تست، مقایسه و بررسی خودرو

نقد و بررسی پورشه ۹۱۱ کاررا مدل ۲۰۲۰ + جدول مشخصات

پورشه 911 کاررا

مدل جدید ۹۱۱ همانند مدل‌های قبلی است با این تفاوت که این بار کمی بهتر شده!

مدل جدید ۹۹۲ که به عنوان نسل هشتم پورشه ۹۱۱ شناخته می شود، بهبود‌هایی را در هندلیگ خود داشته است و عملکرد آن در هوای سرد مانند نسل قبلی آن یعنی مدل ۹۹۱ (نسل هفتم پورشه ۹۱۱)، مختل و دچار نقص نخواهد شد. از این رو به طور خلاصه می‌توان گفت که شرایط آب و هوایی در کیفیت سواری این خودرو تاثیر گذار نیست. در ادامه با بررسی پورشه ۹۱۱ کاررا همراه ما باشید.

مهندسان این شرکت تلاش بسیاری کرده‌اند تا حالت جاده‌ی مرطوب را برای این خودرو طراحی نمایند. این حالت توسط سنسور های قرار گرفته بر روی خودرو رطوبت موجود بر روی تایرهای آن را تشخیص می‌دهد و در مواقع لزوم الگوریتم‌های ایمنی خود را برای رانندگی مطمئن‌تر پیاده سازی می‌نماید.

کیفیت هندلینگ خودرو نیز بسیار عالی است و تجربه‌ی رانندگی خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد و در تمامی شرایط واکنش های مناسبی را از خود نشان می‌دهد. حتی در حالت های کم‌فرمانی و بیش‌فرمانی نیز این خودرو کاملا قابل پیش بینی عمل می‌کند.

اهمیتی ندارد که چقدر هندلینگ و تجربه ی رانندگی با پورشه کاررا عالی است، پورشه ۹۱۱ کاررا آنچنان هم بدون نقص نیست. این خودرو حداقل یک نقطه ضعف بزرگ دارد، آن هم درست مقابل چشمان شما است. پورشه یک صفحه‌ی ۷ اینچی را برای نمایشگر پشت فرمان این خودرو در نظر گرفته است. این صفحه به ۵ گیج آنالوگ تقسیم شده است که دو عدد از آنها به وسیله‌ی فرمان خودرو مسدود شده‌اند و مقدار آنها به وضوح مشخص نیست.

در سمت چپ نمایشگر پورشه ۹۱۱ کاررا اطلاعاتی عادی مانند زمان و دمای بیرون خودرو به نمایش درمی‌آیند، این در حالی است که در سمت راست آن گیج های دمای موتور و سوخت قرار گرفته اند. جدا از میزان ضرورت نمایش این اطلاعات، چگونگی تایید این طرح برای نمایشگر پشت فرمان و ورود آن به مرحله‌ی تولید بحث برانگیز است. همچنین در طراحی کنسول مرکزی این خودرو نیز فضای زیادی به هدر رفته است.

البته باید این نکته را در نظر داشت که این خودرو به عنوان نسخه‌ی پایه‌ی مدل ۹۱۱ که دارای قابلیت های اجرایی است، محسوب می‌شود. تصور کنید اگر حروف GT بر روی آن قرار گیرد چه اتفاقی خواهد افتاد.

پورشه Carrera 911 S/4S 2020
عنوانمشخصه
قیمت پایه (دلار)114,550 تا 121,850
پلتفرم خودروموتور عقب، دیفرانسیل عقب/ تمام چرخ متحرک، کوپه 2 در، 2+2 سرنشین
موتور3 لیتری توربو دوقلو/ 6 سیلندر/ 443 اسب بخار نیرو/ 529 نیوتن متر گشتاور
سیستم انتقال قدرت8 سرعته‌ی دوکلاچه اتوماتیک
وزن خودرو بدون سرنشین (کیلوگرم)1542 تا 1587
فاصله محوری2.42 متر
طول/ عرض/ ارتفاع (متر)4.5/ 1.85/ 1.3 متر
0 تا 100 (ثانیه)3.2 تا 3.5
مصرف تخمینی سوخت (لیتر)10 در شهر/ 7.8 در بزرگراه/ 9 بصورت ترکیبی
زمان عرضه و فروش در آمریکاتابستان 2019

منبع: motortrend

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا