مشخصات خودروها

ساندرو استپ وی

مشخصات فنی رنو ساندرو استپ‌وی
خودرو
نام خودرو رنو ساندرو استپ وی
کشور سازنده فرانسه
سال طراحی2009
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1598 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 سرعته دستی یا 4 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100 11.5 ثانیه
حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت
وزن 1193 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4024 طول - 1753 عرض - 1584 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2588 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
میزان تولید CO2 158 گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت4 ستاره
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ترمز جلو دیسکی تهویه شونده و ترمز عقب کاسه ای - ABS
کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی کنترل سیستم صوتی روی فرمان - USB - قابلیت پخش CD - به همراه 4 بلندگو
دیگر تجهیزات رینگ 15 اینچی آلومینیومی - سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی - چراغ مه شکن جلو - آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن

تصاویر ساندرو استپ وی

ساندرو استپ وی

ساندرو استپ وی

بررسی رنو ساندرو استپ وی

رنو ساندرو یکی از موفق‌ترین تجربیات شرکت پارس خودرو در تولید و عرضه یک خودرو بود چراکه با استقبال بسیار خوب کاربران ایرانی روبه‌رو شد. اما پس از موفقیت رنو ساندرو هاچبک، پارس خودرو تصمیم به عرضه ساندرو استپ وی گرفت که یک نسخه بزرگتر و مرتفع‌تر به شمار می‌رود و شاید بتوان آن را یک کراس اوور کوچک شهری دانست.

رنو ساندرو استپ وی کاملا بر اساس ساندرو معموولی طراحی شده و تفاوت‌هایی را تجربه کرده از جمله بیشتر شدن ابعاد خودرو، اضافه شدن قطعات مشکی و کروم رنگ بر روی بدنه، اضافه شدن ریل سقفی. به علاوه اینکه حجم فضای بار و فضای در دسترس برای سرنشینان عقب بیشتر شده و استپ وی گزینه مناسبی برای یک خانواده به شمار می‌رود.

موتور به کار رفته در ساندرو استپ وی همان موتور ۱٫۶ لیتری موجود در ساندرو معمولی است که می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده دستی و یا اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال دهد.

کمتر رقیبی برای ساندرو استپ وی در بازار وجود دارد و شاید بتوان گفت دانگ فنگ H30 کراس در این کلاس، در کنار استپ وی قرار می‌گیرد هرچند نمی‌توان این دو خودرو را رقیب یکدیگر دانست.

اما اگر بخواهیم از نظر قیمتی استپ وی را با سایر خودروهای بازار مقایسه کنیم، باید برلیانس C3 کراس، ام جی ۳۶۰، چانگان CS35 و بسترن B30 را هم از رقبای آن بدانیم.
نکات مثبت رنو ساندرو استپ وی

نکات مثبت ساندرو استپ وی

ابعاد مناسب خودرو برای استفاده شهری- مصرف سوخت مناسب- کیفیت ساخت خوب- استهلاک پایین
نکات منفی رنو ساندرو استپ وی

نکات منفی ساندرو استپ وی

آپشن های خیلی کم- استفاده زیاد از پلاستیک سخت در کابین

امنیت رنو ساندرو استپ وی

رنو ساندرو استپ وی توسط موسسه یورو انکپ مورد آزمایش قرار گرفته که نمرات زیر را کسب کرده است:

حفاظت از سرنشینان بزرگ‌سال: ۳ ستاره

حفاظت از سرنشینان خردسال: ۴ ستاره

حفاظت از عابرین پیاده: ۱ ستاره

نقد کارشناسی رنو ساندرو استپ وی

رنو ساندرو استپ وی یک کراس اوور کوچک شهری است که به همراه ساندرو هاچبک توسط پارس خودرو به تولید می‌رسند. استپ وی در واقع یک نسخه مرتفع‌تر از ساندرو است که توسط مهندسین برزیلی کمپانی داچیا طراحی شده. رنو ساندرو استپ وی نخستین بار در سال ۲۰۰۸ و چند ماه پس از رونمایی از ساندرو، معرفی شد.

البته نسخه مخصوص بازار اروپا از استپ وی در سال ۲۰۰۹ و در نمایشگاه خودرو بارسلونا معرفی شد و از همان سال تحت نام برند داچیا در اروپا عرضه می‌شود. البته ساندرو در سال ۲۰۱۲ وارد دومین نسل خود شد که با تغییرات فراوانی در ظاهر و البته داخل کابین همراه شده و همزمان نسخه استپ وی آن هم معرفی شد.

رنو ساندرو استپ وی از نظر طراحی شباهت بسیار زیادی با ساندرو هاچبک دارد و شکل چراغ‌ها و حالت کلی خودرو بدون تغییر باقی مانده است. مهم‌ترین تغییری که در استپ وی رخ داده، بزرگتر شدن ابعاد خودرو است به شکلی که در مقایسه با ساندرو معمولی، ۴ میلی متر بلندتر، ۷ میلی متر عریض تر و ۵۰ میلی متر بلندتر شده است. به علاوه اینکه قطعات پلاستیکی مشکی رنگی بر روی بدنه اضافه شده که ضربه‌گیرهای گلگیر و بخش زیرین سپر جلو و عقب به همراه رکاب‌های جانبی از جمله آنها هستند. در نهایت هم بر روی سقف ساندرو استپ وی باربندی اضافه شده که شاید برای خانواده‌های پرجمعیت، گزینه خوبی محسوب می‌شود.

ساندرو استپ وی در طراحی کابین تفاوتی با ساندرو معمولی ندارد و همان طراحی ساده در کابین به چشم می‌خورد. ساندرو استپ وی آپشن‌های زیادی را هم در اختیار شما قرار نمی‌دهد که همین مورد یکی از نقاط ضعف آن است. البته رنو در نسل دوم ساندرو این موارد را مد نظر قرار داد و کابین را به شکل جذابی طراحی کرد. در نسل دوم ویژگی‌هایی چون یک نمایشگر در مرکز داشبورد، کلیدهای کنترلی، سانروف و شکل جدید ورودی‌های هوا دیده می‌شوند که البته به دلیل عدم تولید رنو ساندرو استپ وی در ایران، کاری به نسل دوم آن نداریم.

از مهم‌ترین آپشن‌های در نظر گرفته شده برای رنو ساندرو استپ وی می‌توانیم به ۲ کیسه هوا، سيستم تهويه مطبوع با كنترل دستی، سيستم ضد سرقت ایموبلایزر، كنترل سيستم صوتی زير فرمان، آينه های جانبی كروميك مجهز به گرمکن، سیستم صوتی با قابلیت استفاده از CD، بلوتوث و USB به همراه ۴ بلندگو اشاره کنیم.

رنو ساندرو استپ وی از همان موتور ۱٫۶ لیتری موجود در ساندرو بهره می‌برد که قادر است ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو انتقال دهد. ساندرو استپ وی سواری خوبی ارائه می‌دهد و در سفرهای طولانی مدت حس رضایت را برای شما فراهم خواهد کرد. به علاوه اینکه خودرو قابل اعتمادی است و کمتر شما را برای تعمیرات به تعمیرگاه می‌فرستد.

رقبای ساندرو استپ وی را باید دانگ فنگ H30 کراس، برلیانس C3 کراس، ام جی ۳۶۰، چانگان CS35 و بسترن B30 بدانیم که ساندرو استپ وی به دلیل کیفیت بالاتر، خدمات پس از فروش بهتر و بازار دست دوم قدرتمند بهترین گزینه به شمار می‌رود.

باتوجه به اعلام عدم تولید رنو ساندرو استپ وی در ایران، نسخه‌های صفر کیلومتر آن با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسد. اما همچنان باید آن را یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار کشورمان دانست که در مقایسه با تمامی رقبای حاضر در این بازه قیمتی، بالاترین ارزش خرید را دارد.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا