فولکس واگن 2019 Jetta GLI
تست، مقایسه و بررسی خودرو

تجربه‌ی اولین رانندگی با فولکس واگن ۲۰۱۹ Jetta GLI + مشخصات

سرانجام مدل جدید فولکس واگن Jetta GLI 2019 به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند خود را از Golf GTI متمایز نماید

فولکس واگن Jetta GLI مدت زمان زیادی را زیر سایه‌ی مدل افسانه‌ای Golf GTI گذرانده است. از زمان تولید، مدل GLI به موتور و سیستم انتقال قدرت Golf GTI مجهز شده است، همچنین طراحی این خودرو الهام گرفته از مدل GTI است و فرمان و صندلی‌های آنها نیز مشابه یکدیگر طراحی شده‌اند. جدا از طراحی ۳ جعبه‌ای GLI، می توان گفت که تاکنون بهترین مدل Jetta چیزی بیش از یک Golf GTI صندوق‌دار نبوده است.

 

مبلغ در نظر گرفته شده برای این خودرو، مخصوصا اگر مدل پایه آن را در نظر گیریم، بسیار جذاب است. قیمت فولکس واگن Jetta GLI 2019 از ۲۵,۹۹۵ دلار آغاز می‌شود که قابلیت هایی نظیر ۲۲۸ اسب بخار نیرو، موتور توربوشارژ ۲ لیتری ۴ سیلندر، گیربکس ۶‌ سرعته دستی، سیستم دیفرانسیل لغزش محدود LSD، سیستم تعلیق چند اتصاله در محور عقب و ترمز های مدل Golf R را دارا است. Golf GTI نیز به تمامی این امکانات مجهز شده است اما قیمت اولیه آن از ۲۷,۵۹۵ دلار آغاز می‌شود، البته اگر به دنبال یک گیربکس هفت سرعته‌ی اتوماتیک هستید قیمت تمام شده به مبلغ ۱,۱۰۰ دلار در مدل GTI و ۸۰۰ دلار در مدل GLI افزایش خواهد یافت. اگر قیمت گذاری خودرو‌ها را کنار بگذاریم، تجربه‌‌ی رانندگی با هر دو خودرو تقریبا یکسان است.

عملکرد موتور توربوشارژ خودرو بسیار مناسب است و تمامی ۳۵۰ نیوتن‌ متر گشتاور تولیدی در دور موتور ۱۷۰۰ rpm در اختیار راننده قرار می‌گیرد. در کنار موتور ۲ لیتری، به انتخاب راننده گیربکس های ۶ سرعته دستی و یا ۷ سرعته اتوماتیک از خانواده گیربکس های دوکلاچه DSG فولکس واگن حضور دارند. قرار گرفتن سیستم دیفرانسیل لغزش محدود VAQ فولکس واگن بر روی مدل GLI نیز به مهار کردن چرخش و لغزش چرخ ها در هنگام تخت گاز رفتن کمک می‌نماید.

همچنین تمامی مدل‌های فولکس واگن Jetta GLI 2019 به همراه حالت های Normal، Sport، Eco و Custom که امکان تنظیم اگزوز، نورپردازی داخل کابین و فرمان دهی خودرو عرضه می‌شوند.
سیستم تعلیق مناسب جاده‌های پر پیچ و خم نیز در نسخه‌های رده‌ی میانی مدل GLI قرار گرفته است. امیدواریم فولکس واگن به زودی سیستم DCC را که موجب تقویت عملکرد کمک فنر های خودرو می‌شود در تمامی نسخه های GLI ارائه دهد. خودرو‌هایی که به سیستم DCC مجهز اند در شرایط و مسیر های ناهموار عملکرد بهتری دارند.

امکاناتی که بصورت استاندارد بر روی مدل پایهJetta عرضه می شوند نیز بسیار کاربردی هستند. قیمت مدل میان پایه‌ Jetta که به مناسبت سالگرد ۳۵ سالگی فولکس واگن تولید می شود از ۲۶,۹۹۵ دلار (۲۷,۷۹۵ دلار برای گیربکس اتوماتیک) شروع خواهد شد. نسخه ی لوکس GLI که بیشترین امکانات را داراست از ۲۹,۱۹۵ دلار قیمت گذاری شده است، که البته اگر به دنبال کاکپیت دیجیتال فولکس واگن (نمایشگر ۱۰٫۳ اینچی پشت فرمان) هستید این نسخه را باید انتخاب نمایید.

همچنین آپشن‌های دیگری مانند سیستم تهویه و سیستم صوتی Beats، سان روف پانارومیک، گرم کننده و سرد کننده صندلی‌های جلو و سیستم تشخیص نقطه کور در این خودرو حضور دارند که نمی‌توانید نظیر آنها را در مدل GTI بیابید.

فولکس واگن Jetta GLI 2019
عنوانمشخصه
موتورتوربوشارژ 2 لیتری 4 سیلندر
توان خروجی228 اسب بخار نیرو / 350 نیوتن متر گشتاور
سیستم انتقال قدرت6 سرعته دستی
نوع دیفرانسیلدیفرانسیل جلو
0 تا 1006.3 ثانیه
مصرف سوخت در شهر/ بزرگراه/ ترکیبی9.4 لیتر /7.3 لیتر /8.4 لیتر
وزن1459 کیلوگرم
ظرفیت صندوق عقب399 لیتر
تعداد سرنشینان5 نفر
قیمت پایه26,995 دلار

منبع: motor1

 

تجربه‌ی اولین رانندگی با فولکس واگن ۲۰۱۹ Jetta GLI + مشخصات
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا