مشخصات خودروها

تویوتا اف جی کروزر

مشخصات فنی تویوتا FJ کروزر
خودرو
نام خودرو تویوتا FJ کروزر
کشور سازنده ژاپن
سال طراحی 2011
مشخصات فنی
موتور 6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور 3956 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت 260 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 387 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده اتوماتیک
شتاب 0 تا 100 7.6 ثانیه
حداکثر سرعت 177 کیلومتر در ساعت
وزن 1850 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4671 طول - 1905 عرض - 1830 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2690 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 13.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 11.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی-
حجم باک 72 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
میزان تولید CO2-
استاندارد امنیت5 ستاره
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری VSC – TCS – ABS – EBD – BAS
کیسه هوا کیسه هوا برای سرنشینان جلو – کیسه‌های هوای جانبی – پرده‌ای
سیستم صوتی سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 – 8 اسپیکر – رادیوی ماهواره‌ای – بلوتوث – ورودی iPod و USB
دیگر تجهیزات رینگ‌های 17 اینچی – قابلیت تنظیم صندلی راننده در 8 جهت – امکانات سفارشی: سیستم ورود بدون کلید – آینه‌های برقی – کروز کنترل – دوربین عقب – سیستم کمکی پارک – خروجی‌ ولتاژ AC 120 ولتی – سیستم صوتی JBL با 11 اسپیکر و چنجر 6 تایی – پوشش چرمی غربالک فرمان – انحراف‌سنج – قطب‌نما – فیلتر کیفیت هوای داخل کابین

تصاویر تویوتا اف جی کروزر

تویوتا اف جی کروزر FJ CRUISER 4

بررسی تویوتا اف جی کروزر

تویوتا اف جی کروزر یک شاسی بلند ژاپنی است که در سال ۲۰۰۵ در نمایشگاه بین‌المللی خودرو آمریکا رونمایی شد. تویوتا FJ کروزر از سال ۲۰۰۶ وارد بازارهای جهانی شد و تولید آن تا سال ۲۰۱۶ ادامه پیدا کرد. البته از آنجا که اف جی کروزر علاقه مندان بسیاری داشت، تویوتا یک نسخه نهایی یا Final Edition هم از آن معرفی کرد و نهایتا تولید آن را در ژانویه ۲۰۱۸ خاتمه داد.

تویوتا اف جی کروزر از سال ۲۰۱۱ با نمایندگی ایرتویا وارد بازار ایران شد و به سرعت به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد و موفق شد فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کند. در واقع باید بگوییم مشتریان تویوتا FJ کروزر، آن دسته از مشتریان جوانی هستند که علاوه بر قابلیت‌های آفرود، توانایی جذب نگاه‌ها را هم داشته باشد و از این حیث، مشکلی هم برای پرداخت چند صد میلیون تومان پول ندارند.

تویوتا اف جی کروزر از نظر ساختاری، شباهت‌های بسیاری با تویوتا پرادو دارد. موتور به کار رفته در آن، ۴٫۰ لیتر حجم و ۶ سیلندر دارد و قادر است ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک به به هر چهار چرخ (۴WD) منتقل می‌شود. اف جی کروزر با وزن تقریبی ۱۹۰۰ کیلوگرم از شتاب و چابکی خوبی برخوردار است هرچند این مورد ربط چندانی به ماهیت آفرود آن ندارد.

بسیاری از مردم، تویوتا اف جی کروزر را هامر کوچک می‌خوانند. هرچند مقایسه این خودرو به دلیل تفاوت‌هایی که دارند چندان درست نیست اما مختصری درباره آنها توضیح می‌دهیم.

تویوتا اف جی کروزر به دلیل رانندگی خشک و سیستم تعلیق سفتی که دارد، خودرو چندان مناسبی برای مسیرهای شهری نیست و صندلی‌های چندان راحتی را هم در اختیار سرنشینان عقب قرار نمی‌دهد. هامر H2 یک خودرو غول آسا با وزنی نزدیک به ۳ تُن است که علاوه بر آفرود، در مسیرهای شهری هم خودرو نسبتا راحتی محسوب می‌شود. اما نیازی به گفتن نیست که این دو خودرو در آفرود بی‌نظیرند و کمتری مسیری را می‌توان یافت که از پس آن برنیایند. البته هامر H2 در بازار ایران موجود نیست و این مقایسه صرفا در جهت اطلاعات عمومی انجام شد.

بسیاری از خریداران تویوتا اف جی کروزر، عاشقان آفرود هستند بنابراین کلاس‌بندی خودروها اهمیت زیادی برایشان ندارد و بیشتر به دنبال یک آفرودر تمام عیار می‌گردند. از این جهت می‌توان تویوتا لندکروزر، تویوتا پرادو و تویوتا فورچونر را رقبای اف جی کروز دانست.

نکات مثبت تویوتا اف جی کروزر

توانایی آفرود بسیار بالا – کیفیت بالای ساخت -هندلینگ عالی -ترمزهای مطمئن

نکات منفی تویوتا اف جی کروزر

کمبود امکانات رفاهی ، مصرف بالای بنزین ،دید کم جلووعقب و اطراف به دلیل ضخامت زیاد ستون ها ، سیستم تعلیق پرتکان در شهر

امنیت تویوتا اف جی کروزر

هامر ژاپنی که برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ رونمایی شد و از سال ۲۰۰۶ در هینوموتورز ژاپن تولید گردد. این جنگجوی بیابان از موسسه NHTSA 5 ستاره ایمنی دریافت کرده است

نقد کارشناسی تویوتا اف جی کروزر

این غول بی شاخ و دم سلطان بلامنازع خارج جاده می باشد.نکته اینجاست که با مصرف سوخت بالا و طراحی خاص FJ این خودرو مناسب استفاده به عنوان خودروی شهری نمی باشد و آن را برای کسانی که عاشق سفرهای خارج از شهر هستند توصیه می کنیم.

اگر اهل طبیعت ، سفر ، آفرود و دیگر تفریح های این چنین هستید قطعا با تویوتا اف جی کروز آشنایی دارید. تویوتا اف جی کروز تنها در یک نسل تولید شد و شاهد حضور این ماشین در بازار حد فاصل سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ بودیم . تویوتا اف جی کروز طراحی حجیم و قدرتمندی دارد که به شما اعتماد به نفس بالایی میدهد این طراحی خوب ماشین به لطف آقای جین ون کیم میسر شده است.

تویوتا اف جی کروز در میان ماشین های SUV رایج در بازار از طراحی متفاوتی بهره میبرد و شخصیت جذاب و تنومند خاص خودش را به نمایش می گذارد . در طراحی کابین تویوتا همیشه در داخل ماشین هایش کاربردی بودن را بر همه چیز مقدم دانسته و اف جی کروز هم به همین صورت است و در داخل ماشین شما احساس راحتی خوبی می کنید . تویوتا اف جی کروز در ساخت ادوات و تجهیزات متریال خوب و با دوام بالایی به کار برده است و مانند همیشه کوچکترین ایرادی در کیفیت ساخت و مونتاژ این ماشین وجود ندارد.

تویوتا اف جی کروز با توجه به قیمت ، کلاس و کاربردش در بازار های جهانی از این نظر که ماشین ساده و کم آپشنی است مورد قبول می باشد اما در ایران چون قیمت نسبتا بالایی برایش تعیین شده بود این مساله کمبود آپشن بیشتر به چشم می امد و چندان برای خریداران مورد دلچسبی نبود . تویوتا اف جی کروز به لطف موتور شش سیلندر چابک ، پراشتها و قدرتمند که با گیربکس خوبی کوپل شده است و سیستم انتقال قدرت توانمند در همه شرایط و مسیر ها شما را با خیال راحت به ادامه مسیر دعوت می کند.

بیش از هر چیزی که برای تویوتا اف جی کروز تا به حال تعریف کردیم قابلیت های آفرود این ماشین است که زبان زد مردم است و شهرت بسیار خوبی برای تویوتا اف جی کروز به وجود آورده است و در میان ماشین های SUV یکی از برترین آفرودر ها تویوتا اف جی کروز می باشد.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا