تست، مقایسه و بررسی خودرو

نقد و بررسی هیوندای Veloster N مدل ۲۰۱۹

نقد و بررسی هیوندای Veloster N 2019

سرانجام هیوندای خودرویی را معرفی کرد که تجربه ی رانندگی با آن به اندازه ی طرا‌حی ظاهری آن اسپرت است!

هیوندای با معرفی این مدل سرانجام می تواند وضعیت محصولات خود را از حالت دفاعی به حالت تهاجمی باز گرداند.

اولین نسل از هیوندای Veloster طراحی ظاهری عجیبی داشت. و این استایل عجیب بکار رفته در طراحی خودرو خریداران جدیدی را به سمت این برند جذب کرد، اما داینامیک رانندگی این خودرو هنوز هم کار بسیاری را برای بهتر شدن می طلبید و در حالی که طرفداران این خودرو انتظار داشتند که کیفیت رانندگی با این ماشین ۲۰۱ اسب بخاری توربو همانند استایل بدنه ی آن باشد، اما قدرت موتور و هندلینگ خودرو آنطور که انتظار می رفت نبود.

در سال ۲۰۱۹، هیوندای نسل دوم Veloster را با اصلاحات ایجاد شده در طراحی بدنه ی خودرو، سیستم تعلیق بهبود یافته و امکانات و ویژگی های جدید معرفی نمود. و خوشبختانه مدل جدید این خودرو توانایی رقابت با رقیبان خود را دارد و انتظارات را برآورده می سازد.
این خودرو نیز مانند مدل های BMW M و Audi Sport که توسط خود BMW و Audi تیون می شوند، تماما توسط هیوندای تیونینگ شده است . همچنین هیوندای به منظور انجام دقیق تر کار ها و توسعه ی بهتر خودرو ها مرکز فنی N را در کنار پیست معروف نوربورگ رینگ تاسیس کرده است.

نقد و بررسی هیوندای Veloster N مدل 2019 carera.ir 2019 hyundai veloster n review 16

هیوندای Veloster با قیمتی کمتر از ۲۸,۰۰۰ دلار (هنوز برای قیمت نهایی تصمیم گیری نشده است) برای رقابت با خودرو هایی همچون فولکس واگن گلف GTI با قیمت ۲۷,۳۱۰ دلار، فورد Focus ST با قیمت ۲۶,۰۴۵ دلار و هوندا Civic مدل R با قیمت ۳۵,۵۹۵ دلار تولید شده است. اولین تستی که توسط ما بر روی این خودرو انجام شد در پیست مسابقه ی Thunderhill در کالیفرنیا بود.

این خودرو تقریبا به تمامی تکنولوژی هایی که به آن نیاز دارید مجهز شده است

مجموع امکانات رفاهی بکار رفته در Veloster 2019 مناسب است اما در برخی امکانات نسبت به رقابای خود کاستی هایی دارد. صفحه نمایش ۸ اینچی سیستم اطلاعات و سرگمی خودرو شامل برنامه های Apple CarPlay، Android Auto، نویگیشن و بلوتوث می شود. همچنین عملکرد صفحه نمایش خودرو مناسب است و دکمه های تعبیه شده در پایین صفحه نمایش کار کردن با آن را آسان می سازند.

در پشت فرمان خودرو نیز یک نمایشگر TFT برای نمایش سرعت خودرو، پخش مدیا و اطلاعات تله متری تعبیه شده است. دیگر قابلیت های شاخص قرار گرفته بر روی این خودرو شامل : سیستم صوتی Infinity، چراغ های جلو و عقب LED، دوربین پشت، هشدار نقطه کور، سیستم ورود بدون سوییچ و استارت دکمه ای، کنترل خودکار آب و هوا می شود. افرادی که به دنبال ویژگی هایی نظیر صندلی های چرم، سیستم گرمکن، مونروف و دیگر امکانات رفاهی هستند باید برای خرید به رقبای دیگر Veloster فکر کنند. در این خودرو امکانات ایمنی استانداردی مانند ترمز اضطراری اتوماتیک و سیستم تشخیص ترافیک از پشت نیز حضور ندارند.

عملکرد و اجرای خودرو

هیوندای، مدل Veloster N خود را “Halo معکوس” می نامد. بر خلاف مدل های معمولی Halo که قدرتمندترین و گران قیمت ترین مدل های هیوندای محسوب می شوند، Veloster N به گونه ای طراحی شده است که قیمتی مقرون به صرفه تر و هزینه ی نگهداری پایین تری داشته باشد و در نتیجه طیف بیشتری از طرفداران قادر به خرید آن باشند.

مدل Veloster N از موتور ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر اصلاح شده ی هیوندا سوناتا که توانایی تولید ۲۵۰ اسب بخار نیرو ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور را دارد بهره می برد

پیست مسابقه ی Thunderhill یکی از چالش برانگیز ترین پیست های موجود در آمریکا است. از این رو برای تست این خودرو Albert Biermann رئیس سابق بخش سری BMW M به ما اطمینان داد که هیوندای Veloster برای پشت سر گذاشتن مسیر های موجود دراین پیست آمادگی دارد.

مدل Veloster N از موتور ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر اصلاح شده ی هیوندا سوناتا که توانایی تولید ۲۵۰ اسب بخار نیرو ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور را دارد بهره می برد. همچنین این خودرو به گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک با کلاچ تقویت شده مجهز شده است. سیستم انتقال قدرت خودرو نیز بر روی بوشینگ های ارتقا یافته نصب شده است و با وجود اینکه این بوشینگ ها نسبت به گذشته سفت وسخت تر هستند اما میزان نفوذ صدا و تکان های بدنه در کمترین حالت خود قرار دارد.

در بسته ی آپشنال پرفورمنس این خودرو امکاناتی نظیر : دیفرانسیل الکترونیکی، رینگ های ۱۹ اینچی به همراه لاستیک های Pirello P zero، دیسک های ترمز بزرگ تر، سیستم اگزوز جدید و مهم تر از همه ۲۵ اسب بخار نیروی اضافی می شود.

از بین تمامی ویژگی های خودرو های مدرن، فرمان پذیری ماشین مهم ترین آن است. خوشبختانه فرمان پذیری هیوندای Volester N بسیار دقیق است. سیستم گاز خودرو نیز عملکردی سریع دارد و به محض فشار دادن پدال گاز نیروی زیادی را بدون تاخیر در اختیار راننده قرار می

دهد. ترمز ها دقیق هستند و واکنش های گیربکس خودرو نیز به موقع است. و مهم تر از تمام این ویژگی ها، می توان تجربه ی رانندگی با این خودرو را علاوه بر سریع و پایدار بودن، بسیار سرگرم کننده توصیف کرد.

امکانات متعادل شده – یک ویژگی خوب و در عین حال بد!

از نظر ما، طراحی ظاهری نسل دوم Veloster بسیار زیبا تر و شیک تر از نسل قبل است. اما با این حال بعضی از افراد طراحی خشن نسل اول را بیشتر ترجیح می دهند. در این جا است که N پرفورمنس خود نمایی می کند.

در حالی که مدل قدیمی Veloster نسبت به طراحی ظاهری خود کمبود قدرت داشت، اما استایل نسل جدید این خودرو کاملا با میزان قدرت بالای آن سازگار است

در حالی که مدل قدیمی Veloster نسبت به طراحی ظاهری خود کمبود قدرت داشت، اما استایل نسل جدید این خودرو کاملا با میزان قدرت بالای آن سازگار است. در قسمت جلویی خودرو طراحی ظاهری منحصر به فرد Veloster N شامل : یک پنجره ی مشبک مشکی رنگ، اسپلیتر، چراغ های LED به همراه دی لایت و یک قسمت ورودی هوا به منظور خنک کردن ترمز های جلو می شود. در بین مشخصات این خودرو، رینگ های ۱۹ اینچی به همراه طراحی کناره های این خودرو و کانال های ورودی هوا که در جلوی چرخ های عقب قرار گرفته اند Veloster N را از دیگر مدل ها متمایز می سازد. طراحی ظاهری پشت خودرو نیز به وسیله ی استایل خاص سقف خودرو، اسپویلر و اگزوز های دوگانه خشن تر از همیشه به نظر می رسد.

هیوندای، Veloster N را تنها در ۴ رنگ به فروش می رساند : آبی، سفید گچی، مشکی و قرمز. رنگ های قرمز و آبی بیشتر برای طرفداران جوان این محصول در نظر گرفته شده اند و این در حالی است که رنگ های سفید و مشکی خریداران بزرگسال را به خود جذب می کند.
در درون کابین خودرو، هیوندای کمی در صرفه جویی زیاده روی کرده است و در بعضی قسمت ها کیفیت پایین مواد بکار رفته کمی مایوس کننده است. قسمت های برجسته ی کابین شامل : فرمان اسپورت بزرگ، دسته دنده ی چرمی و صندلی های اسپورت تقویت شده است.

گارانتی و ضمانت نامه خودرو

هیوندای در این زمینه اعلام کرده است که گارانتی این خودرو ۵ سال یا تا ۹۶,۰۰۰ کیلومتر آن را پوشش می دهد که این مقدار در مقایسه با رقبای این خودرو هوندا، فورد و فولکس واگن که هر کدام ۳ سال یا ۵۸,۰۰۰ کیلومتر گارنتی را ارائه می دهند بهتر است.

رقیبان Veloster N

در میان رقبای دیفرانسیل جلو Veloster، با توجه به اینکه این خودرو به بسته ی پرفورمنس مجهز شده است در رده ی دوم پس از هوندا Civic 306 اسب بخاری قرار می گیرد. از نظر مصرف سوخت نیز با مدل های Focus ST و Civic Type R برابری می کند و با ۸٫۴ لیتر، ۱ لیتر کمتر از مدل GTI مصرف می کند. این خودرو با قیمتی کمتر از ۳۰,۰۰۰ دلار در جایگاهی بین مدل Focus ST که قیمتی مناسب تر دارد و Type R که گران قیمت ترین رقیب است قرار می گیرد.

نتیجه گیری

هیوندای با مدل Veloster N توانسته است جایگاهی مناسب در بازار آمریکا بدست آورد. در طی دو دهه ی اخیر این کمپانی کره ای توانسته است کیفیت محصولات خود را برای رقابت مستقیم با رقبای ژاپنی و آمریکایی خود بالا برد. و با معرفی این مدل سرانجام می تواند وضعیت محصولات خودر را از حالت دفاعی به حالت تهاجمی باز گرداند. در آخر می توان گفت محصولی با این قیمت مناسب و امکانات قطعا نظر خریداران جوان این برند را به خود جلب خواهد کرد.

مزایا:

  • قیمت مناسب
  • فرمان پذیری دقیق خودرو
  • گیربکس دستی عالی
  • توان خروجی بالای موتور
  • هندلینگ مناسب
  • هیجان بالا در تجربه ی رانندگی

معایب:

  • کیفیت پایین مواد بکار رفته در کابین خودرو
  • امکانات ایمنی محدود

منبع: digitaltrends

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا