تست، مقایسه و بررسی خودرو

ملاقات با فراری پورتوفینو ۲۰۱۹ + عکس

فراری پورتوفینو

خودرویی مناسب خانواده!

فراری Portofino جایگزین پرفروش ترین و محبوب ترین خودروی تاریخ کمپانی Ferrari یعنی فراری کالیفرنیا می شود. تقریبا ۷۰ درصد مالکین فراری California کسانی هستند که قبلا هیچ خودروی فراری نداشته و کالیفرنیا اولین فراری آن ها به حساب می آید. از این رو است که فراری پورتوفینو باید قدم اول را محکم برداشته تا بتواند نماینده ای شایسته برای محبوب ترین خودروی تاریخ کمپانی باشد.

کالیفرنیا خودرویی خانوادگی به حساب می آید. به گفته مدیر ارشد بازاریابی کمپانی فراری، ۸۵ درصد خریداران California کسانی بودند و هستند که این خودرو را برای مصارف رومزه و عادی استفاده می کنند. یعنی ۱۵۰ درصد افزایش برای یک خودروی فراری اسپورت. همچنین مطالعات و بررسی ها نشان می دهد که صندلی های عقب فراری کالیفرنیا در ۳۰ درصد مواقع اشغال هستند که این یعنی سرنشینان خودرو حداقل ۳ نفر است. پورتوفینو آمده تا این ارزش ها را حفظ کند. یعنی خانوادگی بوده و خودرویی مناسب استفاده روزمره شهری باشد.

فراری پورتوفینو

فراری پورتوفینو ۲۰۱۹ بر روی نقاط قوت کالیفرنیا تمرکز می کند و سعی دارد که ضعف های آن را نیز مرتفع کند. Portofino 2019 سبک تر، سریع تر و چالاک تر است. فراری می گوید واقعا کاهش زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودروی مشتری محور چه معنایی دارد؟ اولویت کمپانی راحتی و ایمنی سرنشینان است. به علاوه اینکه اکنون سقف متحرک این خودرو اکنون نرم تر و سریع تر جابجا می شود. فاصله محوری پورتوفینو با کالیفرنیا یکسان است. اما طول خودرو به مقدار ناچیز ۱٫۵ و عرض آن ۱٫۸ سانتی متر افزایش و ارتفاع ۰٫۲۵ سانتی متر کاهش دارد. طبق گفته طراح این خودرو، منبع الهام پورتوفینو عضو دیگر خانواده ینی فراری Daytona کوپه بوده است. این الهام خاصتا در نحوه خم شدگی سقف به سمت عقب خودرو نمود پیدا می کند. صفحه نمایش داخل خودرو ۱۰٫۳ اینچی است. تریم داخلی از چرم، فیبر کربن و آلومینیوم است که حس لاکچری بودن را به سرنشینان القا می کند. هرچند گفته شد که اولویت راحتی سرنشینان بوده و به همین خاطر فضای عقب به مقدار ۲ اینچ بزرگ تر شده، اما کماکان نمی توان برای یک سواری دست جمعی دوستانه چند نفری روی این خودرو حساب باز کرد. فضای عقب تنها برای کودکان مناسب است.

فراری پورتوفینو

اما در زیر کاپوت چه خبر است؟ پیشرانه V8 با حجم ۳٫۹ لیتری کالیفرنیا اکنون ارتقا پیدا کرده تا به عنوان قلب تپنده فراری پورتوفینو قدرت ۵۹۱ اسبی در دور موتور ۷۵۰۰ و گشتاور ۷۶۰ نیوتن متر را ایجاد کند. قدرت بیشتر و وزن کمتر!  این یعنی عملکرد بهتر! همه چیز عالی است! حداکثر سرعت پورتوفینو بالای ۳۲۱ کیلومتر و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۳٫۵ ثانیه است. قیمت پایه ذکر شده برای این خودرو حدود ۲۱۱ هزار دلار می باشد.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا