تست، مقایسه و بررسی خودرو

نقد و بررسی نیسان آلتیما ALTIMA مدل ۲۰۱۹

نیسان آلتیما ۲۰۱۹

نیسان آلتیما ۲۰۱۹: رقیبی دیگر برای تویوتا کمری و هوندا آکورد

به گزارش کاریرا در حالی که هوندا آکورد و تویوتا کمری بر سر فروش بیشتر در حال رقابت هستند نیسان آلتیما Altima با آپشنی که هیچ کدام از رقبایش آن را ارائه نمی دهند به میدان آمده است، و آن قابلیت چهار چرخ متحرک ۴WD است. البته این آپشن متمایز کننده تنها تغییری نیست که بر روی مدل Altima 2019 صورت گرفته است، دیگر امکانات اضافه شده به این خودرو شامل موتور توربو شارژ ۴ سیلندری است که جایگزین موتور V شکل ۶ سیلندری شده است.

از طرفی دیگر سبک عالی طراحی داخلی این خودرو نیز باعث حسادت مالکین مدل قبل خواهد شد! به عبارتی دیگر می توان گفت که مدل باز طراحی شده ی Altima برای به چالش کشیدن سدان های میان رده به بازار آمده است.

نیسان آلتیما ۲۰۱۹

مشخصات فنی قلب تپنده ی نیسان Altima بیشتر به تویوتا کمری شباهت دارد تا هوندا آکورد. این مدل دارای یک موتور خطی ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندری است و توانایی تولید ۱۸۸ اسب بخار نیرو را دارد. جعبه دنده ی CVT این خودرو نیز به غیر از زمانی که سیستم انتقال قدرت آن مانند گیربکس های اتوماتیک معمولی عمل میکند، واکنش های نرم و مناسبی دارد.

همچنین در قسمت انتهایی دنده ی مدل های مجهز به موتور ۲٫۵ و ۲ لیتری، یک حالت اسپورت در نظر گرفته شده است که با انتخاب آن کارایی و بازده گیربکس CVT افزایش خواهد یافت.

آپشن های نیسان آلتیما ۲۰۱۹

نیسان آلتیما ۲۰۱۹

بر خلاف خودروی فول آپشنی که احتمالا نیسان در آگهی های بازرگانی به نمایش می گذارد، مدل های کم آپشن تر Altima 2019 دارای رقابتی ترین امکانات هستند. زمانی که شما قصد خرید خودرویی گران قیمت را دارید حتی ۱۰۰۰ دلار بیشتر، مانند ۱۰۰ هزار دلار به نظر می رسد.

که البته این مورد در رابطه با مدل Altima S 2.5 لیتری اگر حاضر به صرف نظر کردن از چراغ های جلوی LED و رینگ های ۱۷ اینچی آلیاژی هستید، صدق نمیکند ( این دو آپشن بصورت استاندارد بر روی هوندا آکورد ارائه می شود). نیسانS Altima 2.5 لیتری از جمله مدل هایی است که با تنها ۲۴٫۶۴۵ دلار امکانات فوق العاده ای را ارائه میدهد.

امکانات این سدان که قیمتی کمتر از ۲۵۰۰۰ دلار دارد شامل: تنظیم برقی صندلی راننده، صفحه نمایشی ۷ اینچی در قسمت سرعت سنج پشت فرمان، ترمز اضطراری خودکار، ۴ درگاه اتصال فلش مموری (یو اس بی های نوع A و C)، کیفیت بالای صندلی های جلو، استارت خودرو از راه دور بوسیله مجاورت کلید مخصوص آن و یک صفحه نمایش ۸ اینچی به همراه Apple CarPlay و AndroidAuto است. مدل های پایه ی هوندا آکورد ۲۰۱۸ و کمری ۲۰۱۹ شامل آپشن اتصال تلفن های هوشمند نمی شوند.

همچنین تنظیم برقی صندلی راننده در کمری در دسترس نیست و ۴ درگاه اتصال فلش مموری در هیچکدام از این دو مدل ارائه نمی شود. اگر از نظر شما مدل ۲۰۱۹ Altima امکانات کمی دارد میتوانید قسمت آپشن های جانبی را چک کنید و رینگ های آلیاژی ۱۷ اینچی را در قبال رینگ های فلزی ۱۶ اینچی استاندارد انتخاب نمایید و یا در نهایت می توانید مدلی دیگر از نیسان Altima را انتخاب کنید. مدل های گران قیمت نیز تماما به همراه رینگ آلیاژی و چراغ های جلوی LED عرضه می شوند.

به عنوان یک خودروی سواری، در بیشتر مدل های دیفرانسیل جلو مصرف سوخت در شهر ۸٫۵ و در بزرگراه ۶ لیتر محاسبه شده است. Altima 2019 خودروای با قیمت مناسب است که مصرف سوختی به صرفه دارد، اما اگر انتظاری بیش از حد از آن داشته باشید ممکن است کمی مایوس شوید

رانندگی با نیسان آلتیما ۲۰۱۹

نیسان آلتیما ۲۰۱۹

۳ خودرو مورد بررسی و تست قرار گرفتند که فرمان ۲ تا از آنها دقیق عمل نمیکرد. با این وجود مدل SR این خودرو عملکرد بهتری داشت که البته با توجه به ظاهر و عملکرد اسپورت آن و بازنگری صورت گرفته در فرمان دهی و سیستم تعلیق خودرو این برتری منطقی است. حداقل رانندگی با مدل مجهز به رینگ های ۱۷ اینچی که تایر هایی مخصوص تمامی فصول دارد ایمن به نظر می رسد با این حال ما نمی توانیم درباره ی مدل های فول آپشن که دارای رینگ های ۱۹ اینچی و مخصوص تمام فصول هستند همین نتیجه گیری را کنیم.

حتی اگر شما مدل فول آپشن پلاتینیوم را در اختیار نداشته باشید، از ارتقای صورت گرفته در طراحی داخلی Altimas بهره مند خواهید شد. صفحه نمایش ۸ اینچی در مرکز داشبورد قرار گرفته است و علاوه بر دکمه های تنظیم موجود بر آن، دارای دو دکمه بزرگ برای تنظیم دمای کابین خودرو است که بسیار کاربردی است. صندلی های عقب خودرو نیز جادار است و زبان طراحی جدید Altima این اجازه را به راننده می دهد که دید مناسبی در هر دو طرف و همچنین از پشت داشته باشد. Altima 2019 دارای ۴۳۶ لیتر فضای صندوق است که این مقدار کمی بیشتر از ۴۲۷ لیتر فضای صندوق کمری و کمتر از ۴۷۲ لیتر فضای صندوق هوندا آکورد در نظر گرفته می شود.

مانند تویوتا کمری، هیوندا سوناتا و کیا اپتیما مدل ۲۰۱۹ نیسان Altima نیز به همراه امکانات کامل ایمنی عرضه می شود. همچنین ترمز اضطراری بر روی تمام مدل های Altima بصورت استاندارد قرار گرفته است. بسته کامل تکنولوژی های ایمنی نیز بروی مدل میان رده ی SV Altima عرضه می شود. امکانات تحسین برانگیزی نظیر تشخیص نقطه کور، ترمز اضطراری به همراه تشخیص عابر پیاده، ترمز گیری اتوماتیک عقب ( این ویژگی در مواقع حرکت بصورت دنده عقب در بین دو SUV بزرگ کاربرد دارد)، و سیستم اتوپایلوت پیشرفته که کروز کنترل تطبیق پذیر را با قابلیتی که خودرو را در مرکز خط کشی های مسیر نگه میدارد ترکیب میکند بر روی این خودرو قرار گرفته اند.

در مواقعی هم که این آپشن فعال نباشد سیستم هشدار تفکیک خطوط مسیر فعال است، البته ما پیشنهاد میکنیم که سیستم مزاحم هشدار لرزشی فرمان را غیر فعال نمایید و به همان هشدار کلامی بسنده کنید. یکی دیگر از امکانات ایمنی قابل توجه این خودرو سیستم مربوط به اعلام میزان باد تایر و اعلام کافی بودن میزان باد تزریقی به آنها است که به کمک یکدیگر میتوانند زحمت چک کردن باد تایر ها بصورت مداوم را کاهش دهند.

مشخصات فنی و مصرف سوخت نیسان آلتیما ۲۰۱۹

نیسان آلتیما ۲۰۱۹

نیسان نیز مانند خودرو های Subaru Legacy و Ford Fusion، سدان های میان رده را همراه با قابلیت تمام چرخ متحرک و کمتر از ۳۰٫۰۰۰ دلار عرضه میکند. خودروی فورد شاید بهترین طراحی ظاهری را در میان این سه خودرو داشته باشد اما قابلیت تمام چرخ متحرک آن بر روی مدل های مقرون به صرفه تر که موتوری ۲ لیتری دارند و مصرف سوخت آنها در شهر برابر با ۱۱٫۷ لیتر است ارائه می شود.

آپشن تمام چرخ متحرک نیسان با قیمت ۱٫۳۵۰ دلار بر روی تمام مدل های ۲٫۵ لیتری آن عرضه میشود و به غیر از اینکه باعث می شود مدل Altima کمی کند تر به نظر رسد در رانندگی معمولی نیز خیلی به چشم نمی آید. با این وجود در زمانی که شرایط کمی دشوار تر شود این سیستم میتواند ۵۰ درصد از گشتاور را به محور چرخ های عقب خودرو اختصاص دهد. در حالت تمام چرخ متحرک مصرف سوخت از ۸٫۷ لیتر در شهر و ۶ لیتر در بزرگراه حالت دیفرانسیل جلو به ۹٫۵ لیتر در شهر و ۶٫۷ لیتر در بزرگراه تبدیل می شود.

برای مقایسه، مصرف سوخت Subaru Legacy 4 سیلندری ۹٫۵ و ۷ لیتر در شهر و جاده است که برابر با مصرف سوخت مدل های ۲ لیتری Altima 2019 است.

با توجه به مدل جدید ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ که توانایی تولید ۲۴۸ اسب بخار و ۳۷۹ نیوتن متر نیرو را با سوخت مناسب دارد، مدل Altima 6 سیلندر به تاریخ می پیوندد. اما در حالی که Altima 2 لیتری به سادگی از کمری ۶ سیلندری و آکورد ۲ لیتری در مصرف سوخت بهتر عمل میکند، بدون فعال بودن حالت اسپورت همیشه نمیتواند به اعمال ناگهانی پدال گاز پاسخ دهد.

در غیر این صورت شما تفاوت ۶۰ اسب بخاری که این خودرو با مدل پایه دارد را حس می کردید. استفاده ی موتور VC توربو برای مدل دیفرانسیل جلو SR 2.5 لیتری ۴٫۰۵۰ دلار بیشتر هزینه دارد، و همچنین حق بیمه آن در مدل پلاتینیوم نسبت به مدل ۲٫۵ لیتری ۴۰۰۰ دلار بیشتر است. مدل SR 2 لیتری تنها ۱۰۰۰ دلار ارزان تر از هوندا آکورد ۲ لیتری اسپورت مدل ۲۰۱۸ است.

برای بعضی از خریداران پرداخت ۳۵٫۶۷۵ دلار برای یک سدان میان رده عمل مضحکی به نظر خواهد رسید، اما با وجود طراحی داخلی عالی Altimas این مبلغ مناسب است. مدل پلاتینیوم Altima 2019 با موتور VC توربو دارای دوربین در اطراف خودرو، نورپردازی داخل کابین و حافظه ی صندلی راننده است. مدل دیگر نیسان با موتور قوی تر و یا مدلی که همراه با رینگ های ۱۹ اینچی عرضه می شوند سعی کرده اند تا قیمتی مناسب تر داشته باشند و با اینکه به امکانات بسیاری مجهز اند با قیمت ۳۰٫۷۳۵ دلار با صندلی های چرمی و تریم چوبی عرضه میشوند. با این وجود تا زمانی که نیسان صفحه نمایش شیشه ای هد آپ (HUD) و یا گرمکن صندلی جلو را به مدل پلاتینیوم اضافه نکند انتخاب دیگر سدان های میان رده در این سگمنت معقول تر خواهد بود.

با این حال تا زمانی که فرمان Altima 2019 شما را آزار ندهد، در مدل های ارزان قیمت نیسان انتخاب بهتری به حساب می آید. و اگر از رینگ های ۱۹ اینچی صرفه نظر کنید نیسان با کابین جادار خود، خودرویی راحت و کاربردی است. بعلاوه ی اینکه قابلیت تمام چرخ متحرک و بروز رسانی های صورت گرفته در طراحی داخلی این خودرو، میتواند سطح رقابتی آن را بالا برده و در کنار خودرو هایی مانند مزدا ۶ و هیوندا سوناتا قرار دهد. البته تمام اینها به شرط آن است که شما به دنبال خرید در سگمنت سدان باشید. در هر حال خودروی مجهز نیسان Altima مدل ۲۰۱۹ که پاییز امسال برای فروش عرضه می شود ارزش بررسی کردن را دارد.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا