تست، مقایسه و بررسی خودرو

نقد و بررسی مرسدس بنز A220 4Matic مدل ۲۰۱۹

مرسدس بنز A220 4Matic 2019

سازگاری با تکنولوژی‌های بکار رفته در خودرو گاها مشکل ساز است، اما در نهایت طراحی داخلی مناسب و تجربه‌ی رانندگی عالی آن تمامی نواقص را پوشش می‌دهند.

خوب یا بد، مرسدس بنز کلاس A نیز مانند دیگر محصولات این برند آلمانی بصورت لوکس طراحی شده است. از کابین زیبای خودرو گرفته تا تکنولوژی‌های روز دنیا که بر روی آن قرار گرفته است، همه و همه دست به دست هم داده اند تا این خودرو را به یک ماشین کامل تبدیل کنند. البته در این بین نواقصی نیز وجود دارد که در ادامه به تمامی آنها می پردازیم. از معایب کلاس A می توان به قیمت‌گذاری بسیار تند آن اشاره کرد، همچنین سازگاری و کار با سیستم اطلاعات و سرگرمی آن نیز کمی دشوار است. این شما و این بررسی مرسدس بنز A220.

قیمت گذاری مرسدس بنز A220 4Matic مدل ۲۰۱۹

قطعا این خودرو در سطح یک مرسدس بنز قیمت گذاری شده است! قیمت پایه مدل A220 از ۳۲,۵۰۰ شروع می شود، اما مدل ۴Matic که برای تست در اختیار ما قرار داشت به تمامی آپشن‌های جانبی مجهز شده بود. قیمت نهایی مدل فول آپشن که دارای امکاناتی نظیر سیستم اطلاعات و سرگرمی ارتقا یافته ی MBUX، سیستم نورپردازی ۶۴ رنگ کابین و استایل اسپورت AMG می‌باشد ۵۰,۶۶۰ دلار است.

در هر حال می توان گفت که مرسدس بنز نسبت به رقیب خود آئودی A3 قیمت مناسب‌تری دارد. آئودی ۳ تریم برای مدل A3 خود در نظر گرفته است و این در حالی است که کلاس A تنها شامل پکیج‌های مختلف است و تریمی برای آن در نظر گرفته نشده است. علاوه بر اینها، آئودی A3 با موتور توربو شارژ ۴ سیلندری خود قدرتمند عمل می‌کند و توانایی تولید ۲۲۸ اسب بخار را دارد، همچنین این مدل به سیستم تمام چرخ متحرک Quattro آئودی مجهز شده است و قیمت تمام شده‌ی آن در حدود ۴۸,۰۰۰ دلار است.

طراحی مرسدس بنز A220 4Matic مدل ۲۰۱۹

کلاس A طراحی اسپورت کلاس CLA را کنار گذاشته است و ظاهری خانوادگی تر دارد. با این کار، طراحی مرسدس از فرم اسپورت خارج شده و وارد حالت نیمه رسمی شده است. در نتیجه ی این تغییرات، می توان گفت که یک ظاهر جذاب اما غیر متداول نسبت به دیگر مدل‌های مرسدس برای این خودرو رقم خورده است. همچنین به لطف چرخ‌های آپشنال AMG و کیت بدنه قرار گرفته بر روی آن، بازده و کارایی این خودرو بیش از حد انتظار است.

این کیفیت در کابین خودرو نیز به چشم می خورد. روکش صندلی‌های خودروی در اختیار ما متشکل از چرم مصنوعی آپشنال با ترکیبی از رنگ‌های مشکی و قرمز بود. رنگ بندی‌های دیگری که برای روکش‌ها در نظر گرفته شده اند شامل طرح سیاه و سفید و قهوه ای تیره می شوند. علاوه بر روکش‌های چرمی، دیگر قسمت‌های کابین خودرو نیز عالی کار شده اند و حس کیفیت را به سرنشینان آن انتقال می دهند. اگر در حال حاضر مالک مدل CLA هستید و قصد ارتقای خودروی خود را دارید، کلاس A یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای شما محسوب می شود.

راحتی و آسایش

صندلی‌های جلو بسیار راحت هستند. همچنین با وجود اینکه فضای در نظر گرفته شده برای بالای سر سرنشینان مناسب است، تعداد زیادی از حالات مختلف برای تنظیم صندلی در موقعیت دلخواه در نظر گرفته شده است. گرم کن صندلی، سیستم تهویه و قابلیت تنظیم کودی کمر در صندلی‌ها از دیگر امکانات رفاهی این خودرو محسوب می شوند.

در حالی که چند سرنشین بزرگسال می توانند در صندلی‌های عقب این خودرو قرار گیرند، اما حضور آنان در مدت زمانی بیش از ۴۵ دقیقه یا ۱ ساعت می تواند برای آنها مقداری دشوار باشد. حالت سقف خودرو در محور عقبی آن مانند مدل CLA طراحی شده است. همچنین فضای ورودی و خروجی صندلی‌های عقب و فضای دید نیز نسب به مدل CLA ارتقا یافته است.

فضای صندوق عقب در این خودرو ۲۴۳ لیتر است که کافی است و برای سفر‌های آخر هفته ای مناسب است. در داخل کابین خودرو نیز قسمت‌هایی برای قرار دادن دستکش و یا دیگر اجسام کوچک در نظر گرفته شده است. همچنین برای آسایش بیشتر سرنشینان یک پد شارژ وایرلس در سایز گوشی‌های آیفون نیز در نظر گرفته شده است.

تکنولوژی مرسدس بنز A220 4Matic مدل ۲۰۱۹

ما می توانیم یک هفته در مورد تکنولوژی‌های بکار رفته در کلاس A برای شما صحبت کنیم! می توان گفت هنوز هم نقد‌های وارد شده بر سیستم اطلاعات و سرگرمی کلاس A که در سپتامبر سال گذشته معرفی شد وجود دارند و برطرف نشده اند. البته لازم به ذکر است که عملکرد سیستم نویگیشن واقعیت افزوده و رابط کاربری سیستم MBUX همچنان مانند قبل مناسب است.

در طول تست یک هفته ای ماشین توسط ما، سعی کردیم تا تمامی قسمت‌های خودرو مانند کنترل‌های قرار گرفته بر روی فرمان، تاچ پد مرکزی و نمایشگر لمسی را بررسی نماییم. در آخر به عنوان نتیجه می توان بیان کرد که تمامی آنها عملکردی سریع و مناسب دارند و دستورات را به خوبی اجرا می نمایند. همچنین صفحه نمایش ۱۰٫۳ اینچی دوقلوی خودرو نیز حس خوبی را به راننده القا می کند.

اما همچنان سیستم MBUX نواقصی نظیر مشکلات دستیار صوتی قرار گرفته بر روی آن دارد. به نظر می رسد که این بار مرسدس در این سیستم از پاسخ‌های کلی استفاده کرده است، به طور مثال زمانی که ما سوالاتی را مطرح می کردیم که سیستم برای پاسخگویی به آنها نیاز به جستجو در فضای cloud داشت، با  تکرار جملات پیش فرضی نظیر : ” How can I help you today?” و ” What would you like to do? ” سعی در پاسخ گویی به ما را داشت.

کلاس A برای تجهیزات استاندارد و آپشنال متنوع  بکار رفته در آن امتیاز کسب می کند. به طور مثال در صورتی که قصد استفاده از MBUX را نداشته باشید، هر دو سیستم Android Auto و Apple CarPlay در این مدل در دسترس می باشند. همچنین سیستم نورپردازی قابل تنظیم این خودرو که دارای ۶۴ رنگ مختلف است نظر ما را به خود جلب کرد. همچنین امکان انتخاب زوایای خودرو و تنظیم رنگ آنها نیز در این مدل وجود دارد.

هندلینگ و کارایی

همانند دیگر خودرو‌های کوچک امروزی، کلاس A نیز به یک موتور توربوشارژ ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر مجهز شده است. این موتور که بر روی مدل‌های دیگری مانند کلاس C و کلاس GLC یافت می شود، عملکردی کاملا رضایت بخش دارد، همچنین در توربو نیز تاخیر کمی احساس می شود.

سیستم انتقال قدرت اتوماتیک ۹ سرعته A220 تنها گیربکسی است که مرسدس ارائه می دهد، که البته عملکرد قابل قبولی را در حالت‌های اسپورت و معمولی دارد. تغیر دنده در حالت اسپورت خودرو دقیق و به موقع است، اما با این وجود گیربکس در حالت Comfort عملکرد بهتری را ارائه می دهد. همچنین هیچ راه مشخصی برای تغیر گیربکس به حالت دستی وجود ندارد! این قضیه موجب شد که سیستم کامپیوتری سیستم انتقال قدرت پس از چندین بار استفاده ی ما از شیفتر‌های پشت فرمان متوجه وضعیت شود. ( هنگامی که خودرو را در حالت اسپورت قرار می دهید و قصد استفاده از شیفتر‌های پشت فرمان را دارید، سیستم انتقال قدرت به سختی انتخاب شما را تشخیص می دهد)

در حالی که کلاس A تجربه ی رانندگی بهتری را نسبت به کلاس CLA ارائه می دهد، رانندگی با این خودرو را در مسیر‌های ناهموار پیشنهاد نمی کنیم. با وجود حس شدن ضربه‌های وارد شده توسط چاله‌ها و پستی و بلندی‌های مسیر، اما عملکرد سیستم تعلیق خودرو در کاهش آنها مناسب ارزیابی می شود. به بیان دیگر، تکان‌ها و فشار‌های وارد شده به هر چرخ در کابین حس می شود اما بر روی سه چرخ دیگر تاثیر نمی گذارد.

تکان‌های خودروی تست در اختیار ما (مدل ۴Matic) نیز نسبت به مدل قبلی که در سیاتل رونمایی شد کمتر شده است و مشکلات سیستم تعلیق آن کمی برطرف شده اند.

ایمنی مرسدس بنز A220 4Matic مدل ۲۰۱۹

هنوز هیچ کدام از سازمان‌های NHTSA و IIHS خودروی A220 را مورد تست تصادف قرار نداده اند، اما با توجه به این نکته که تکنولوژی‌های ایمنی بکار رفته در مدل A220 نیز شبیه به مدل‌های کلاس C و کلاس GLC است، این خودرو باید بتواند تست‌های تصادف را با سر بلندی پشت سر بگذارد.

علاوه بر اینکه کلاس A به امکانات ایمنی متداول مانند ترمز اضطراری و کروز کنترل تطبیق پذیر مجهز شده است، امکانات دیگری نظیر سیستم کمکی فرمان دهی و سیستم کمکی حرکت بین خطوط نیز در این مدل حضور دارند. با وجود تمامی این امکانات این مدل در رده ی خودرو‌های نیمه اتوماتیک دسته بندی می شود و یکی از ایمن ترین خودرو‌ها در دسته ی خود محسوب می شود.

مصرف سوخت مرسدس بنز A220 4Matic مدل ۲۰۱۹

بر اساس تخمین‌های صورت گرفته مصرف سوخت مرسدس بنز A220 مدل ۲۰۱۹ درشهر برابر با ۱۰ لیتر، در بزرگراه برابر با ۱۵ لیتر و بصورت ترکیبی ۱۲ لیتر است. تمامی این ویژگی‌ها امتیاز ۶ از ۱۰ را در سیستم امتیاز دهی ما برای این خودرو رقم می زند. البته تمامی این اعداد و ارقام برای مدل دیفرانسیل جلو مرسدس بنز است و هنوز میزان مصرف سوخت مدل ۴Matic اندازه گیری نشده است. همچنین به دلیل نیاز مدل A220 به بنزین سوپر یک امتیاز دیگر نیز از این خودرو کسر می شود و امتیاز نهایی ۵ از ۱۰ در این زمینه برای آن ثبت می شود.

مرسدس بنز A220 4Matic 2019
شرحمقدار
موتورتوربوشارژ 2 لیتری 4 سیلندر
توان خروجی188 اسب بخار
جعبه دنده7 سرعته دو کلاچه اتوماتیک
نوع انتقال قدرتتمام چرخ متحرک
صفر تا صد7.1 ثانیه
نهایت سرعت209 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت10 لیتر در شهر/ 15 لیتر در بزرگراه / 12 لیتر بصورت ترکیبی
تعداد سرنشینان5 نفر
فضای صندوق عقب243 لیتر
قیمت پایه32.500 دلار

منبع:

motor1

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا