تست، مقایسه و بررسی خودرو

نقد و بررسی پورشه پانامرا GTS مدل ۲۰۱۹ : یک عضو حیاتی در خانواده ی پانامرا

نقد و بررسی پورشه پانامرا GTS مدل 2019 : یک عضو حیاتی در خانواده ی پانامرا 2019 porsche panamera gts sedan1

پانامرا GTS عضو میانی خانواده در بین مدل های ۴S و Turbo محسوب می شود.

راننده برای پشت سر گذاشتن اولین پیچ از پیست مسابقه ی بین المللی بحرین نیاز به واکنشی دیرتر از معمول دارد، اما با این سرعتی که خودرو های ما در آن قرار دارند نمیدانم چطور قرار است این امر محقق شود! با کاریرا همراه باشید

در حالی که با یک پانامرا GTS مدل ۲۰۱۹ به دنبال پورشه ۹۱۱ توربو ای که در روبروی من قرار داشت حرکت می کردم و به پیچ نزدیک می شدم زمانی که به نظر می رسید ۹۱۱ از پیچ تند خارج شده است من حرکت خود را شروع کرده و فرمان را به سمت راست چرخاندم. بر خلاف فاصله ی محوری ۲٫۹ متری پانامرا، فرمان دهی خودرو عالی است. و محور عقب آن مانند یک پورشه ۹۱۱ عمل می کند.

مانند نسل اول خودروهای پورشه، مدل های ۲۰۱۹ پورشه پانامرا GTS و پانامرا GTS Sport Turismo برای پر کردن فضای خالی بین مدل های پانامرا ۴S و پانامرا turbo تولید شده است، همچنین در بین این ۳ مدل تفاوت های چشمگیری وجود دارد که در ادامه بیان می شود. پانامرا ۴S از موتور قدرتمند ۲٫۹ لیتری ۶ سیلندری توربوشارژ دوقلو شرکت Audi بهره می برد که توانایی تولید ۴۴۰ اسب بخار نیرو را دارد. مدل های GTS و GTS Sport Turismo از موتور توربوشارژ دو قلو ۴ لیتری ۸ سیلندری استفاده می کنند.

این موتور ها با تولید ۴۵۳ اسب بخار نیرو و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور نتیجه ی مناسبی را ارائه می دهند و ۱۳ اسب بخار و ۹۹ نیوتن متر گشتاور توانی خروجی بیشتری نسبت به مدل ۴S دارند. اما با این وجود، توان خروجی آنها تفاوت بسیاری با ۵۵۰ اسب بخار نیروی تولیدی توسط مدل Turbo پانامرا دارد. تمامی مدل های پانامرا به سیستم انتقال قدرت ۸ سرعته ی دو کلاچه پورشه و شیفتر پشت فرمان برای تعویض دنده مجهز شده اند. با این اوصاف، افزایش قدرت تنها یکی از مزیت ها در بین ویژگی های بی شمار سدان های GTS و GTS Sport Turismo است که می تواند خریداران را به سمت این مدل ها جذب کند.

یکی از قسمت هایی که بصورت استاندارد همراه با موتور ۸ سیلندر واقعی عرضه می شود سیستم اگزور اسپورت است که تاثیر بسزایی در تجربه ی رانندگی دارد. همچنین این خودرو به سیستم تعلیق بادی به همراه یک شاسی اسپورت که ۱۰ میلیمتر ارتفاع آن برای افزایش چابکی خودرو کاهش یافته و دیسک های بزگ ترمز که در مواقع نیاز میتوانند سریعا سرعت خودرو را کاهش دهند مجهز شده است. همچنین رینگ های ۲۰ اینچی پورشه که پس زمینه ای مشکی رنگ دارند بر روی این خودرو قرار گرفته است.

بسته ی اسپورت Chrono بصورت استاندارد عرضه می شود و قابلیت استارت و حرکت سریع را برای خودرو به ارمغان می آورد. همچنین بر روی فرمان دکمه ی تماس و یک دکمه برای حالت اسپورت که بیشترین قدرت ممکن را به مدت ۲۰ ثانیه در اختیار خودرو قرار می دهد قرار گرفته است.. تمامی اینها به مدل های GTS این امکان را میدهند که در ۳٫۹ ثانیه به سرعت ۰ تا ۱۰۰ برسد. طراحی داخلی خودرو نیز بر اساس طراحی اسپورت پورشه، از تریم Alcantara و رنگ مشکی تشکیل شده است. همچنین سدان های GTS مدل ۲۰۱۹ و GTS Sport Turismo به یک صفحه نمایش هد آپ (HUD) با رنگ جدید مجهز شده اند که یک قابلیت جدید در سری پانامرا محسوب می شود. این قابلیت امکان خوانا بودن فونت و اطلاعات صفحه نمایش را در زیر نور آفتاب شدید فراهم می کند.

بیشترین زمان برای تست مدل Sport صرف شد. چون این مدل در پیست های مسابقه عملکرد بهتری دارد. در مسیر تست سیستم اطلاعات و سرگرمی پانامرا عملکرد خوبی داشت. هر شخص می تواند بصورت دلخواه این سیستم را تنظیم نماید و اطلاعاتی را که بیشترین کاربرد را برای او دارد در Home Screen مشاهده نماید. مانند کانال های رادیو، تنظیمات نویگیشن و یا تنظیم حالت اسپورت اگزوز خودرو.

در پیست مسابقه بیشترین تست ها مربوط به هندلینگ سدان GTS و مدل GTS Sport Turismo بود. با اینکه اختلاف وزن بین این دو مدل بسیار کم است اما با این حال مهندسین پورشه تمام تلاش خود را برای از بین بردن تاثیر این موضوع بر تجربه ی رانندگی کرده اند. و این به این معنا است که انتخاب بین این دو مدل به اولویت های شما در رابطه با استایل این دو خودرو بر می گردد.

اولین دور از تست در پیست بین المللی بحرین، در ۶ دور صورت گرفت که پورشه سواران آن را به اصطلاح “ the palm circuit” می نامند و به این طریق است که در بیرونی ترین حاشیه و لاین پیست انجام می شود. بخشی از این تست برای آشنایی با شرایط ماشین با سرعت بالا در یک پیست خارجی بود. اینطور به نظر می رسد که خودرو همیشه در یک دنده بالاتر قرار دارد و یا اینکه تعویض دنده از زمان ایده آل کمی دیر تر صورت می گیرد. سیستم مدیریت موتور پورشه در حالت عادی عملکرد خوبی دارد، مگر اینکه شما راننده ای حرفه ای مانند لوئیس همیلتون یا مکس ورستاپن باشید.

برای تست خودرو در شب، تنها آن را در حالت Sport Plus قرار دادیم و در پیست فرمول ۱ که پیچ های بیشتری نسبت به دیگر پیست ها دارد این خودرو را مورد بررسی قرار دادیم. در پیچ های دشوار به لطف عملکرد عالی محور عقب، خودرو کاملا با فرمان دهی راننده هماهنگ عمل می کند و راننده بیشترین تسلط را بر ماشین دارد.

پورشه پانامرا GTS و GTS Sport Turismo بر اساس قابلیت های مدل ۴S تولید شده اند و امکانات مشابهی را ارائه می دهند. همچنین در کنار این امکانات آپشن های جانبی دیگری نیز وجود دارد که چشم پوشی از این مدل ها را در میان خانواده ی پانامرا دشوار می سازد. مانند بقیه ی مدل های GTS از دیگر محصولات پورشه، پانامرا GTS یک مدل میانی در بین محصولات در حال توسعه ی پورشه محسوب می شود.

پورشه پانامرا GTS 129.350 دلار قیمت گذاری شده است که این مبلغ شامل هزینه ی ۱۰٫۵۰ دلاری تحویل خودرو نیز می باشد. همچنین قیمت پایه مدل Sport Turismo 6,200 دلار از مدل GTS معمولی بیشتر است.

مشخصات پورشه پانامرا GTS مدل 2019
2019 Porsche Panamera GTS Sedan
موتور4 لیتری با دو توربو شارژ با 8 سیلندر
توان خروجی453 اسب بخار/ 620 نیوتن متر گشتاور
گیریکس8 سرعته دو کلاچه اتوماتیک
نوع دیفرانسیلتمام چرخ متحرک
0 تا 1003.9 ثانیه
نهایت سرعت291 کیلومتر بر ساعت
وزن خودرو1995 کیلوگرم
مصرف سوختاعلام نشده
تعداد سرنشین4 نفر
ظرفیت صندوق عقب498 لیتر
قیمت پایه128,300 دلار

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا