرویی بزرگ و جادار و با امکانات کافی به نظر می‌رسد اما در این رنج قیمت خودروهایی چون، دنا ، برلیانس H330، تندر ۹۰ پلاس و جک J5 حضور دارند که ارزش خرید بسیار بیشتری نسبت به ام وی ام ۵۵۰ دارند.

نبود قطعات یدکی و بازار دست دوم نه چندان خوب ام وی ام ۵۵۰باعث شده در بازار خودروی ایران استقبال مناسبی از این خودرو صورت نگیرد و مابه شما خرید گزینه های دیگر را پیشنهاد می کنیم.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا