مشخصات خودروها

ام جی ۳

مشخصات فنی ام جی 3
خودرو
نام خودرو ام جی 3
کشور سازنده چین
سال طراحی 2014
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1498 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 135 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 سرعته خودکار با قابلیت تعویض به حالت زمستانی، اسپرت و نرمال
شتاب 0 تا 100 11.5 ثانیه
حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت
وزن 1125 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4018 طول - 1728 عرض - 1517 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2520 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر-
مصرف سوخت خارج از شهر-
مصرف سوخت ترکیبی 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 45 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
میزان تولید CO2 136 گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت3 ستاره
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD – مجهز به ترمز ضد قفل ABS – سیستم ترمز کمکی BAS – سیستم پایداری خودرو بر سر پیچ ها CBC – ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه ای
کیسه هوا کیسه هوای سرنشین جلو – کیسه هوای جانبی – کیسه هوای پرده ای – مجموعاً 6 کیسه هوا
سیستم صوتی استریو – قابلیت پخش CD و MP3 – ورودی USB‌ و iPod و AUX – مجهز به 6 بلندگو HiFi و یک ساب ووفر – بلوتوث – قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان
دیگر تجهیزات رینگ آلومینیومی 15 اینچی – کروز کنترل – تایر دوستدار محیط زیست – سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها TPMS – چراغ های LED مخصوص روز – شیشه های بالابر برقی و آینه های کناری برقی به همراه گرمکن – سانروف – فرمان هیدرولیک – سنسور باران – بسته شدن خودکار پنجره ها قبل از پیاده شدن از خودرو – سنسور پارک عقب – پورت شارژ موبایل (مطابق با ال جی، آیفون، سامسونگ و ...) – تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت و سرنشین جلو در 4 جهت – سنسور نور – روکش چرمی صندلی ها و غربیلک فرمان – صندلی های اسپرت ضد لغزش

تصاویر ام جی ۳

ام جی 3 MG3 5

 

بررسی ام جی ۳

ام جی ۳ – MG3 یک هاچبک چینی ساخت شرکت ام جی است که برای مدت کوتاهی به بازار ایران عرضه شد ولی به دلیل عدم استقبال از این خودرو، عرضه آن خیلی زود پایان یافت. ام جی ۳ یک خودرو شهری با طراحی زیبا است که ویژگی‌های فنی خوبی دارد ولی در مدل صفر قیمت نسبتا بالایی داشت.

ام جی ۳ با طراحی نسبتا جذاب بدنه و کابین، توانست راه خود را به بازارهای جهانی باز کند از جمله بریتانیا که از سال ۲۰۱۴ به همراه ام جی ۶ در این کشور به تولید می‌رسند. ام جی ۳ از یک موتور ۱٫۵ لیتری بهره می‌برد که قادر است ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته خودکار به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

ام جی ۳ در حال حاضر تنها به صورت دست دوم در بازار قابل خریداری است اما رقبای مهمی را در مقابل خود دارد از جمله رنو ساندرو، پژو ۲۰۷ و برلیانس H330. بهتر است برای خرید خودرویی با قیمت به سمت خرید رنو ساندرو و پژو ۲۰۷ بروید.

نکات مثبت ام جی ۳

طراحی جذاب ، رنگ های متفاوت با سقف های سفارشی ، سیستم صوتی قدرتمند، سطح امکانات قابل قبول

نکات منفی ام جی ۳

گیربکس با تکنولوژی قدیمی ، کیفیت پایین مواد به کار رفته در داخل خودرو ، بازار ضعیف دست دوم ، القای حس ارزان بودن خودرو ، ایمنی پایین

امنیت ام جی ۳

ام جی ۳ موفق به کسب ۳ ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ شده است که در اینجا می توانید تست تصادف ام جی ۳ را مشاهده کنید.

نقد کارشناسی ام جی ۳

ام جی ۳ یک هاچبک چینی است که برای مدت کوتاهی توسط مدیا موتورز در بازار ایران عرضه شد. هدف از عرضه آن در بازار ایران رقابت با خودروهایی چون هیوندای i10، میتسوبیشی میراژ و کیا پیکانتو بود اما به دلیل قیمت نزدیک به آنها و کیفیت پایین‌تر و نیز آپشن‌های کمتر نتوانست فروش بالایی را تجربه کند. هرچند این کلاس از خودروها در ایران چندان محبوب نیستند و به همین دلیل تعداد زیادی از آنها را در خیابان‌ها مشاهده نمی‌کنیم. ام جی ۳ در بازارهای جهانی هم عرضه شد و در بریتانیا به همراه ام جی ۶ به تولید رسید.

ام جی ۳ طراحی زیبایی دارد و در مقایسه با رقبای کره‌ای و ژاپنی خود چیزی کم ندارد. ام جی در نمای جلو و جانبی طراحی هماهنگی ارائه می‌دهد ولی در نمای عقب، چراغ‌های کشیده و بلند طراحی متفاوتی دارند. اما در داخل کابین اوضاع به خوبی بیرون نیست و طراحی ساده‌ای به چشم می‌خورد. البته نمی‌توان گفت که این طراحی برای یک خودرو شهری کوچک نامناسب است ولی در مقایسه با رقبای کره‌ای و چینی عملکرد ضعیف‌تری دارد. به علاوه اینکه کیفیت قطعات به کار رفته در کابین چندان بالا نیست ولی اگر بخواهیم آن را با رقبای ایرانی و چینی مقایسه کنیم وضعیت چندان بدی هم ندارد.

ام جی ۳ لیست نسبتا کاملی از آپشن‌ها را ارائه می‌دهد که از جمله آنها می‌توانیم به ۶ عدد کیسه هوا، سیستم صوتی مجهز به رادیو استریو، سیستم‌های MP3 و CD player با ورودی USB ،AUXوiPod به همراه ۶ بلندگو، و سیستم‌های ترمز ABS، EBD، CBC و BAS اشاره کنیم. یکی از نقاط قوت این هاچبک به حجم ۲۸۵ لیتری فضای بار برمی‌گردد که با جمع کردن صندلی‌های عقب این حجم به ۹۳۸ لیتر هم می‌رسد.

ام جی۳ خودروی مناسبی برای مسیرهای شهری است که کیفیت سواری مطلوبی دارد اما در حال حاضر خدمات پس از فروش مناسبی برای آن عرضه نمی‌شود و بازار دست دوم مناسبی هم ندارد.

اگر قصد فروش ام جی ۳ را داشته باشید باید مدت زمانی طولانی برای فروش آن صبر کنید . ما به دلیل نداشتن بازار خرید وفروش مناسب این کوچولوی چینی خرید آن را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا